Az elmúlt évben a nagyközönség számára a legkedvesebb reklámok, reklámarcok a Soproni Ászokhoz és a Matávhoz kötődtek, hiszen a hat versenykategóriából kettő-kettőben az említett márkák nyerték el az első helyezést.
A Reklámzabálók Kreatív Verseny a magyar szervezők egyedülálló kezdeményezése, amely során a fogyasztók immár negyedik alkalommal szavazhatták meg az elmúlt év általuk legjobbnak és legkedvesebbnek ítélt reklámjait. A díjak köre 2004-ben meglehetősen kibővült, ugyanis ebben az évben a legjobb reklámfilm mellett a közönség megválaszthatta a legjobb reklámhangot, a legjobb reklámzenét, a legjobb társadalmi célú reklámot és az év reklámarcát is.
A voksokat két csatornán lehetette leadni, a rendezvények előtt a www.reklamzabalok.hu weboldalon keresztül online, míg az események helyszínén SMS-ben szavazhatott a közönség.
A Reklámzabálók Éjszakája Kreatív Verseny eredményei a következőképpen alakultak:
- Vodafone Legjobb Reklámfilm Online Szavazás győztese: Sörivók is elkezdhetik (megbízó: Soproni Ászok, ügynökség: TBWA Budapest)
- Vodafone Legjobb Reklámfilm SMS Szavazás győztese: Rock 'N' Roll Max (megbízó: Vodafone, ügynökség: Grey Worldwide)
- Az Év Reklámarca a Joy Magazin Különdíja: Almásy Sándor, Tudakozó + (megbízó: Matáv, ügynökség: CREA)
- Legjobb Reklámfilmzene a Viva TV Különdíja: Matáv Ritmus díjcsomag (megbízó: Matáv, ügynökség: Lowe GGK)
- Legjobb Reklámhang a Klub Rádió Különdíja: Sör Robi, alias Szívós Győző (megbízó: Soproni Ászok, ügynökség: TBWA Budapest)
- Legjobb Társadalmi Célú Reklám a Spektrum TV Különdíja: Ugróiskola (megbízó: Fogyatékos Gyermekekért Közalapítvány, ügynökség: Sylva Reklámügynökség)
A Reklámzabálók Éjszakája immáron negyedik alkalommal került megrendezésre Magyarországon. Az év legfergetegesebb reklámhabzsolása idén országos turnévá bővült: három helyszínen, összesen négy Reklámzabálók Éjszakáját tombolhatott végig a nagyközönség. November közepén a rendezvénysorozat ellátogatott Debrecenbe és Győrbe, majd egy héttel később, két egymást követő napon, Budapesten zabálhattuk magunkat pukkadásig.
Az országos turné hatalmas sikert aratott a közönség körében, hiszen a 4 állomáson az eddigi reklámzabáló közösség többszörösét láthatták vendégül a szervezők.
Az újítások, fejlesztések sora a jövő évben is folytatódik: körvonalazódik egy reklámkulturális televíziós műsor, illetve a tervek szerint 2005 tavaszán debütál Magyarországon a Kings of Ads esemény, amelyen a világ leghíresebb játékfilmrendezőinek reklámfilmes kalandozásaiba nyerhetünk bepillantást egy 2 és fél órás vetítés során.
A Reklámzabálók Éjszakájának rövid története
Az első Reklámzabálók Éjszakáját Jean-Marie Boursicot 1981-ben mutatta be Párizsban. A nagy érdeklődés miatt egy évvel később már két egymást követő estet szervezett, majd 1984-ben Lyonba, Bordeaux-ba, Milánóba és Genfbe is megérkezett a Reklámzabálók Éjszakája. Az elkövetkező években tovább gyarapodott a turné állomásainak száma, 1989-ben az est Ausztráliában és Észak-Amerikában, végül 1994-ben Ázsiában is bemutatkozott. Jelenleg évente 50 ország 170 városában rendezik meg az Éjszakát.
Magyarországon Borsos Sándor főszervező és az Egzo Media 2001. óta szervezi meg a Reklámzabálók Éjszakáját. 2004-ben először immár három helyszínen, összesen négy alkalommal tombolhatja végig a közönség a hajnalig tartó, fergeteges reklámshow-t. Egyedülálló hazai kezdeményezés a Reklámzabálók Kreatív Verseny megalapítása, amely szintén a kezdetektől kíséri a magyarországi rendezvények történetét.
A Reklámzabálók Éjszakájának rendezvényszervező partnere 2001. óta a Multeam field és eseménymarketing ügynökség, 2004-ben a rendezvénysorozat kommunikációs partnere a Próbakő Kommunikáció.