-Melyek a leggyakoribb wellness szolgáltatások, amelyeket a férfiak is előszeretettel igénybe vesznek?
- A férfiak főleg a gyors kezeléseket részesítik előnyben. Ilyen például az "express beauty kezelés" ahol az arcmasszázson van a hangsúly (de része a hátmasszázs is), és ami a stressz utáni megújulást nyújtja. Ezen kívül a menedzserek nagy része az illóolajos, egzotikus keleti masszázsokat kedveli, melyeket üzleti útjaikon Bangkokban, Thaiföldön ismertek meg. A jóga is a favoritok között található - gyakran járnak jógatrénerek a cégekhez - konferenciák előtt a vállalatok csoportos jógát is szoktak kérni.
-A túlhajszolt, stressztől leterhelt felsővezetőknek, brókereknek vagy menedzsereknek milyen lehetőségeik vannak wellness szolgáltatások elérésére, ha több illetve kevesebb idejük van rá?
- Egyrészt létezik a hotel wellness, amelyet általában a konferenciák ideje alatt vesznek igénybe a férfiak. Ezeket általában a munkaadó finanszírozza (30-60 perces masszázsokról van szó), egyfajta jutalomként az alkalmazottainak. Ez a legkényelmesebb módja talán egy ilyen szolgáltatás igénybevételére. Ugyanakkor van az úgynevezett D-wellness, mely egy napos gyorskezelésekből áll, kifejezetten azoknak, akik nem tudnak erre több időt szánni. Ezt wellness centrumokban lehet igénybe venni, ahol értelemszerűen nincs étkezés, sem szállási lehetőség. Végül ami egyre inkább elterjedőben van, az az eset, amikor a masszőr céghez megy, és az alkalmazottakat helyben kezeli.
- Melyik ez a masszázstechnika?
- Ez az úgynevezett japán eredetű székmasszázs. A páciens egy speciális széken ülve, annak karimájára hajtja a fejét, majd ezek után a masszőr a nyakat és a vállat veszi kezelés alá.
- Miért van szükség az irodai masszázsra?
- Nézzük a jótékony hatásait. Egyrészt ez a masszázs erősíti a figyelmet és nyugtatja az agyműködést. Másrészt csökkenti az ülőmunka következtében kialakult, rossz tartás által létrejött krónikus feszültséget. Azonban ami talán a legfontosabb, hogy lelkileg biztonságot ad az alkalmazottnak, aki látja, hogy fontos a cégnek, hogy törődnek vele, s így eleve aktívabbá válik, és ez megmutatkozik a vállalat forgalmának növekedésében is.
- Milyen sűrűn kerül erre sor?
- Általában egy héten két vagy három alkalommal, ez attól függ, hogyan szerződtették a masszőrt. Ez a szolgáltatás azért is egyre elterjedtebb, mert kényelmes. Nem kell hozzá levetkőzni, nem lesz tőle olajos az ember bőre, és kb. 10-15 percig tart, tehát az ebédidőbe is belefér. Főleg a multi cégek alkalmazzák
- Ha valaki mégis inkább a hotel wellness szolgáltatásait venné igénybe, akkor módja van arra is, hogy felmérjék az egészségi állapotát?
- Természetesen. Ezt külföldön már eleve kérik, ugyanis ma már a 6-8 órás munkaidő 10-12 órára változott, és az emberek tisztában vannak azzal, hogy fokozottan figyelniük kell a teherbírásukra. A wellness manager szűrés komplex szívultrahangos (EKG, vérnyomásmérés, légzési vizsgálat), valamint fittségi vizsgálatból (spiroergometriás erőállapot felmérés, pulzus, EKG, légzési vizsgálat) áll. Ennek a szolgáltatásnak az előnye, hogy egy konferencia hétvégén is érdemes igénybe venni, mert az eredmények 1-2 napon belül elkészülnek.
- Melyek a menedzserbetegségek tünetei? Milyen megoldást kínálhat a masszázs a problémákra?
Egyik típusa az aktív stressz okozta egészségügyi gondok, mint például a szétszórt figyelem, ingerlékenység stb.. Erre az antistressz terápia alkalmazható, ami a nyakon, illetve a váll részein található stresszpontok kilazításából, valamint arcmasszázsból áll. Másik típusa az ülő munkavégzésből fakadó izületi és gerincproblémák (például a kényszertartás miatt kialakuló púp), melyekre pedig a vállban, a háton, valamint a lapockánál felgyülemlett csomók kilazítására a gyógymasszázs a leghatékonyabb.