Életforma.hu

ÉLET-MÓD

2023-ban óriásit robbanhat a TikTok-marketing

Ezek lesznek az idei év legnagyobb marketingtrendjei.

A nehéznek ígérkező idei évben hatványozottan is fontos lesz a cégek számára, hogy több marketinglábon álljanak egyszerre. Gál Kristóf vállalkozófejlesztési szakember szerint 2023-ban a TikTok lesz a leghatékonyabb marketingeszköz, újra szexivé válnak az offline hirdetések, aki pedig az alacsony árakkal próbál versenyezni, annak komoly problémái lehetnek. Hozzátette, aki nem tudja megmondani, mitől különleges a cége, gyakorlatilag meg van pecsételve a sorsa.

A jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzetben számos üzlet, vendéglátóhely és szolgáltató juthat a bezárás sorsára, a szomorú trend viszont óriási lehetőséget teremt a talpon maradó cégek számára a fejlődésre. Gál Kristóf vállalkozófejlesztési szakember úgy látja, aki 2023-ban nem tud árat emelni, ki fog hullani a piacról. Ahhoz, hogy ez ne történjen meg, a marketinget minden korábbinál komolyabban kell venni.

Aki árral versenyez, annak hatalmas gondjai lehetnek. Ez a felfogás nem kifizetődő, egy válságos időszakban pedig kifejezetten ellenjavallt. Mindenkinek meg kell határoznia, mitől különleges a cége, mert ha ez nem megy, kénytelen lesz árháborúba lépni, aminek előbb-utóbb negatív következményei lesznek. A top prioritás idénre tehát az a vállalkozásoknak, hogy extrém módon tegyék valamilyen formában egyedivé a terméküket, szolgáltatásukat annak érdekében, hogy az eladható maradjon

– magyarázta.

A Klikkmarketing alapítója kijelentette, a növekedés szempontjából nélkülözhetetlen, hogy több marketinglábon álljunk. Mint mondta, egy vállalkozás számára ugyanis ugyanúgy nagy kockázatot jelent, ha csak egy marketingeszközt használ, mint az, ha csak egy beszállítója vagy vevője van.

Példaként említette, hogy a Facebook algoritmusa egyre kiszámíthatatlanabb, így aki csak arra támaszkodik, akár egyik napról a másikra is kellemetlen meglepetés érheti. Viszont nem B-, C- és D-terv kell helyette, hanem alapból több helyen kell elosztani a marketingre szánt forrásokat.

A Tiktok az egyik leggyorsabban fejlődő közösségi oldal

Nagyot megy a TikTok, újra szexi az offline marketing is

Gál Kristóf felhívta rá a figyelmet, már 2022-ben egyértelmű trend lett a TikTok-marketing, ami 2023-ban szintet léphet és még nagyobbat robbanhat. Már nem él az a tévhit az emberek fejében, hogy a TikTok egy tiniknek szóló platform, a felnőtt lakosság jelentős része is napi szinten használja, ezért érdemes ott is tartalmat gyártani.

„Mindenképpen el kell foglalkozni a TikTokkal, még ha nem is egyből aktív hirdetőként. A Facebookra lehető jó tartalmat csinálni relatíve könnyen, a TikTokon viszont képben kell lenni, mi a trendi, a videót is szépen kell felvenni. Itt mindössze két másodpercünk van meggyőzni a fogyasztót arról, hogy érdemes végignéznie a felvételt, csak így lehet igazán nagyot futni. Ahhoz, hogy a TikTokon sikeresek legyünk, felkészültebbnek kell lenni, de ha ez megvan, az rengeteget hozhat a konyhára és kiemelheti a céget a tömegből” – fogalmazott.

A Klikkmarketing alapítója megjegyezte, reaktívan működni viszont nem ajánlott, azaz ha egy vállalkozásnak nem jó a honlapja vagy nincs jelen a Google-ben, akkor első lépésként erre érdemes energiát fordítania, nem pedig egy éppen aktuális trendre.

A vállalkozófejlesztési szakember szerint 2023 szintén nagy marketingtrendje lehet még, hogy elkezdenek visszaszivárogni a hirdetők az offline-ba. Mint mondta, az elmúlt években mindenki átterelődött az online térbe, ahol túl nagy lett a zaj. Emiatt sokan inkább a hagyományos marketingeszközöket vetik be újra, ami ugyan drágább és macerásabb, mégis újra szexivé kezd válni.

Ezt is olvasd el:


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.