Életforma.hu

ÉLET-MÓD

A Disney is csökkentette a reklámjait

Számos cég szünetelteti a reklámkiadásait a Facebook–csoport felületein a gyűlöletbeszédet és megosztó tartalmakat tartalmazó posztok miatt.

Több polgárjogi csoport, valamint a rágalmazás elleni szövetség és a NAACP is felszólította a hirdetőket, hogy nullázzák le a júliusi hirdetési kiadásaikat, azzal érvelve, hogy a Facebook nem tett elegendő lépést a gyűlöletbeszédre és a téves információkra vonatkozó politikájának végrehajtásában.

Sok más vállalattal ellentétben a Disney nem tett nyilvános bejelentést arról, hogy visszaszorítja a Facebook-ot, ehelyett bejelentés nélkül átcsoportosította a reklámkiadásokat. Ezzel olyan más nagyvállalatok hirdetési bojkottjához csatlakoznak, mint az Unilever, a Starbucks, a Ford Motor és a Verizon Communication.

Kép: disneyplus.com

A Disney bojkottja többek között a Disney +  Facebook-on való hirdetéseinek megszüntetését jelenti. A Disney ebben az évben erőteljesen népszerűsítette a szolgáltatást, ez a társaság marketingköltségeinek jelentős részét teszi ki. Az év első felében a Disney becslések szerint 210 millió dollárt költött a Disney + -ra vonatkozó Facebook hirdetésekre az Egyesült Államokban, a legnagyobb hirdető volt ebben az időszakban. A Disney emellett szünetelteti a Facebook tulajdonában lévő Instagramon való hirdetési kiadásait leányvállalata, a Hulu streaming szolgáltatása számára is. A Hulu 16 millió dollárt költött Instagramra április 15-től június 30-ig.

Kép: help.hulu.com

"Tudjuk, hogy még sok tennivalónk van" - mondta a Facebook egy nyilatkozatában, hozzátéve, hogy polgárjogi csoportokkal, hirdetési szakemberekkel és szakértőkkel együttműködve folytatják a megfelelő szabályozás kidolgozását. Állításuk szerint dollár milliárdos nagyságrendű összeget fordítanak arra,  , hogy platformjaik még biztonságosabbak legyenek, és letiltottak mintegy 250 szervezetet a Facebookon és az Instagramon. Elmondásuk szerint mesterséges intelligencia segítségét is igénybe veszik, ami megtalálja a gyűlöletbeszéd közel 90% -át, még mielőtt azt bárki jelentené.

A Facebook körülbelül 70 milliárd dollár éves hirdetési bevételt generál, több mint nyolc millió hirdetőből. A legnagyobb reklámozók tartós bojkottjára lenne szükség, hogy pénzügyi szempontból jelentős visszaesés legyen a cégnél. Bár egyes marketingszakemberek a koronavírus világjárvány által okozott pénzügyi nyomás miatt széles körben csökkentik a hirdetési kiadásokat, sok márka azonban továbbra is hirdet a Facebookon, mert ezt különösen hatékony marketing eszköznek tekintik. Ugyanakkor a marketingszakemberek azt kérik a Facebook-tól, hogy találjon módszereket hirdetéseik távoltartására a kifogásolható tartalmaktól.

Caroline Everson Kép: Hemant Mishra/Mint via Getty Images

Június végi nyilatkozatában a Facebook azt mondta, hogy dolgoznak azon,  hogy milyen eszközöket tudnak adni a cégeknek  annak érdekében, hogy hirdetéseik ne jelenjenek meg a nem megfelelő tartalom közelében. Az ellenőrzéseket a Media Rating Council végzi.

A polgári jogi csoportok július 7-én  tárgyaltak a Facebook vezetőivel, de az egyeztetést nem tartják eredményesnek. Bár korábban Carolyn Everson, a Facebook egyik alelnöke azt mondta a hirdetőknek, hogy a vállalat nem változtatja meg politikáját a bevételi nyomás alapján, a találkozót követő nyilatkozatában a Facebook kijelentette: "Tetteink alapján fognak minket megítélni, nem szavaink alapján, és hálásak vagyunk ezeknek a csoportoknak a folyamatos elkötelezettségükért."

Írásunk a wsj.com cikke alapján készült.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.