Felmérés cikkek

Sebestyén Balázs az ország kedvence
Balázsból sosem elég - igaz, nem Vadon Jani és Rákóczi Feri, hanem a több ezer megkérdezett hallgató és néző szerint, akik a Class FM és az RTL Klub műsorvezetőjét választották Magyarország kedvenc személyiségének.

Nyugodtan sörözz!
Teszt: mesterséges színezékek és természetes méreganyagok a sörökben. A Tudatos Vásárló magazin legújabb száma egészségkárosító anyagok jelenlétét tesztelte a sörökben. Mesterséges színezék nincs, természetes méreganyag alig található a piacvezető magyar sörökben.

Miért ül a gyerekem egész nap csak a számítógép előtt?
A 2009. szeptember 28. és 30. között megrendezett V. Nemzetközi Médiakonferencia előadásainak anyaga 2010 májusában jelent meg könyv formájában. A kiadvány az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) támogatásával és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) szerkesztésében készült el.

Íme a bizonyíték arra, hogy okosabbak vagyunk a férfiaknál!
Kiemelkedően jó a magyarok problémamegoldó képessége, ráadásul a magyar nők, szinte minden kompetenciájukban felülmúlják a férfiakat és ez akár nemzeti karakterjegyeinket is erősítheti - derül ki az OECD ALL felmérésből.

Ezek a legmegbízhatóbbak, ők a leg-emberek
A Reader's Digest magazin 2008 és 2009 után idén is elvégezte exkluzív felmérését A legmegbízhatóbb magyar címmel, amely 100 magyar közéleti személyiség ismertségét és az emberek irántuk való bizalmát vizsgálta. A megbízhatóság idei képzeletbeli dobogójára Egerszegi Krisztina, Kemény Dénes és Rubik Ernő állhattak fel, ugyanakkor a három legismertebb személy közül kettő politikus.

A magyarok így spóroltak
A magyar fogyasztók jóval kevesebb ruházati terméket vásároltak 2009 első félévében, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Míg 2008 első hat hónapjában átlagosan 37 darabot vettek, addig egy évvel később csupán 32 darabot. A háztartások elsősorban a sportruházaton spóroltak, kiegészítőkből viszont több fogyott.

Nagyon fáj?
Nagyon keveset tudunk a depresszió lehetséges testi tüneteiről, derül ki a Házipatika.com egészségügyi portál felméréséből, amelyet 1211-en töltöttek ki. Bár szinte valamennyi válaszadó tudta, hogy a betegség befolyásolja az érintettek hangulatát, azt csak kevesebb, mint harmaduk ismerte, hogy a depresszióhoz fájdalom is kötődhet.

Válság van, vagy nincs, de mi tuti, hogy borozunk
A válság alatt is növekedett a háztartások által otthoni fogyasztásra megvásárolt bor mennyisége, a növekedés azonban az olcsóbb termékeknek köszönhető. A borfogyasztáshoz kapcsolódó ismeretek nagyon hiányosak a hazai fogyasztók fejében.

A tévé népszerűbb, mint valaha
Az évente megrendezett „Amit a tinik akarnak" („What Teens Want") konferencia részeként a The Nielsen Company tett közzé egy tanulmányt "Hogyan használják a kamaszok a médiát" címmel. Az eredmények azt mutatják, a fiatalabb generáció még mindig sok formáját használja a hagyományos médiának is.

Te szereted Kiszel Tündét?
2009 májusában a stand-up comedy műfajának fiatal hazai képviselői örvendtek a legnagyobb népszerűségnek - ezt tükrözik a havi rendszerességgel 400 internetező megkérdezésével készülő GfK Sztár Monitor adatai. A leginkább megosztó hírességek továbbra is a rádiós, televíziós műsorvezetők köréből kerültek ki. A legkevésbé kedvelt sztárok listáját ebben a hónapban Kiszel Tünde vezeti, akit a „showman", Gáspár Győzike követ.
Elégedett vagy a szexuális életeddel?
Érdekli Önt, hogy a világ népessége mennyi időt tölt el szeretkezéssel, és hogy hogyan viselkednek az ágyban a férfiak? Azon szerencsések közé tartozik, akik elégedettek a szerelmi együttlét gyakoriságával? Sok vagy kevés nemi partnere volt? Változatos a nemi élete? Ezek a kérdések sok embert foglalkoztatnak.
Luxus taxival utazni!?
A budapestiek drágállják a taxit, és nem is túl gyakran veszik igénybe - derül ki a Szonda Ipsos felméréséből, amelyet 2009 februárjában készített 18-59 éves budapesti internetezők körében.