Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Itt a Nagy Bor Teszt! Töltsd ki te is, nyerhetsz!

A Nagy Bor Teszt részeredményei szerint a magyar ember hetente többször borozik, és szinte csak hazai termékeket választ. Csatlakozz te is a kitöltők népes táborához, és ha július 7-ig minden kérdésre válaszolsz, számos garantált nyeremény lehet a tied.

Mára több mint 30.000-en töltötték ki a Nagy Bor Tesztet, ezzel ez már biztosan ez lett az eddigi legnagyobb mintán végzett felmérés a borkultúráról és a borfogyasztási szokásokról. A kitöltők döntő többsége, 68%-a nem boros weboldalon talált rá a felmérésre.

„Ez azért is érdekes, mert a forgalom forrása alapján a borszakma és az egyszeri borfogyasztók válaszait egy-egy kérdésen belül is jól el tudjuk különíteni” – mondta Dr. Tábor István, a Teszt mögött álló cég, a Winelovers Prémium Boros Rendezvényeket, és hazánk első számú boros szakképzési központját, a Borkollégiumot is tömörítő Trinety Media Kft. ügyvezetője.

Kép: Pixabay
Az eddig beérkezett adatok alapján érdekes kettősség figyelhető meg. Az már az eredményekről írt első mérlegből is kiderült, hogy a fogyasztók ma már akár több mint ezer forintot is adnak egy-egy palackért, és hogy a vásárolt borok átlagosan 40%-át bor szaküzletekben veszik meg, most azonban az is világosan látszik, hogy nő a nyitottság az online borvásárlásra is. Míg 2012-ben a válaszadók 56%-a, 2014-ben pedig 58%-a állította, hogy még nem vásárolt bort online, és nem is próbálná ki, addig mára ez az arány csökkent – igaz, csak csekély mértékben.

A Nagy Bor Teszt részeredményei egyértelműen elárulják, hogy a boros oldalakról érkező kitöltők gyakrabban isznak bort, mint az egyéb oldalak böngészői.

„A borszakmai oldalak olvasóinak 40%-a hetente többször borozik, 20%-a hetente legalább egyszer. Tőlük egyébként nem sokkal maradnak le az egyéb weboldalakról érkezett válaszadók: 26%-uk hetente többször, 20%-uk hetente egyszer, 23%-uk pedig havonta 2-3-szor bont palackot” – összegezte Dr. Tábor István. Az eredményekből az is kiderült, hogy a borkedvelők zöme, mintegy háromnegyede tisztán, szóda vagy üdítőital hozzáadása nélkül issza meg a borát. A korábbi évekhez hasonlóan a fogyasztók 90%-a a hazai termékeket preferálja.

A szaküzletekben történő borvásárlás növekedése azt mutatja, hogy egyre több vásárló keresi az élményt a bor beszerzésében, a netes vásárlás erősödése viszont éppen a személytelenség erősödésére utal.

Rozé, Rizling és Jazz Napok – gyere fesztiválozni Veszprémbe!
A bor és a jazz egy tőről fakad, s ahogy múlik az idő mindig más és más. Ez inspirálta a Rozé Rizling Jazz Napokat, amely a VeszprémFest kísérőrendezvényeként ez évben július 8. és 17. között várja vendégeit.

A bor megvásárlása és az elfogyasztása élményszerű, érzelmekkel átitatott esemény, mind gyakrabban kötődik a borász vagy a kereskedő személyéhez, esetleg egy személyes élményhez. Mégis úgy tűnik, hogy egyre többen elég magabiztosak, céltudatosak ahhoz, hogy önállóan, szakember segítsége nélkül válasszanak maguknak italt” – mondta az ügyvezető. Véleménye szerint ez a borkultúra fejlődésére, terjedésére utal. Dr. Tábor István szerint további edukációval, valamint az online vásárláshoz kapcsolódó fenntartások felszámolásával, vagyis az általános trendekkel összhangban ez a szám tovább emelkedhet a következő években.

Garantáltan megéri, töltse ki ön is!

A Nagy Bor Teszt nem előzmények nélküli: 2011 és 2014 között a Trinety Media Kft. háromszor mérte fel a magyarok borfogyasztási és borvásárlási szokásait. A tesztet a korábbi tapasztalatok alapján alakították át, és mostantól minden évben elindítják, hogy képet kapjanak a hazai borkultúra és a kapcsolódó szokások változásairól.

Aki idén a Nagy Bor Teszt minden kérdésére válaszol, számos garantált nyeremény illeti, amelyekről ITT tájékozódhatsz, és a kérdőívet is kitöltheted július 7-ig!


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.