A jelenlegi előrejelzések szerint kiszámíthatatlan a végeredmény, ez pedig kellő táptalajul szolgálhat az álhírek terjedésének, a közösségi médiában elburjánzó gyűlöletkeltő beszédek pedig tovább növelhetik a feszültséget.
Mit kívánnak tenni ebben a helyzetben a technológiai óriások?
Adekvát válasz lenne, ha alkalmazásaikat erre az időre egyszerűen bezárnák.
A BBC összeszedte mire készülnek a közösségi platformok.
A Twitter azt állítja, nem fogja engedni a jelölteknek, hogy a végső, hivatalos eredmény közzététele előtt saját magukat győztesnek nyilvánítsák. Azt is ígéri, hogy a jelöltek nem tudnak majd tweetelni, vagy retweetelni olyan tartalmat, amely a választás folyamatába való beavatkozást ösztönözné bárki számára.
Mégis mit fog tenni a Twitter, ha ez megtörténik? Nos, a technológiai cég az embereket olyan forrásokhoz fogja irányítani, amelyek pontos, naprakész és hiteles információkkal szolgálnak majd a választás aktuális állapotáról.
Arra azonban nem készülnek, hogy az esetlegesen nemkívánatos bejegyzéseket töröljék. Úgy tűnik, a cég kellő mozgásteret kíván hagyni magának közléspolitikája kialakításakor.
A Facebook azt tervezi, hogy a hírcsatorna algoritmusait úgy változtatja meg, hogy az erőszakot vagy álhíreket terjesztő bejegyzések ne jelenhessenek meg.
Deaktiválhatnak bizonyos, a választási eredmény körüli téves információkkal kapcsolatos hashtageket is, valamint a választással kapcsolatos álinformációkat is jelezni kívánják.
Ezek olyan technikák, amelyeket a Facebook a világ más részein, például Srí Lankán és Mianmarban már alkalmazott.
Mindezeken túl össze kíván fogni a Reuters-szel is, hogy pontos választási eredményeket szolgáltasson a voksolást követő éjszakán és az azt követő napokon.
Úgy tűnik, a Reddit sokkal határozottabban kíván fellépni.
Ők azt állítják, amennyiben hamis választási eredmények kerülnének ki náluk, akkor azokat eltávolítják az oldalról.
A Reddit ráadásul egy egész oldalt szentel annak, hogy felvilágosítással, információkkal segítse a választókat a voksolás után. Ennek már önmagában a neve is beszédes: Kérdezz tőlem bármit! - szól a felhívás. Itt a szakértők készségesen válaszolnak majd a szavazással kapcsolatos kérdésekre, és arra, hogy mire számíthatnak az emberek az elkövetkező napokban.
Gooogle
A Google együttműködik az Associated Press-szel, hogy hiteles választási eredményekkel tudjon szolgálni.
Tehát a választások utáni napokban, ha a "Ki nyerte a választást?" szöveget írják be a Google keresőjébe, akkor az AP frissített eredményei felé irányít az oldal.
A Google azt is közölte, hogy a választási nap után szünetelteti a 2020-as választásokra, a jelöltekre vagy annak eredményeire utaló hirdetéseket.
YouTube
A YouTube nem engedi meg a félrevezető állításokat a szavazással, vagy a demokratikus folyamatba való beavatkozásra ösztönző tartalommal kapcsolatban.
Ezen túlmenően, eltávolítja azokat a tartalmakat, amelyek hamisan azt állítják, hogy a postán küldött szavazólapokat manipulálták a választások eredményének megváltoztatása érdekében.
A YouTube érvényesíteni fogja az erőszakot népszerűsítő tartalmakra vonatkozó már meglévő szabályokat is.
Snapchat
A Snapchat kissé eltér a többi közösségi médiától. Ennek ellenére a Snapchat azt állítja, hogy arra fogja emlékeztetni "sztárjait", akiknek a tartalma a "Fedezze fel" részben jelenik meg, hogy még véletlenül se erősítsenek hamis információkat a választásokról.
TikTok
A TikTok független ellenőrökkel működik együtt a választási időszakban.
A cég minden esetben eltávolítja a 2020-as választásokkal kapcsolatos téves információkat.
TikTok üzenete "Ezekben a jelentős időkben szándékunkban áll támogatni közösségünket, miközben azon dolgozunk, hogy platformunk integritását megőrizzük."
Az Instagram nem nyilatkozott az ügyben.