Életforma.hu


A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét

A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét 

A friss levegőt és a napfényt tartjuk otthonunkban a legfontosabb tényezőnek a lelki egészség szempontjából
Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket!

Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket! 

Az AVON Nőnap alkalmából változásra szólít fel!
A magyarok utazás közben szívesen fotóznak, és fontos számukra a barátaik ajánlása

A magyarok utazás közben szívesen fotóznak, és fontos számukra a barátaik ajánlása 

A barátaink ajánlása többet dob latba, mint a pénztárcánk vastagsága amikor úticélt választunk
A magyar fiatalok utaznak leginkább kulturális élményekért

A magyar fiatalok utaznak leginkább kulturális élményekért 

A régió országaihoz hasonlóan a magyarok is legfőképp azért utaznak, hogy felfedezhessenek egy idegen kultúrát, de mi sokkal inkább kerekedünk fel az országhatáron túlra pusztán a turisztikai látványosságok miatt is.
Kifogyunk az ivóvízből a magyar fiatalok szerint

Kifogyunk az ivóvízből a magyar fiatalok szerint 

A hazai huszonévesek kétharmada használ mobilappot az egészsége megőrzéséhez
Így rendezi be otthonát egy átlag magyar

Így rendezi be otthonát egy átlag magyar 

Az ágy és a kanapé okozza a legnagyobb fejfájást a vásárlóknak.
Egészséges ételek és kevesebb halászlé kerül idén a karácsonyi asztalra

Egészséges ételek és kevesebb halászlé kerül idén a karácsonyi asztalra 

Egy nemzetközi kutatás szerint a magyarok leginkább a magas élelmiszerárak miatt aggódnak.
A Black Friday sokaknak vásárlási kényszert jelent

A Black Friday sokaknak vásárlási kényszert jelent 

Egy felmérés eredményei szerint minden 5. ember érzett már vásárlási kényszert a kiemelt Black Friday időszakban.
Infláció ide vagy oda, a magyarok háromnegyede szeretne utazni az őszi-téli hónapokban

Infláció ide vagy oda, a magyarok háromnegyede szeretne utazni az őszi-téli hónapokban 

Spórolni is hajlandóak vagyunk azért, hogy utazhassunk.
Az energiapazarló családi házak szinte eladhatatlanok

Az energiapazarló családi házak szinte eladhatatlanok 

Még talán soha nem volt ennyire sürgető és zsebbe vágó egy-egy családi ház szigetelése

Mit vár a Z generáció a szépségipari márkáktól, 2022-ben? 

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Minden 10. magyar keres pénzt a hobbijával 

Neked van olyan hobbid, amivel pénzt kereshetsz? Ha még nincs, akkor érdemes belevágni!

Tudod ki lakik az ágyadban? – Így védekezhetünk a poratkák ellen 

Egy felmérés szerint minden harmadik ember csak akkor takarít, ha már látható port észlel.

Idén akár 75%-kal költünk többet játékokra a nyári szezonban 

Egyre többen és egyre nagyobb medencét vásárolnak otthonra, de népszerűek a strandjátékok és az úszógumik is.

Elkészült a Nagy futásteszt: kiderült, miért és mennyit fut a magyar 

Tízből négyen futnak, a többség a fejét szellőzteti ki a mozgással, és rövidebb távot választ.

Anyák napja: a felmérés szerint Magyarországon megbecsülik az édesanyákat 

Vasárnap anyák napja. Nemrég megkérdezték az embereket a magyar anyák szerepéről egy kutatásban. Íme a végeredmény.

Egy év alatt közel két és félszeresére nőtt a mobilfizetések száma Magyarországon 

A felhasználók elsősorban a modernsége miatt szeretnek így fizetni

A magyarok háromnegyede már rendszeresen kártyával fizet 

A gyorsaság és a kényelem mellett a barátaink miatt is szívesebben választjuk ezt a fizetési módot

Ez lett a magyarok kedvenc süteménye 

Vajon melyik Magyarország kedvenc süteménye? Véget ért a „Mit eszik az ország?” nagy sütifelmérése, ami megmutatja, mely finomságok a magyarok kedvencei. A kutatás azt is vizsgálta, hogy hol szerezzük be a süteményeket, hol keresünk az elkészítésükhöz recepteket, milyen típusú tésztát fogyasztunk szívesebben, illetve ízek vonatkozásában merre húz a szívünk.

A magyar nők közel negyede nem él szexuális életet 

Szomorú, de sajnos így van. Ezt igazolja az a rendhagyó, reprezentatív kutatás, mely a magyar nők szexuális szokásairól készült. A felmérésből még sok minden más is kiderül.

Iskolakezdés - a magyar szülők több, mint háromnegyede digitális oktatásra számít 

A magyar szülők több mint háromnegyede arra számít, hogy a koronavírus negyedik hulláma várhatóan újabb iskolabezárásokhoz vezet és a diákok ismét visszakényszerülnek a digitális oktatásba, derül ki egy országos felmérésből.

Dagik vagyunk - ezt most már az EU is megállapította 

Az Európai Unió Statisztikai Hivatala nemrég közzétette az Európai Egészségfelmérés (EHIS) legfrissebb eredményeit. Sajnos hazánk továbbra sem áll jól, a szakértő szerint az elhízás nálunk már népbetegségnek számít.

Milyen popó tetszik a magyaroknak? Kiderül egy kutatásból. 

Feszes? Kerek? Izmos? Ritkán beszélünk róla, de legtöbbünk fejében biztosan megfordult már, hogy milyen a tökéletes fenék. Nemrég több mint hétszáz magyar véleményét kérték ki az interneten a női hátsók kapcsán.

Zöldebbek lettünk a járványnak köszönhetően 

Bár úgy tűnik, hogy a covid-19 járványnak csak negatív hatása volt az életünkre, ám ha jobban megvizsgáljuk a dolgot, rájövünk, hogy bizony van olyan terület, amire kedvezően hatott. Bármily meglepő, de ide tartozik a környezetvédelem is.

Ezek a magyarok kedvenc ételei 

Március óta kereste a www.miteszikazorszag.hu weboldal a választ arra, hogy melyek a magyarok kedvenc ételei. A kutatás véget ért, érdekes eredményeket hozott.. Te melyik ételt választanád a listáról?

A béka segge alatt van a magyar nők önbizalma 

Önbizalom terén bizony sosem álltunk jól, nem csak a nők, de a férfiak sem. Nyilván nagyban befolyásolja ezt a múltunk, a neveltetésünk, az iskolarendszer, a társadalmi megítélésünk, az hogy nálunk egyszerűen ciki elégedettnek vagy boldognak lenni, a dicséretekkel meg aztán végképp fukarul bánunk. Egy friss felmérés adatokkal támasztja alá, hogy rengeteg a tennivalónk az önértékelés fejlesztésében.

Otthoni immunterápia asztmás betegeknek 

Az asztma mintegy 300 millió embert érint világszerte, hazánkban több mint 300 ezer diagnosztizált asztmás él. A valós szám ennél bizonyosan több, a betegség pedig kezelés hiányában akár halálhoz is vezethet. Az allergénspecifikus immunterápiát kevesen ismerik, pedig jó eséllyel képes megakadályozni az allergiás náthás betegeknél az asztma kialakulását, illetve a már kialakult allergiás asztma súlyosbodását, derült ki a Tüdőközpont az asztma világnapja alkalmából készített felméréséből.

Ide utaznak legszívesebben a magyarok idén nyáron 

Reprezentatív kutatás készült a felnőtt magyar lakosság utazási szokásairól. Az Everguest turisztikai tanácsadó cég megbízásából, a TÁRKI által készített felmérésben olyan magyar állampolgárokat kérdeztek, akik az elmúlt 2 évben legalább egy alkalommal többnapos belföldi, vagy külföldi turisztikai célú utazáson vettek részt. Nézzük az eredményeket.

A COVID-19 a stressz és bizonytalanság felé taszította a gyerekeket 

Minden ötödik gyerek szorong és boldogtalan a mostani járvány sújtotta helyzetben - derül ki öt gyermekjogi szervezet közös vizsgálatából.

Nyunyóka és pocoknyúl: kiderült, hogy mik Magyarország kedvenc becézései 

Kicsim? Szívem? A számok alapján szinte biztos, hogy már Önt is szólította így a párja, egy friss felmérés szerint ugyanis ez a két becézés a legnépszerűbb a szerelmesek körében. Ugyanakkor az is könnyen előfordulhat, hogy valaki olyan párkapcsolaton átívelő becenevet kap, mint a Cicatábor vagy a Nyuffika. Mutatjuk a leggyakoribb megszólításokat.

Meglátjuk-e a pozitívumokat is a járvány időszakban? 

Noha az emberek több mint felét érintette negatívan a koronavírus-járvány, észrevesszük annak pozitív hatásait is – mutat rá az NN Biztosító kutatása. A megkérdezettek válaszaiból kitűnik, a bizonytalanságot éljük meg a legrosszabbul, ugyanakkor az összezártság közelebb hozta egymáshoz a családokat, sőt a hobbijainkra és az önfejlesztésre is több időt szentelünk – igaz, ehhez szükséges az anyagi biztonság megléte is.

Idén kétszer is meggondoltuk, hogy orvoshoz forduljunk-e 

Egyből maszkot hordtunk, odafigyeltünk a biztonságra és testünk jelzéseire, amint felütötte a fejét a koronavírus, és a mai napig mindig van nálunk kézfertőtlenítő. A természetes gyógymódokban vagy nagyanyáink praktikáiban viszont kevésbé hiszünk, mint a vitaminokban. Összességében tudatosabbak lettünk a vírus miatt egészségünkkel kapcsolatban, ugyanakkor idén elhanyagoltuk az általános vizsgálatokat, és kétszer is meggondoltuk, hogy orvoshoz forduljunk panasz esetén. Ezeket a tanulságokat vonhatjuk le az Allianz Hungária Zrt. „A jövőről egyszerűen” programja keretében meghirdetett „Ép testben, ép lélekkel „korona” idején is” elnevezésű, idei utolsó, online, nem reprezentatív felméréséből.

Csapvíz: igyuk, vagy ne igyuk? 

Tiszta, finom, friss – ezek a legfontosabb tulajdonságok, amiket elvárunk a hazai csapvíztől, derül ki egy nyáron végzett lakossági felmérésből. Nem csoda, hiszen a csapvíz a legszigorúbban ellenőrzött élelmiszerünk. Mégis, ivóvízként a felhasználási listán csupán ötödik helyen szerepel a csapvíz, ugyanis tisztálkodásra, mosásra, főzésre és takarításra is többen használják azt. Október 21. a Földünk világnapja, ezért az sem mindegy, hogy a csapvízzel mennyi műanyagtól mentjük meg bolygónkat.

Ennyit szánunk az egészségünkre 

A magyarok havonta fejenként átlagosan 15 ezer forintot költöttek az egészséggel kapcsolatos termékek vásárlására, legnagyobbrészt gyógyszerekre. Magánorvoshoz a lakosság négytizede jár legalább évente egyszer, főként fogorvoshoz és nőgyógyászhoz, ám ezt a koronavírus-járvány úgy árnyalta, hogy a magánorvoshoz járók 15 százaléka kevesebbet szánt ilyen szolgáltatásra.

Íme a magyarországi cipőtérkép 

Milyen cipőt vásárolnak a magyarok a leggyakrabban? Hol hordják a legmagasabb magassarkút az országban? Mely színek a legnépszerűbbek és melyek azok, amiket kerülünk? Hol élnek a legnagyobb lábon az országban, már ami a cipőméretet illeti? Ezekre, és még sok más kérdésre is megtaláltuk a választ az ecipo.hu adatai alapján.

Iskolás-felmérés a karanténról 

Többet aludtak, többet ettek, kevesebbet mozogtak - miközben a szülőkre is hihetetlen nagy nyomás nehezedett - derül ki a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége közel négyszáz család megkérdezésével készült felméréséből, hogy a koronavírus miatti megszorítások és és az intézménybezárás milyen változásokat okozott az általános iskolás gyermekek életében.

Gyógyszer vagy vitamin? 

A magyar fiatalok közel kétharmada fogyasztott már valamilyen étrend-kiegészítőt, ugyanakkor 23,6 százalékuknak problémát jelent megkülönböztetni őket a gyógyszerektől. A felmérés szerint több mint negyedük tévesen úgy véli, ezek a szerek gyógyító hatással bírnak – derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI idei közös kutatásából.

A magyarok többsége környezetbarát csomagolást választana 

Miközben a fém kevésbé környezetszennyező, mi még mindig inkább műanyagot használunk, derült ki az alumínium- és fémdobozok visszagyűjtését népszerűsítő mindendoboz.hu felméréséből,

Túl sok erőfeszítést igényelnek a mindennapok - vélik a mai harmincasok 

Átfogó kutatás készült a mai harmincas korosztályról, melynek legfőbb eredményei rávilágítanak arra, hogy bár papíron benőtt már a fejük lágya, de képtelenek hosszú távon tervezni, alig tudnak félretenni, és hiába nyílt ki a világ, nem akarnak külföldre költözni.

Hedonista túlélő a mai harmincasok fele 

A mai harmincasok a digitális átmenet generációja. Az utolsók, akiknek gyermekkora még az analóg, offline világban zajlott, emlékeiket azonban a technológia, a VHS- és DVD-korszak, az első mobiltelefonok, az internet megjelenése és egyes ikonikus tévéműsorok (Kacsamesék, Knight Rider, Mátrix, Dallas) határozzák meg. A család és a saját ingatlan megléte vagy hiánya ugyanakkor óriási vízválasztó a közöttük: a generáció fele elégedett, révbe ért, vagy jó úton jár, és nem cserélne senkivel; a másik fele viszont még útkereső és borúsabban látja a jövőt anyagi, szakmai vagy magánéleti gondok miatt.

A magyarok 66 százaléka vásárolt online divatterméket a járvány idején 

A Glami.hu felmérése arról ad képet, hogy a járvány alatt mennyire voltunk aktívak online a divattermékek megrendelésében. Nem kevesen pont ekkor vásároltak először az interneten.

Exkluzív kávékutatás 

A magyar kávéfogyasztók kétharmada biztosan kétségbe esne, ha a jövőben megszűnne a kávétermelés. Pedig hosszú távon az éghajlatváltozás és a fenntartható gazdálkodás hiánya a kávétermő területek drasztikus hanyatlását eredményezheti.

Többet sütöttünk a karanténban 

Mit és hányszor sütöttek a magyarok a karanténban? Erre a kérdésre kereste a választ a Pek-Snack online kérdőíve, amely 3000 ember megkérdezésével készült május elején. A válaszadók 43 százaléka valóban igyekezett ritkábban boltba menni a járványügyi korlátozások idején. A legtöbben heti kétszer sütnek otthon, általában édességet. A kakaós csiga a favorit, a sós péktermékeknél pedig a pogácsa a magyarok kedvence.

Többet dolgozunk home office-ban, mint előtte 

Az otthonról dolgozók negyven százaléka érzi kevésbé hatékonynak a munkavégzését, és legtöbben a kollégákkal való interakciót, a rendezett munkaidőt, valamint a normális öltözködést hiányolják a kényszerű home office-ból – derül ki a Huawei Technologies Hungary online felméréséből.

Most kiderült, hány szexpartnere van a magyaroknak 

Te sem tudod eldönteni, hogy szexpartnereid száma vajon sok vagy kevés, elfogadható-e vagy sem? Bár utóbbi meglehetősen szubjektív elbírálás alá esik, egy friss kutatásból kiderül, mennyi az átlag.

Közvéleménykutatás a koronavírusról 

Egy frissen készült reprezentatív kutatásból az derül ki: a magyar társadalom háromnegyede abban bízik, hogy nem kapja el a vírust.

Friss felmérés a home office-ról 

Azoknál a szolgáltató cégeknél, ahol többnyire irodai munka folyik, a munkáltatók 90 százaléka távmunkára fogja küldeni munkatársait, amennyiben ezt a koronavírus-járvány megköveteli. Csaknem kétharmaduknál minden munkavállaló rendelkezik már most is otthoni szerver hozzáféréssel, tízből nyolcuknak van videókonferenciára is alkalmas biztonságos programja, minden harmadik pedig projektmenedzsment szoftvert is használ a mindennapi munkavégzéshez. A home office-hoz szükséges infrastruktúra tehát legtöbbjüknél már adott, a bizalom azonban részben hiányzik: a megkérdezettek csaknem egyharmada vallott úgy, hogy nem bízik a kollégákban, vagy legalábbis vannak kétségeik afelől, hogy otthonról is biztosan elvégzik a rájuk bízott munkát, derül ki a Dreamjo.bs és Az Év Irodája friss közös kutatásából.

Pusztító viharkárok kárát kell kifizetni 

470 millió forintra becsüli az egyik ismert biztosító a február első hetében tomboló vihar által okozott károkat. Eddig nyolcezret meghaladó kárbejelentés érkezett hozzájuk, de a becslések szerint az esetek száma meghaladhatja a 9500-at.