Életforma.hu

ÉLET-MÓD

A Disney is csökkentette a reklámjait

Számos cég szünetelteti a reklámkiadásait a Facebook–csoport felületein a gyűlöletbeszédet és megosztó tartalmakat tartalmazó posztok miatt.

Több polgárjogi csoport, valamint a rágalmazás elleni szövetség és a NAACP is felszólította a hirdetőket, hogy nullázzák le a júliusi hirdetési kiadásaikat, azzal érvelve, hogy a Facebook nem tett elegendő lépést a gyűlöletbeszédre és a téves információkra vonatkozó politikájának végrehajtásában.

Sok más vállalattal ellentétben a Disney nem tett nyilvános bejelentést arról, hogy visszaszorítja a Facebook-ot, ehelyett bejelentés nélkül átcsoportosította a reklámkiadásokat. Ezzel olyan más nagyvállalatok hirdetési bojkottjához csatlakoznak, mint az Unilever, a Starbucks, a Ford Motor és a Verizon Communication.

Kép: disneyplus.com

A Disney bojkottja többek között a Disney +  Facebook-on való hirdetéseinek megszüntetését jelenti. A Disney ebben az évben erőteljesen népszerűsítette a szolgáltatást, ez a társaság marketingköltségeinek jelentős részét teszi ki. Az év első felében a Disney becslések szerint 210 millió dollárt költött a Disney + -ra vonatkozó Facebook hirdetésekre az Egyesült Államokban, a legnagyobb hirdető volt ebben az időszakban. A Disney emellett szünetelteti a Facebook tulajdonában lévő Instagramon való hirdetési kiadásait leányvállalata, a Hulu streaming szolgáltatása számára is. A Hulu 16 millió dollárt költött Instagramra április 15-től június 30-ig.

Kép: help.hulu.com

"Tudjuk, hogy még sok tennivalónk van" - mondta a Facebook egy nyilatkozatában, hozzátéve, hogy polgárjogi csoportokkal, hirdetési szakemberekkel és szakértőkkel együttműködve folytatják a megfelelő szabályozás kidolgozását. Állításuk szerint dollár milliárdos nagyságrendű összeget fordítanak arra,  , hogy platformjaik még biztonságosabbak legyenek, és letiltottak mintegy 250 szervezetet a Facebookon és az Instagramon. Elmondásuk szerint mesterséges intelligencia segítségét is igénybe veszik, ami megtalálja a gyűlöletbeszéd közel 90% -át, még mielőtt azt bárki jelentené.

A Facebook körülbelül 70 milliárd dollár éves hirdetési bevételt generál, több mint nyolc millió hirdetőből. A legnagyobb reklámozók tartós bojkottjára lenne szükség, hogy pénzügyi szempontból jelentős visszaesés legyen a cégnél. Bár egyes marketingszakemberek a koronavírus világjárvány által okozott pénzügyi nyomás miatt széles körben csökkentik a hirdetési kiadásokat, sok márka azonban továbbra is hirdet a Facebookon, mert ezt különösen hatékony marketing eszköznek tekintik. Ugyanakkor a marketingszakemberek azt kérik a Facebook-tól, hogy találjon módszereket hirdetéseik távoltartására a kifogásolható tartalmaktól.

Caroline Everson Kép: Hemant Mishra/Mint via Getty Images

Június végi nyilatkozatában a Facebook azt mondta, hogy dolgoznak azon,  hogy milyen eszközöket tudnak adni a cégeknek  annak érdekében, hogy hirdetéseik ne jelenjenek meg a nem megfelelő tartalom közelében. Az ellenőrzéseket a Media Rating Council végzi.

A polgári jogi csoportok július 7-én  tárgyaltak a Facebook vezetőivel, de az egyeztetést nem tartják eredményesnek. Bár korábban Carolyn Everson, a Facebook egyik alelnöke azt mondta a hirdetőknek, hogy a vállalat nem változtatja meg politikáját a bevételi nyomás alapján, a találkozót követő nyilatkozatában a Facebook kijelentette: "Tetteink alapján fognak minket megítélni, nem szavaink alapján, és hálásak vagyunk ezeknek a csoportoknak a folyamatos elkötelezettségükért."

Írásunk a wsj.com cikke alapján készült.


 A zöld szállítási megoldások reneszánsza

A zöld szállítási megoldások reneszánsza 

Eszedbe jutott már, hogy mennyire hatékony egy biciklis futárszolgálat a városi közlekedésben? A nagyvárosokban, mint Budapest, egyre népszerűbbek azok a futárok, akik kerékpárral oldják meg a csomagszállítást, hiszen a lüktető forgalomban gyorsabban célba érnek, és még a környezetet is kímélik. Mi áll ennek a trendnek a hátterében, és milyen előnyöket kínálnak ezek a szolgáltatások?
Testmozgás és mesevilág – a gyermek mindennapjai

Testmozgás és mesevilág – a gyermek mindennapjai 

A gyerekek világa játékkal, kíváncsisággal és felfedezésekkel van tele: itt az aktivitás és a mesevilág olyan elemek, melyek nemcsak fejlesztik a kicsik képességeit, hanem tartalmasabbá, boldogabbá is teszik a mindennapjaikat.
A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja

A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja 

A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van.
Ezek a leggyakoribb allergének a kutyatápokban – kerüld őket!

Ezek a leggyakoribb allergének a kutyatápokban – kerüld őket! 

A kutyák táplálékallergiái egyre gyakoribb problémát jelentenek a gazdik számára.
Ayurvéda az élet tudománya: egészség és harmónia az ősi tanításokkal

Ayurvéda az élet tudománya: egészség és harmónia az ősi tanításokkal 

Az ayurvéda több ezer éves bölcsessége sokak számára még ismeretlen, pedig ez a gyakorlat Indiából egészen napjainkig fennmaradt és elterjedt.
A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai

A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai 

Az ép testben ép lélek mondás talán sosem volt aktuálisabb, mint napjainkban.
Így készíthető olajos macerátum házilag

Így készíthető olajos macerátum házilag 

Az olajos macerátumok készítése régre nyúlik vissza, hiszen a természet gyógyító erejét már évezredekkel korábban elhoztuk az otthonunkba.
Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra

Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra 

A női és férfi szervezet egészsége sokszor más jellegű figyelmet kíván. Bár a hétköznapi rohanásban hajlamosak vagyunk a kellemetlen tüneteket elbagatellizálni, a korai odafigyelés gyakran meghálálja magát. 
A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez!

A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez! 

Bevallom, amikor először hallottam a gyaloglópadról, kicsit szkeptikus voltam.
6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.