Az e-kereskedelem előnyei
Néhányan talán azt gondolják, hogy a korlátozások feloldása után csökkenni fog a webáruházak forgalma. A szakemberek azonban arra hívják fel a figyelmet, hogy az élet ebben a tekintetben soha sem fog visszatérni a régi mederbe. Akik megtapasztalták az internetes vásárlás előnyeit, továbbra is online fognak rendelni. Inkább azoknál az online szolgáltatásoknál várható csökkenés, amelyeknél a személyes találkozás hatékonyabban működik.
Összehasonlítva a hagyományos kereskedelemmel, az e-kereskedésnek több előnye is van:
- Lerövidül a piacra jutás ideje
Aki webáruházat akar indítani, több megvásárolható vagy bérelhető webáruházmotor közül választhat. Pár kattintással el lehet indítani a webshopot, itt inkább a termékoldalak és árlisták feltöltése jelenti a szűk keresztmetszetet. Az áruház átalakítása is jóval egyszerűbb, mint a hagyományos bolt esetén.
- Kisebb befektetéssel lehet indulni
Hagyományos üzlet esetén bérelni kell a helyet (lehet, hogy több havi kaucióval), be kell szerezni a berendezést, és az üzemeltetés is jelentős ráfordítást jelent. A webshop viszont alacsony költséggel elindítható.
- Megszűnnek a földrajzi határok
Helyi üzlet helyett országos vagy akár országhatáron átnyúló boltja lehet.
- Nyitvatartás 7/24
A webáruház bárhonnan, a hét minden napján, a nap 24 órájában elérhető, ha van internetkapcsolat.
- A vásárlói szokások megismerhetők
A megfelelő mérési pontok kialakításával a célközönség szokásai, magatartása feltérképezhető. Az adatok gyűjtésével és elemzésével meg lehet állapítani, mely csoportnak mit és hogyan érdemes hirdetni, így még a növekedést is tervezni lehet.
Az Unas webshopoknál az elemzőeszközök mind rendelkezésre állnak, könnyen át lehet állni például egy másik futárcégre vagy fizetési módra.
- Hálózatot lehet építeni
Több - akár egy-egy altémára szakosodott - webáruház is létrehozható. Ki lehet próbálni a termékpaletta szűkítését, a célközönség specifikus kommunikációt, más arculatot.
Összegzés
Az e-kereskedelem növekedése látványos volt az utóbbi másfél évben, de nem kell attól tartani, hogy jelentősége a járvány elmúltával csökkenni fog. A hagyományos kereskedelemmel szemben számos előnye van, hátránya pedig alig. Ilyen, hogy nem lehet kézbe venni, felpróbálni a termékeket, és hogy a szállítási költség időnként jelentős tétel lehet. Ettől függetlenül azonban mindenkinek csak javasolni tudjuk, hogy termékeit online is elérhetővé tegye.