Életforma.hu

ÉLET-MÓD

5 tipp, hogy ne a tartalmatlan influenszerkedésben merüljön ki céged marketingje

Szerencsére számos marketing eszköz áll a rendelkezésedre, amelyek hatékony kombinálásával növelheted vállalkozásod bevételét.

A termékek influenszerekkel történő promotálása rendkívül felkapott marketing eszközzé nőtte ki magát az elmúlt években. De ez önmagában még kevés. A célközönségednek ennél többre van szüksége, hogy bízzanak a márkádban! Szerencsére számos marketing eszköz áll a rendelkezésedre, amelyek hatékony kombinálásával növelheted vállalkozásod bevételét.

Mit jelent az influenszer marketing, és mitől ilyen népszerű?

Először is tisztázzuk az influenszer fogalmát: az influenszer olyan véleményvezér vagy véleményformáló, aki képes mások nézeteit alakítani és döntéseit befolyásolni. Az influenszer marketing pedig pontosan erre épít, hiszen a megcélzott piac közvetlen elérése helyett a véleményvezéreken keresztül szólítja meg a célközönségét. Ez a marketing technika kifejezetten sikeres, ha az adott influenszerben szakmailag és emberileg is bízik a közönsége, aminek köszönhetően a promotált terméket vagy szolgáltatást is megbízhatónak találják.

Mutatunk pár online marketing ötletet, amelyeket az influenszer marketinggel kombináltan tudsz használni!

1. Közösségi média marketing

A közösségi média marketing kétoldalú kommunikációs lehetőséget biztosít, hiszen egyrészt tartalmakat oszthatsz meg a célközönséged számára, másrészt a felhasználók is kommentelhetnek, illetve fel is vehetik veled a kapcsolatot. Közösségi média marketing segítségével építheted a márkádat, forgalmat terelhetsz a weboldaladra, illetve kialakíthatod a kívánt fogyasztói elköteleződést is.

Melyek a legnépszerűbb közösségi platformok?

  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • YouTube
  • Twitter
  • Reddit

Érdemes hetente legalább 2-3 poszttal készülnöd, lehetőleg változatos tartalomtípusokkal. Készíts képekkel ellátott szöveges bejegyzéseket és rövid, kb. 30-60 másodperces videókat is, amelyek a TikTok berobbanása óta népszerűbbek, mint valaha.

Az influenszer marketing népszerű lesz idén is. 

2. Tartalommarketing

A tartalommarketing olyan tartalmak készítésére fókuszál, amelyeket a potenciális vásárlóid vagy ügyfeleid értékesnek tartanak. Úgy irányítják a vállalkozásodra a figyelmet, hogy nem közvetlenül a termékeid vagy szolgáltatásaid promózzák. Minél több minőségi, hiteles és releváns tartalmat írsz a célközönségednek, annál nagyobb lesz a bizalmuk és az elköteleződésük az irányodba. Edukáld és informáld a célközönséged, hogy a téma szakértőjének lássanak, és bizalmat szavazzanak feléd.

Hogyan vágj bele a tartalomgyártásba?

  • Tervezd meg a tartalomstratégiád. Készíts színes, változatos típusú tartalmakat a szöveges posztoktól kezdve egészen a képekig és videókig. Ezeket a tartalmakat pedig előre meghatározott rendszerességgel, legalább heti 2-3 alkalommal posztold is a felületeiden.
  • Törekedj arra, hogy az elkészült értékes tartalmaidat minél több releváns weboldal linkelje. Így remekül erősíted a keresőkben elfoglalt organikus pozícióidat, és értékes forgalmat irányítasz a weboldaladra. Számos linképítés tipp közül választhatsz, ha nem tudod, hogyan is kezdj hozzá.

3. Keresőmarketing

A keresőmarketing olyan folyamatok összessége, amivel biztosítod, hogy a célközönséged megtaláljon az egyes keresőkben (pl Google), lehetőleg a találati lista első oldalán.

Egyik része a keresőoptimalizálás (SEO), amivel weboldalad organikus forgalmát növelheted.

Mi a SEO 3 fő része?

  1. Technikai SEO: többek között az oldalad indexálhatóságát és feltérképezhetőségét jelenti.
  2. Tartalom optimalizálása: célja, hogy az oldaladon lévő tartalom megfeleljen a célközönséged és a keresők igényeinek, azaz a tartalmak relevánsak és könnyen olvashatók legyenek.

  • Linképítés: az oldaladnak minőséginek és hitelesnek kell tűnnie a keresőrobotok, és ezáltal a felhasználók szemében is. Vesd be bátran a korábban említett linképítés tippeket, és garantált sikert fogsz aratni.

4. Fizetett hirdetések

A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések legfontosabb ismérve, hogy kizárólag a kattintások után kell fizetned. A legnépszerűbb hirdetési platform természetesen a Google Ads, azonban a Facebook és az Instagram, illetve a YouTube is lehetőséget kínál PPC kampányok indítására. A közösségi médiában pedig már szinte csak fizetett hirdetésekkel érvényesülnek a vállalkozások, hiszen a platformok egyre inkább háttérbe szorítják az organikus eléréseket.

5. E-mail marketing

A hírlevél küldésre hajlamosak vagyunk úgy tekinteni, mint egy idejétmúlt technikára, azonban az e-mail marketing még 2023-ban is kiváló marketing eszköz. Habár alapos tervezést és profi automatizálást igényel, de mindenképpen megéri belevágni.

A legfontosabb elv, hogy a hírlevélben küldött tartalmak relevánsak és érdekfeszítők legyenek, hiszen a nagy zajban egyre nehezebb rávenni a célközönséged az üzenetek megnyitására és elolvasására.

Jó dolog az influenszer marketing, de önmagában még nem vezet sikerre, hiszen egy idő után hiteltelennek fogsz tűnni a célközönséged szemében. Mint az élet oly sok területén, a marketingben is érdemes több lábon állni. Törekedj arra, hogy a vállalkozásod iránt érdeklődők minél több platformon találkozzanak veled. Legyél aktív a közösségi médiában, lássanak a keresési találatok első oldalán, és ha már a weboldaladon vannak, érzékeltesd egyértelműen, hogy értesz a témához – úgy, hogy számos minőségi tartalmakat találnak ott.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.