Életforma.hu

ÉLET-MÓD

A férfiak a márkás cuccokat, a nők a gyors vásárlást keresik

Úgy tűnik, a magyarok is kezdenek megbékélni az e-kereskedelemmel, kialakultak a vásárlási szokások, kiépültek a megfelelő csatornák, így a bizalom már szinte magától értetődővé vált a netes vásárlók számára.

Már nem félünk a neten vásárolni - Kép: SXC

A kényelem, az ár és az időtényező vezetik a fontossági ranglistát az internetes vásárlásoknál a Lealkudtuk.hu legújabb felmérése szerint, amelynek során a több mint 3000 válaszadó alig 6 százaléka tette az első helyre a bizalmat, míg a kényelmet 40 százalékuk. A férfiak számára a kínálat és az ár számít leginkább, míg a nők elsősorban az időtényezőt veszik figyelembe vásárláskor. Az idősebbek is egyre nagyobb arányban vásárolnak a neten, de míg a fiatalabbak szívesen körülnéznek a virtuális piactereken is, addig az 55 év felettiek arra a kérdésre, hogy legutóbbi internetes rendelésük során magánszemélytől vagy e-kereskedőtől vásároltak-e, 87 százalékban azt válaszolták, hogy e-kereskedőtől.

Egyre gyakoribb, hogy útközben bonyolítják le vásárlásaikat a felhasználók: a válaszadók 35,2 százalékával fordult elő az elmúlt fél év során, hogy okostelefonján választott ki és rendelt meg valamilyen terméket, szolgáltatást.

Vaterázol? Nincs mitől tartanod, ha ezt követed!
Ahogy közeleg az szja-bevallás határideje, vagyis május 20-a, úgy nő az érdeklődés az internetes kereskedelemre vonatkozó adózási szabályokkal kapcsolatban. A feszültség érezhetően nő a felhasználókban is, pedig a legtöbb eladó nyugodtan hátradőlhetne, hiszen nagy valószínűséggel nem is keletkezett személyi jövedelemadó-fizetési kötelezettsége. A Vatera közérthető formában összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat.

Mivel az internetes vásárlók a kedvezőbb ajánlatokért böngésznek az online ajánlatok között, nem meglepő, hogy a válaszadók 66 százaléka követi az akciózásokat, leértékeléseket, ám bevallásuk szerint ezt nem anyagi kényszerből teszik, hanem tudatosan vásárolnak. A válaszadók többsége szerint azonban az alacsony ár nem mehet a minőség rovására: „A megkérdezettek 71 százaléka gondolja azt, hogy a márkás termékek minősége mindig jobb, de a férfiak inkább hajlanak erre az állításra. Ebben viszont nem figyelhető meg sem életkorbeli, sem iskolázottsági eltérés” – mondta Orova Balázs az Allegro Group HU Kft. igazgatója.

A vásárlók körében a legnépszerűbbnek a kedvezményes utazási lehetőségek és a wellnesshétvégék bizonyultak. Ezek között is igen kedveltek a belföldi „két éjszaka két főre” típusú ajánlatok. Második helyen a műszaki termékek, a harmadikon pedig a háztartási cikkek végeztek. A szépségápolással és egészségmegőrzéssel kapcsolatos szolgáltatások elsősorban a hölgyek figyelmét keltik fel.

Segítség a címkerengetegben
A termékeken lévő különböző címkék, emblémák összehasonlítása vagy értelmezése nem könnyű feladat, hiszen nagyon eltérő mennyiségű és minőségű információt rejthetnek, és odaítélésük módja is nagyon eltérő. De van segítség!


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.