Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Biznisz a semmiből

A globális fogyasztói trendek hatása életünk minden területén megfigyelhető. Ezek befolyásolják az emberek elvárásait, viselkedését. Ebben az évben a tudatosodás lesz az igazán meghatározó a Trendinspiráció Műhely szakemberei szerint.

A gyors és könnyűnek tűnő meggazdagodás mindenkit csábít, és úgy tűnik, hogy ez az internet segítségével egyre könnyebben megoldható. Erre épül a „02B", vagyis biznisz a semmiből trendje. Egy jó ötletre, egy igazán működő koncepcióra felépített üzletet a közösség is segíti, vásárol, értékel, véleményt nyilvánít, és ami a legfontosabb, megoszt. Leginkább az ingyenesség hat a fogyasztóra, csak ki kell találni, hogy a végső „ingyent" hogyan finanszírozzuk...

A válság következtében trend lett a „csupaszítás". Ennek jegyében újfajta aszketizmussal mondunk le bizonyos javak megszerzéséről, a cél már nem a „leg"-ek hajszolása, hanem az optimum elérése. Ennek megfelelően a termelőknek is változtatniuk kell. Már senki nem akar felesleges funkciókért fizetni, vissza kell térni az alapokhoz. A kutatók úgy látják, a csupaszítás a márkák egyik kiútja lehet válságos helyzetükből. A fogyasztó igénye azonban megmarad az életszínvonal fenntartására, bár ez a régi formájában már nehezen valósulhat meg. Vállalható célokat keres, elutasítja a ködös és átláthatatlan ígéreteket, márkákat. Szemlélete földhöz ragadtabb, lokálisabb a saját környezetében elérhető apró kis luxusokkal, megélhető örömökkel.

Állítólag lassan megszabadulunk a tökéletesség média által kreált nyomása alól, elismerjük, hogy nem minden százszázalékos. De mindenki fiatalabb akar lenni, fiatalos akar maradni, fiatalnak akar tűnni, ezért áldozatokra is képes. Úgy látszik, a huszonéves kor az, amire mindenki vágyik, ebben szeretne örökre megragadni. Itt mosódnak össze a vágyott korszakot alulról és felülről közelítő korosztályok. A gyerekek egyre korábban fiatalok, míg a negyvenesek mai harmincasokként tündökölnek.

Fontos újdonság a „társadalom társadalmi kontrollja". Fogyasztók közösségei kényszerítik ki a cégek átláthatóvá válását, a társadalmi felelősségvállalást. Saját érdeküket felismerve közösen lépnek fel, hogy kedvezményt kaphassanak a végső árból. Ennek érdekében képesek akár időben is elhalasztani a vásárlásaikat, megvárva a körülmények megfelelő alakulását. Mint aktív közreműködők pedig anyagi értelemben is osztozni szeretnének a vállalat hasznából. Ez nem más, mint pozitív értelemben vett „adok-kapok", melyben a fogyasztó kihelyezett marketing- és értékesítési munkatárs, aki a kisebb-nagyobb feladatok ellátásáért cserébe anyagi juttatást is igényel. De a fogyasztók információs forrásként is egyre inkább egymásra hagyatkoznak a szakértők helyett. Megosztják egymással tapasztalataikat, vagyis „vak vezet világtalant". Így a vállalatok kezéből végleg kikerül az információáramlás feletti ellenőrzés.

A válság hatására erősödő jelenség az „okosvásárlás". Célja a legjobb ár/érték arányú áru megszerzése, mivel a fogyasztók - megtapasztalva korlátaikat - a pénzügyileg is legmegfelelőbb ajánlatot keresik. Ehhez hajlandók információt gyűjteni, és döntés előtt értékelni. Újdonságként a szolgáltatóktól a teljes piac bemutatását várják el, töredékinformációk helyett összehasonlítható, áttekinthető, teljes körű megoldásokat akarnak, így kényszerítve szövetségbe a konkurenseket. A „képesítés" trendjének igazi jelentőségét a vizualizáció jövőbeli fokozott fontossága adja. Az információt meg kell tervezni, és egyedi, új, tömör és vonzó módon kell láttatni. A nem szép információ elsikkad, a jól becsomagolt, megtervezett viszont eljut a célközönséghez.

A cikk a Piac&Profit magazin 2011 márciusi számának NHD mellékletében jelent meg.


Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon?

Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon? 

A hálószoba sokkal több, mint egy hely, ahová aludni járunk. Ez az otthon legintimebb tere, ahol kikapcsolódunk, megpihenünk, és új energiával töltődünk fel. Éppen ezért fontos, hogy a berendezése ne csak ízléses, hanem funkcionális és kényelmes is legyen. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy a hálószobád ne csak szép, hanem élhető és nyugodt tér is legyen.
Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez?

Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez? 

A szobakennel sok gazdi fejében még mindig a „bezárás” fogalmával él együtt, pedig valójában épp az ellenkezője: egy jól bevezetett kennel nyugalmat, stabilitást és biztonságot ad a kutyádnak.
Így lesz stresszmentes az ételrendelés

Így lesz stresszmentes az ételrendelés 

Nőként nem mindig könnyű helytállni a mindennapokban, hiszen a munkahely mellett többnyire rájuk hárul a háztartás vezetése, a főzés és a gyereknevelés is.
Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra

Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra 

Amint megérkezik a tavasz, a kert újra életre kel, de csak akkor, ha mi is készen állunk rá.
Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.