Facebook hozzászólás
110

Azt mondják, nagyon szeretjük a testápolókat

– Minden negyedik honfitársunk használ testápoló szereket, átlag feletti a testápoló-fogyasztók aránya a fiatalok körében állítják a szakemberek a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közös adatbázisa, a PMX 2005. első féléves adataira hivatkozva.

A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által közösen létrehozott adatbázis, a Product Media Index (PMX) 2005. I. féléves adatainak tanúsága szerint ma Magyarországon a 15 éven felüli lakosság mintegy negyede használ rendszeresen testápolót. A testápolók korcsoportonkénti használatát elemezve megállapítható, hogy a 15-39 éves lakosság felülreprezentált a termékcsoport használóinak körében. Ugyanakkor érdekes tény, hogy ez a korosztály elsősorban az alkalmi és átlagos használók körében erős, az intenzív fogyasztók körében megnő a szerepe az 50-59 éves korcsoportnak.

A testápolót használó hölgyek lapfogyasztását vizsgálva, összefüggés mutatható ki a női életmód lapok és a testápoló használat között. Ez azt jelenti, hogy a női életmód lapokat olvasó hölgyek az átlagnál nagyobb arányban használnak testápolót, illetve ugyanez igaz fordítva is, azaz a testápolót használó hölgyek körében az átlagosnál magasabb a női életmód lapok olvasóinak aránya. A fogyasztás intenzitásának vizsgálata alkalmával azonban kiderül, hogy ez az összefüggés elsősorban az alkalmi és átlagos fogyasztókra igaz. Az alkalmi használók, azaz a testápoló készítményeket legkevésbé intenzíven alkalmazók egyébként a többi női témájú lapkategóriát is átlag fölötti arányban olvassák.

A testápolót használó férfiak lapolvasási szokásainak elemzésekor azt a következtetést vonták le a szakemberek, hogy a testápoló használata a férfiak körében a számítástechnikai lapok olvasásának vonatkozásában mutatja a legerősebb összefüggést. A többi, férfiakat érdeklő témákkal foglalkozó lapokhoz képest a rendszeresen ilyen típusú lapot olvasók körében találjuk arányaiban a legtöbb intenzív testápoló-fogyasztót. A sportlapok olvasói között szintén szép számban megtalálhatók az intenzív fogyasztók, míg a férfi életmód magazinok olvasói a testápolót kevésbé intenzíven használók körében képviseltetik magukat az átlagosnál nagyobb arányban.

A testápoló szerek használói az átlagnál elfogadóbbak a reklámokkal szemben, s az átlagnál szórakoztatóbbnak tartják őket. Ők azok, akik az országos átlagnál nagyobb arányban gondolják úgy, hogy a reklámok fontos információkat hordoznak és megkönnyítik a különböző termékek és szolgáltatások közötti választást. Saját bevallásuk szerint a reklámok hatással vannak arra, milyen termékeket használnak.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Rehabilitáció és egészségmegőrzés Hévízen

A kor előrehaladtával jelentkező mozgásszervi problémák az életminőség jelentős romlását okozhatják, különösen, ha…

7 dolog, ami télen is kiváló kerti elfoglaltság lehet

Ahogy beköszönt a tél, sokan hajlamosak elfeledkezni a kert nyújtotta lehetőségekről, pedig ilyenkor is rengeteg…
1 / 3 462

GASZTRO

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!