HEIMTEXTIL
Január helyett májusban tartják meg a lakástextilek világ-seregszemléjét Frankfurtban
Az eredeti időpont, azaz jövő év január 12-15. helyett május 4-7. között rendezik meg a Heimtextilt, a lakástextilek nemzetközi szakvásárát Frankfurtban. A mottó most a sokat sejtető „Nothing New, Everything New“ lesz. A szlogen vélhetőleg részben a koronavírus járvány miatt alakult úgy, ahogy.
Régebben a textíliákat és fogyasztási cikkeket főleg szükségszerűségből vásároltuk meg. A XX. század azonban új igényeket támasztott a termékekkel szemben: a megvásárolt termékek szerezzenek örömöt a vásárlónak, az életünk végéig szóló tartósság már nem fontos. De most itt az idő, hogy tovább lépjünk, és átgondoljuk az „új” jelentését. A fogyasztók és a szakma megkérdőjelezik a meglévő rendszereket, és utat engednek az érvényesülésének. Üdvözöljük Önt a „Nothing New, Everything New“ világában!
A krízis, mint az innováció mozgatórugója
Az évszázad első két évtizedében az iparnak és a kereskedelemnek több kihívással is meg kellett birkóznia. A válságok azonban innovációra is ösztönöznek. A textilipar innovációs törekvéseiben jelenleg a digitalizáció és a fenntarthatóság témái játsszák a legfontosabb szerepet. A koronavírus járvány következtében pedig még nagyobb jelentőséget kap ez a két téma a lakástextília területén. A 21/22-es Heimtextil trendek az újítások jelenlegi állapotáról is képet adnak. Négy trendvilágban foglalható össze a teljes tartalom: „Repurpose“, „Rewild“, „Reinforce“ és „Revive“.
„Reinforce“
Nyers, teherbíró, kifejező: a „Reinforce” trend az erős anyagokat és a durva dizájnt helyezi előtérbe. A „Reinforce“ stílusa egyszerű és bátor, megjelenése őszinte, robusztus és minimalista. A letisztult funkcionalitás és a skandináv dizájn maradandósága inspirálta ezt a trendet. A nehéz és tartós anyagokra fókuszál és nagyon tartós, markolható textíliákat hoz létre – mind vizuálisan, mind anyagában.
„Repurpose“
Mi mindent lehet alkotni a már meglévő anyagokból? A „Repurpose“ új megfogalmazásban mutatja be a textilipar termékfejlesztéseit: amíg a klasszikus tervezési folyamat új alapanyagok előállításával kezdődött, a „Repurpose“ trendnél már használt anyagokból hoznak létre új termékeket. Az alkotástól a megőrzés felé – a „Repurpose“ új rendeltetési célt ad a textíliáknak és megbecsüli azt, amit már előállítottak. A „Repurpose“ trend egyre nagyobb szerepet fog játszani a jövőben.
Hozzászólás zárolva.