Életforma.hu


5 tipp, hogy ne a tartalmatlan influenszerkedésben merüljön ki céged marketingje

5 tipp, hogy ne a tartalmatlan influenszerkedésben merüljön ki céged marketingje 

Szerencsére számos marketing eszköz áll a rendelkezésedre, amelyek hatékony kombinálásával növelheted vállalkozásod bevételét.
2023-ban óriásit robbanhat a TikTok-marketing

2023-ban óriásit robbanhat a TikTok-marketing 

Ezek lesznek az idei év legnagyobb marketingtrendjei.
JOY Social Media Award 2022: itt vannak a győztesek!

JOY Social Media Award 2022: itt vannak a győztesek! 

Istenes Bence, Miller Dávid és a Valmar is díjat vihetett haza tegnap.
Kajdi Csaba megbánta postját, ezért inkább törölte

Kajdi Csaba megbánta postját, ezért inkább törölte 

A közösségi oldalak megmondóembere nem titkolja, korábban volt néhány olyan tartalma, amire nem volt büszke ezért inkább azonnal törölte azokat.
Meglepő adat: ezért szakítanak a mai fiatalok

Meglepő adat: ezért szakítanak a mai fiatalok 

Meglepő eredményre jutott egy friss kutatás, amely arra kereste a választ, hogyan befolyásolja a mai fiatalok párkapcsolatát az okoseszközök használata. A dr. Zelena András (tanszékvezető docens, BGE) vezette csapat 2021 nyarán 18-23 év közötti – többségében nagyvárosi - fiataloknak tett fel kérdéseket, stílszerűen online formában.
A nőegyletektől a Facebook-csoportokig

A nőegyletektől a Facebook-csoportokig 

Karrier, hobbik, praktikák vagy anyaság: mi köti össze igazán a nőket 2021-ben? A nőnap történelme során mindig meghatározó jelentősége volt a női csoportoknak, közösségeknek, amelyek manapság egyre inkább átkerülnek az online térbe, szerepük azonban továbbra is változatlan: egymás támogatása és segítségnyújtás. Ez pedig a világjárvány alatt kiemelten fontos: a Telenor nemzetközi nőnap alkalmából készített kutatásából kiderült, hogy leggyakrabban a női csoportokban tanácskérés és inspiráció miatt aktívak a tagok.
Az olasz maffia is Facebookozik

Az olasz maffia is Facebookozik 

Az olasz maffia is előszeretettel használja a közösségi médiát, elsősorban imázsépítésre.
Ezt mondja a fiatalokról a magyar TikTok kutatás

Ezt mondja a fiatalokról a magyar TikTok kutatás 

Átfogó kutatás készült a TikTok közösségi platform hazai felhasználói szokásairól. Az idén szeptemberben elkészített online kérdőíves kutatást több mint tízezren töltötték ki, az eredmények elemzéséből pedig kiderült, hogy a TikTok hazai felhasználói bázisának közel kétharmada 18 év alatti fiatal, és a kitöltők 63 százaléka naponta többször is használja az alkalmazást.
A közösségi média befolyása az amerikai elnökválasztás hajrájában

A közösségi média befolyása az amerikai elnökválasztás hajrájában 

A választás napján biztos nem lesz végső eredmény, a soha nem tapasztalt számú levélszavazat miatt ugyanis napok, rosszabb esetben hetek telhetnek el a szavazatok leadása, és a végső, hivatalos eredmény közzététele között. Ez az időszak pedig a választások rendkívül bizonytalan végkimenetele miatt azzal a veszéllyel fenyeget, hogy társadalom egyes csoportjain úrrá lesz a nyugtalanság. Mit kívánnak tenni ebben a helyzetben a social media nagyágyúi?
Így óvjuk meg gyerekeinket az online tér bűnözőitől

Így óvjuk meg gyerekeinket az online tér bűnözőitől 

Például úgy, hogy megtiltjuk nekik? Bármennyire is radikálisnak tűnik, de igenis lehet hozni olyan szabályokat, hogy bizonyos oldalakhoz nem csatlakozhatnak. Ez viszont nem minden gyereket tart vissza, vannak, akik megkerülik ilyenkor a szüleiket és a barátjuk regisztrál helyettük; arról nem beszélve, azzal, hogy nem engedjük fel őket egy bizonyos fórumra, az információáramlást még nem tudjuk megállítani.

Egyiptom: a szexuálisan bántalmazottak online vesznek elégtételt 

Egyiptomban egyre gyakrabban fordul elő, hogy azok a nők, akik nemi erőszak, vagy valamilyen szexuális zaklatás áldozataivá válnak, és támadóikat az igazságszolgáltatás rendre futni hagyja, a közösségi média platformjain vesznek elégtételt erőszaktevőiken; a nyilvánosság erejét felhasználva az állítólagos bántalmazók megszégyenítésére használják ezeket a felületeket.

Biztos tudod mit csinál a kamasz gyereked a közösségi média oldalakon? 

Valójában fogalmunk sincs, mit csinálnak a közösségi média oldalakon és chat alkalmazásokban a gyerekeink. Amire figyelmeztetjük őket, már rég tudják, sőt tudatosan használják is a virtuális térben. Három általános iskola 45 tanulójának részvételével elvégzett fókuszcsoportos kutatás megdöbbentő eredményeket hozott.

Mádai Vivien kisfiának már van tabletje... 

A mai gyerekek már beleszületnek a közösségi média világába, és szüleiket meghazudtoló módon kezelik az okoskészülékeket. Felvetődik azonban a kérdés, hogy mégis hol az a határ, ahol már szabad kezet adhatunk nekik, mikortól elég érettek ahhoz, hogy okos eszközöket kapjanak és kell-e ellenőrizni tevékenységüket. Mádai Vivien, Görög Zita és Tatár Csilla osztotta meg a véleményüket.

Jesszusom! Függő a gyerekem? 

Közösségimédia-függő a magyar fiatalok 30 százaléka, naponta átlagosan 1,8 órát töltenek ezeken az internetes felületeken - derül ki a Vodafone Magyarország és az NRC közös kutatásából, amely a közösségi média és online tartalomfogyasztási szokásokat vizsgálta a fiatalabb, Y és Z generáció, a 16-37 évesek körében - adta közre az MTI. 

Tudod, hogy kell tudatosan nyaralni? Megmutatom! 

Tart a nyaralási szezon, egyre többen hagyják üresen otthonukat napokra, akár hetekre. A Groupama Biztosító legújabb országos, reprezentatív kutatásában arra keresett választ, hogy az emberek menyire tudatosak otthonukat illetően, amikor nyaralni készülnek.

Megosztok, tehát vagyok 

Klausz Melinda könyve az ember életszakaszain keresztül mutatja be az új technológia jelentette kihívásokat, betegségeket, problémákat és megoldási módszereket. Esettanulmányokkal és tippekkel vezet végig az adatvédelemtől a közösségimédia-stressz szindrómán, az internetes zaklatáson át a like-csalásokig és a generációk közötti különbségek bemutatásáig. A kötet segítségével választ kaphatunk arra is, hogy miért ragaszkodnak a mostani gyerekek és fiatalok a közösségimédia-felületekhez, és bizony nekik már a digitális hagyatékukról is rendelkezniük kell…

Soha ne add fel önmagad! 

Karrier, elismerés, gyermekvállalás, sikerek, szerepek. Nem könnyű az összeegyeztethetőség, pláne, ha nők esetében merülnek fel ezek a témák. A GLAMOUR Women of the Year jelöltjeiről példát vehetünk, bármelyikről legyen is szó. Zai Viki és Neszményi Lilla páratlan lendülettel, és egyedi meglátásokkal kápráztatja el napról-napra megrendelőit a lakáskultúra világában, miközben Follow Anna közösségi médiában való megjelenései már néhány perc eltelte után több ezres nézettséget generálnak. Kitartásuk, karakterességük, elismertségük, és még sok más tulajdonságuk mellett az is közös bennük, hogy mindannyian versenyben vannak a példaértékű személyiségért és – saját szakmájukon belül tanúsított – munkásságért járó címért.

Jól vagyok. Okos vagyok. Sok pénzem van 

Mit jelent a gyermekek számára az önbizalom fogalma? Az ő magabiztosságukat mi határozza meg?  Hogyan érzik magukat a különböző helyzetekben? - erre volt kíváncsi a Cartoon Network legutóbbi kutatása. A te gyerekednek vajon mekkora az önbizalma?

Nagyon ciki, ahogy a szüleim viselkednek a neten! 

Gyakran észre sem vesszük, hogy az online világ milyen módon és mértékben veszélyezteti és károsítja a valós kapcsolatainkat. A lájk vadászat érdekében hajlamosak vagyunk alkoholos befolyásoltság alatt olyan fotókat megosztani magukról vagy másokról, ami kényes  lehet a valós, offline kapcsolatokra is.

Mások öröme boldogtalanná tesz? 

A közösségi oldalakon az emberek többsége rosszkedvű vagy ideges lesz amennyiben nem annyi lájkot kap egy bejegyzésére, mint amennyit remélt, és többségük féltékeny, ha a barátaik népszerűbbek, mint ők. A vizsgálatok szerint az emberek irigyek, ha az ismerőseik látszólag boldogabb életet élnek.

A közösségi média nagykönyve 

Hogyan vidd sikerre céged és önmagad? Ez Klausz Melinda nagyszerű könyvének alcíme. Célja, hogy bevezesse az olvasót mindabba a folyamatosan változó, csodálatos világba, amit közösségi médiának hívnak, és ami áthatja napjainkat. Légy bátor, és vágj bele. Ez a könyv letehetetlen!    

A Facebook tényleg fogyaszt? 

Kutatások sora bizonyítja, hogy a közösségi média minden formája hatékony fogyasztószer. A Facebooktól a Pinteresten át a Twitterig minden fogyaszt, csak egy kicsit másképp.

Veszélyes a közösségi oldal a gyerekekre 

Egy friss felmérés szerint a 13 év alatti magyar gyermekek egynegyede már facebookozik. Ez egyrészt ellenkezik a közösségi portál szabályaival, de jelentős adatvédelmi és nevelési kérdéseket is felvet.

Lecsuknak, ha sértegetsz a Facebookon 

Nem árt óvatosnak lenni mit írunk a közösségi oldalakon. A grenadai törvényhozás elfogadta azt a törvényt, amely szerint akár három év börtönnel is büntethető, ha valakit megsértünk a közösségi oldalakra írt bejegyzésünkkel. A rendőröknek viszont kötelező a Twitter azonosító.

Így nem leszünk idegesítőek a Facebookon 

Szívecskék, puszikák, két naponta változó kapcsolati státusz, csücsörítős, a fürdőszoba tükrében készített fotók és egyre kevesebb ruhadarab. Sok mindenkit zavarnak az ilyen bejegyzések, amikkel megtelik az Üzenőfal. Ahogy a kommunikáció más területeinek, a közösségi oldalaknak is megvan a maga etikettje, legalábbis elvileg - ezeket szedjük most össze, és remélhetőleg sokan megtanulják majd alkalmazni.

Nem a mennyiség számít... 

A közösségi média műfaji jellegzetessége, hogy emberek milliói igyekszenek minél többeket meghívni barátként a közösségi oldalukra. Ha a Marson már felfedezték volna a fejlett civilizáció nyomát, valószínűleg oda is küldenénk meghívókat…