Felmérés cikkek

Jobb lesz, ha még ma megírod a végrendeleted!
Vajon fontosnak tartják-e a magyarok a végrendelkezést? Hogyan kell körültekintően megírni? Mi történik a vagyonnal törvényes örökös nélkül? Egy legutóbbi felmérésből ez is kiderül.

A férfiak többször csinálják és még fizetnek is érte
Kell egy kis izgalom és változatosság a szexben is, ezért többen , több partnerrel és extrém helyeken is bevállalják. A férfiak még a pénzt sem sajnálják az aktusért. Te hol szeretkezel a legszívesebben?

Lebuktak a pasik!
Magyarországon az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 milliót – derül ki a GKI Digital felméréséből. A vásárlók 47 százaléka férfi, ami igen csak meglepő, hiszen a férfiakról mindenki tudja, hogy szükséges rosszként élik meg a vásárlást. De nem online.

Egyre nagyobb lábon élünk?!
Ismerünk olyat, akinek 46-osnál nagyobb a lába? Hol vásárolunk, és mik a legfontosabb cipővásárlási szempontok átlagos és nagyobb lábmérettel? Halmozzuk a cipőket vagy csak akkor vásárlunk újat, ha az előző már tönkrement? Az Oversize.hu friss felmérése többek közt ezekre a kérdésekre kereste a választ, és olyan érdekességeknek is utánajárt, hogy mikor készült az első igazi pár cipő.
Erre kíváncsiak a lakásvásárlók!
Legyen feltüntetve az ár, az állapot, a szobaszám, a fűtési mód: ezek a legfontosabb elvárások, az online ingatlanhirdetésekkel kapcsolatban - derül ki az egyik legnagyobb pénzintézet felméréséből. Az ingatlanirodához fordulók alaposabb tájékoztatást, nagyobb lakáskínálatot, személyes ügyintézést várnak, illetve segítséget a papírmunkában. Végül pedig nem is azt az ingatlant veszik meg, ami miatt a közvetítőhöz fordultak.

Jobb az ágyban, aki olvas
A hírek, a klasszikusok, a szakmai lapok és a krimi érdekel minket a legjobban. A férfiak a szakmai újságok és a napilapok mellett az autós magazinokat forgatják a legtöbbet, a nők viszont a klasszikus és a romantikus regényeket kedvelik a leginkább a hírek és a női magazinok után – derült ki a Lovebox.hu online társkereső friss felméréséből.

Na, ezért költözünk mi!
Kit mi visz rá arra, hogy elköltözzön? Ezt vizsgálta az egyik legnagyobb pénzintézet az egyik marketingkutató céggel Magyarországon. Az felmérésből egyebek közt kiderül, hogy az addigi otthonnal való elégedetlenség az egyik legfontosabb oka annak, hogy szedjük a sátorfánkat.

Még evés közben sem bírunk magunkkal!
Furcsa dolgokat művelünk még evés közben is. Például a Z generáció 80 százaléka okostelefonját nyomkodja vacsora közben, míg a 30 év felettiek inkább beszélgetnek a közös étkezés során. De a földre ejtett ételt sem illetlenség felszolgálni - derült ki egy kutatásból. Amúgy nagyon vendégszeretőek vagyunk...

Kinek lesz itt nyugdíja?
Drasztikus változásokat tapasztalhatunk az élet minden területén, a 20. század átformálta az emberek látásmódját, igényeit. Több változást élünk meg egy emberöltő alatt, mint korábban generációkon keresztül. A Groupama Biztosító legfrissebb, országos, reprezentatív kutatása megmutatta, milyen változást eredményeztek a magyar társadalomban ezek a folyamatok, hogyan változtak az egymást követő generációk életstratégiái.

Meglepő? Még a nők is férfi főnökre vágynak
A munkavállalók hatékonyabbnak tartják a vegyes összetételű csapatokat, beosztottként ugyanakkor még nőként is szívesebben dolgoznak férfi irányítás mellett – derült ki a Randstad Workmonitor legfrissebb felméréséből. Nemcsak a karrierépítés, a fizetés terén is hátrányban vannak a nők, a legnagyobb különbség a vezető pozíciókban mutatkozik.
Tudsz te kezet mosni?
Semmelweis Ignác óta tudjuk, mekkora jelentősége van a kézmosásnak a betegségek megelőzésében. Ma is, még az Európai Parlament strasbourgi székhelyének mosdóiban is falragaszok mutatják be, mit kell pontosan tenni? De mi van azokkal a kerekesszékesekkel, akik pontosan tudják, hogyan kell hatékonyan kezet mosni, de mégsem tehetik, mert nincs számukra megfelelő akadálymentesített kézmosóhely?
Hihetetlen, de most ezek a legmenőbb gyerekjátékok
A közkedvelt Activity és a Gazdálkodj okosan társasjátékok mellett a legtöbb magyar szülő olyan játékokat vásárol, ami hozzájárul a gyermek szellemi fejlődéséhez, és ami a természettudományokhoz kapcsolódik. Egy friss felmérésből az is kiderül, hogy a 14 éven aluliak a biológia és a földrajz iránt érdeklődnek leginkább.
Hol szeretkezünk a legtöbbet?
Kedvenc szavunk a szexre a szeretkezés, ha pedig külföldre utazunk, akkor Németországban, Horvátországban és Ausztriában szeretkezünk a legtöbbet. Na de mégis hányszor? - ez is kiderült egy legutóbbi felmérésből.
Gazdag vagy? Akkor vörösbort és rosét iszol!
A bor népszerű – széles vásárlókörrel rendelkezik Magyarországon. Az otthoni fogyasztás az idei év első felében stabil volt, és ugyan ritkábban, viszont alkalmanként több bort vásároltunk az előző év hasonló időszakához képest. A háztartások átlagosan mintegy 7900 forintot költöttek januártól júniusig. Az értékesítésben legnagyobb súlya a hipermarketeknek és a diszkontoknak van. A GfK háztartások fogyasztását monitorozó adatai szerint a borvásárlás ténye nagyban függ a háztartás jövedelmi szintjétől.
Mit keres Csányi Sándor a fürdőkádamban?
A magyarok 40 százaléka szívesen fürdik vagy zuhanyzik együtt párjával, leginkább a 18-25 évesek szeretik a közös vizes pillanatokat. Az ismert emberek közül Dukai Reginát és Istenes Bencét látnánk a legszívesebben fürdőkádunkban. De van, aki inkább Csányi Sándort...
Fütyülnek a Mátyás térre és Csillagkútra a párkeresők
Minden harmadik magyar egyedülálló szerint veszít a vonzerejéből az a férfi vagy nő, aki követi a Mátyás király téren vagy a Csillagvirág Klinikán történteket. Egy friss felmérés eredményei erre a szomorú tényre hívták fel a figyelmet. Az Elittárs 715 magyar egyedülálló válaszai alapján vizsgálták, hogy befolyásolják-e a televízióban követett sorozatok a szerelmi életet és a társkeresést. Az eredménye pedig, hogy igen: átlagosan a válaszadók 54 százalékának jobban felkelti az érdeklődését egy olyan egyedülálló, aki ugyanazokat a sorozatokat kedveli, mint ő.
Jobb ízű a sör, ha mindnyájan meccset néznek
Egy friss hazai kutatásából kiderült, milyen előnyei származhatnak a vendéglátóipar szereplőinek, ha olyan nagy nemzetközi sportesemények, mint a riói játékok vagy a világ- és Európa-bajnokságok közvetítéséhez projektort használnak. A vendéglátóhelyek üzemeltetőinek körében idén nyáron végzett felmérés a sportrendezvények nyilvános sugárzásával kapcsolatos szokásokról számol be.
Szex az első randin
Már egy-két levélváltás vagy telefonbeszélgetés is elég ahhoz, hogy randevúra menjünk valakivel. Az első randin általában jöhet az első csók, minden ötödik online társkereső szerint pedig a szex is – derült ki a Lovebox.hu legfrissebb felméréséből. Szerintetek a nők vagy a férfiak bújnának hamarabb ágyba?
Semmi kétség, rozéra vigad a magyar!
Április elején indult és július közepéig tartott a Nagy Bor Teszt, amely az internetező magyar lakosság körében kutatta a borfogyasztási és borvásárlási szokásokat. A válaszadók között a rozé és siller borok bizonyultak a legnépszerűbbnek, ezeket követték a száraz, majd az édes vörösborok, az édes fehérborok és a száraz fehérek.
Nyáron könnyen csattan a csók?
Nyáron vajon könnyebb párt találni? A társkeresők többsége, 72%-a szerint igen! A Csajok és Pasik társkereső oldal friss felméréséből kiderül, hogy az végtelenül egyszerű: több randihelyszín között válogathatunk, és az emberek is nyitottabbak. Ha jó idő van, a szabadban randizunk a legszívesebben, az alkohol abszolút belefér az első találkába, a fesztiválon indult tartós kapcsolat viszont ritka.
Mi a manó? Életmód orvoslás?
A 2014-ben alakult Magyar Életmód Orvostani Társaság idén májusban felmérést végzett azzal a céllal, hogy megismerje az orvoshoz fordulók tudását és szokásait a táplálkozásról és a mozgásról. A kutatás több részterülete közül az egyik az elhízás és a krónikus betegségek közötti összefüggést vizsgálta.
Keressük az ország legfittebb munkahelyét!
Egyre több cég ismeri fel annak a fontosságát, hogy az alkalmazottaik sokkal többet és jobbat tudnak kihozni magukból, ha testben és lélekben is ügyelnek az egészségükre. A Legfittebb Munkahely Felmérés ezt a törekvést kívánja díjazni immár negyedik alkalommal.
Itt a Nagy Bor Teszt! Töltsd ki te is, nyerhetsz!
A Nagy Bor Teszt részeredményei szerint a magyar ember hetente többször borozik, és szinte csak hazai termékeket választ. Csatlakozz te is a kitöltők népes táborához, és ha július 7-ig minden kérdésre válaszolsz, számos garantált nyeremény lehet a tied.
Így megy fuccsba a második randi - vagy már az első is!
Mindenki ismeri az első randik tízparancsolatának legfontosabb pontjait: öltözz megfelelően, ne késs, légy kedves és udvarias, ne csak magadról beszélj... Az ELITTÁRS 687 egyedülálló bevonásával készített felmérést, amiben három lépésben vizsgálta, hogy hol fordulhat rossz irányba az első randevú, vagy egyáltalán az ahhoz vezető út.
Indul a második menet!
Gondoltad volna, hogy magyar felhasználók 90%-a naponta egyszer vagy többször felnézett az Instára? Tudtad, hogy a szelfi egyszerre a legkedveltebb és legutáltabb tartalom? Ki hinné, hogy az Instagramra feltöltött gyerekfotók pont a 26-35 éves korosztályt zavarják a legjobban?
Durván nekimegy a kilóknak Katus Attila
A KATUSAKTÍV elnevezésű életmód-program azon az elven alapul, hogy az emberek különbözőek, ezért egyénenként eltérőek lehetnek az elhízás okai. Így a fogyáshoz vezető út is mást követel meg. Ezt szem előtt tartva, egy egyedülálló program első lépése a kliens állapotának felmérése, majd az adatok elemzése, hogy a kiértékelést követően olyan, az egyéni igényekre szabott tanácsokat kaphasson az ügyfél, melyek jelentősen nagyobb hatásfokkal működnek, mint egy átlagos fogyókúra.
Lustaságból nem gyűjtünk szelektíven? És mi lesz a fákkal?
Noha a szelektív hulladékgyűjtés lehetősége a hazai lakosság 96%-ának elérhető, 46%-uk mégsem válogatja külön a tejes és gyümölcsleves kartondobozokat. Ráadásul még azok körében is minden harmadik italos kartondoboz a kommunális szemétbe kerül, akik szelektíven gyűjtik az otthon keletkezett hulladékot - derült ki az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés által készített, országos reprezentatív felmérésből.
Eljött a szupermamik ideje
Egy hónap alatt több mint 1400-an töltötték ki Hajnóczy Soma szuperhősökhöz kapcsolódó kérdőívét, amiből megtudhatjuk, hogy a válaszadók 42%-a valamelyik családtagjukat, leginkább az anyukájukat tartják a legnagyobb szuperhősnek. A legmenőbb ruhája - 49% szerint - a pedig Vasembernek van.
Egyre többen szeretik, és főleg a nők!
Tavaly a magyar lakosság mintegy egyharmada vett részt színházi előadáson, a közönség nagyobb része nő, nagyvárosban él és magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik - derült ki a GfK piackutató intézet által a színházi világnap alkalmából végzett és közzétett elemzésből.
A sikeres nők nem szerencsések a szerelemben
Egy sikeres nő vagy egy sikeres férfi talál nehezebben szerelemre? Az ELITTÁRS társkereső a nemzetközi nőnap alkalmából felmérésben vizsgálta a társkeresés azon nehézségeit, amelyek kifejezetten a sikeres nőket érintik. Hát, nem túl jók a kilátások...
Törzsemelésből egyes - kritikus a bizonyítvány!
A magyar diákok negyede túlsúlyos vagy elhízott és az állóképességi szintjük lehangoló - állapította meg egy, a diákok fittségi állapotát vizsgáló felmérés. A gyerekek a leggyengébben a törzsemelés és az ingafutás tesztben, míg a legjobban a kézi szorítóerő mérésben és a hasizom tesztben teljesítettek.
Boldogságtérkép
Országos méretű boldogságszint-felmérés indult, amelynek végeredményeként megrajzolják Magyarország boldogságtérképét. A kutatással arra keresik a válaszokat, mely városok, térségek lakói lehetnek a legboldogabbak, és vajon tényleg olyan borúlátó, pesszimista nép vagyunk-e, ahogyan világszerte tartanak minket…
Jó nap ez a szakításra
Valentin-nap közeledtére való tekintettel az ELITTÁRS 855 tag kérdőíves megkérdezésével vizsgálta, miként vélekednek a szerelmesek ünnepéről az egyedülállók. Az eredményekből kiderült, hogy a szinglik kétharmada bosszantónak találja a Valentin-napot, 95 százalékuk nem tekint nagy nyomásként egy február 14-i első randevúra, sőt 63 százalékuk szerint elfogadható az is, ha valaki a szerelmesek ünnepén szakít párjával.
Nemcsak egy Nagy Ő létezik
Számos kutatás szól arról, hogy a magyarok borúlátók a jövőt illetően, ez sokszor az univerzális vélekedésnek is megfelel. Egy magyar felmérés során kiderült ugyanis, hogy ha a szerelemről van szó, igenis optimisták vagyunk. Egy hazai társkereső 746 tag megkérdezésével, a párkapcsolatokra vonatkozóan vizsgálta a témát.
Érdemes szépnek lenni?
Mennyire vagyunk elégedettek magunkkal? Mennyiben befolyásolnak minket az ideálok? Mi fér bele és mi nem, a szépségért folytatott harcba? Egy nemrég készített, 1000 fős felmérés kereste ezekre a kérdésekre a válaszokat. Dr. László Zsolt plasztikai sebész és Dr. Hevesi Kriszta pszichológus értékelték az eredményeket. Hölgyeim, igen tanulságos!
Jó hír: egyre tudatosabban válogatnak a magyar nők
Az ár mellett a termék összetétele számít a legfontosabb szempontnak a magyar nők körében, amikor szépségápolási cikket vásárolnak, az életkorral párhuzamosan pedig erősödik a vásárlói tudatosság – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A vásárlók 76 százaléka állítja, hogy el szokta olvasni az összetevők listáját a kozmetikumok csomagolásán. A hazai piacon több olyan kezdeményezést is találni a gyártók oldaláról, amelyek segítik a vásárlók pontosabb eligazodását.
Szerelem nélküli párkapcsolatok - meddig életképesek?
A magyarok számára mást jelent a szerelem, mint a világ többi országában élőknek, ahogyan más a véleményünk arról is, vajon lehet-e működőképes egy párkapcsolat, ha a két fél között elmúlt a szerelem, esetleg soha nem is volt. Ez derült ki egy friss, 746 magyar egyedülálló bevonásával készített nemzetközi felmérésből, melyben az érzelmek nélküli párkapcsolatok témáját vizsgálták.
Mi tart össze velem, édes?
Megdöbbentő eredménnyel zárult egy nemrégiben elkészült reprezentatív felmérés, ugyanis kiderült, hogy az európai párok 15%-a pénzügyi okok miatt marad párkapcsolatban. Adunk öt tippet, amivel várhatóan megelőzheted az otthoni pénzügyi balhékat, és esélyt adhatsz a szerelem megtartásának!
Hahó! Itt az idő! Varázsold át otthonod, de okosan!
Nemcsak a ruhatárod, de lakásod stílusát is gyakran változtathatod! Egy új függöny, díszpárna vagy asztaldísz sokat dob szobád hangulatán - és persze, a Tieden! Legtöbbünknek a nappali és a háló berendezése a legfontosabb. Ha átalakításáról van szó, a család közösen dönt, de ehhez gyakran kéritek profi szakember segítségét is. A fő szempontok: a kényelem, a stílus és a praktikum – derül ki az Arena Fashion Index legfrissebb, őszi kutatásából.
Apa fürdet, anya főz – de ki nézi át a gyerekek leckéjét?
Egy friss családi kutatás szerint a sport, a fegyelmezés és a fürdetés az apukák dolga, míg a házimunka és a háztartás hagyományosan a nőké, legalábbis a magyar válaszadók szerint. November 13-14-15-én már tizedik alkalommal nyílik meg a BabaMama Expo és KidExpo. Az óriási "hosszúhétvégés" rendezvény szervezői az évforduló alkalmából egy átfogó kutatást is végeztek az eddigi látogatók körében, melyben több mint 900 család megkérdezésével kutatták a magyar családok gyereknevelési szokásait.
Hallgat a szívére a nők 60 %-a
A magyarok 90%-a tisztában van azzal, hogy határozott lépésekkel befolyásolhatja saját sorsát, mégis hajlamosak vagyunk halogatni, és legszívesebben a párunkkal együtt döntünk – derül ki az UNIQA Biztosító és a Free Association Research legfrissebb kutatásából. A 800 válaszadó bevonásával elvégzett online felmérés szerint életünk legjobb döntésének a gyermekvállalást tartjuk, legnehezebbnek pedig a párkapcsolatok lezárását. Az idősebb korosztály könnyebben és gyorsabban dönt, mint a 30 év alattiak.
A nők szerint az arc fontosabb, mint a mell
A magyar nők arcbőrük szépségét fontosabbnak tartják, mint például a dekoltázs vagy a nyak bőrének ápolását, és közel kétharmaduk (72%) évszaktól függetlenül, rendszeresen használ bőrápoló kozmetikumokat - derül ki egy friss szépségápolási felméréséből. A kutatás arra kereste a választ, hogyan őrzik bőrük szépségét a magyar hölgyek, többek között fény derült arra is, hogy vajon a kozmetikus vagy a szépség blogok véleményére hallgatnak inkább?
Betegen is dolgozunk! Ez nooormááális?
Világviszonylatban nézve évente 2-3 alkalommal esünk át megfázásos, influenzás megbetegedéseken az őszi-téli szezonban, és átlagosan 5 napig tart a felépülés. Sokszor azonban nem pihenéssel, hanem munkával töltjük a gyógyulás napjait is. Miért nem maradunk otthon?
Mit kíván a magyar nemzet, ha éhes?
Desszertek és kelt tésztás ételek találhatók a magyarok toplistáján. A receptek közül torony magasan vezet az oreós torta. Az egyik online ételrendelési portál vizsgálta meg, milyen ételekre és receptekre kerestek rá idén leginkább a magyarok.
Könyv, lángos, homok és Balaton - így nyaralunk mi!?
Ha tenger akkor Horvátország, ha itthon, akkor Balaton, lángos, vízisportok és egy jó könyv. De egy jó salátára is lenne igény egy legutóbbi felmérés szerint, amely a nyaralási szokásainkról faggatózott.
Csütörtökön a magyar fodrász nem mos hajat
A fodrászok akkor is követik a hajmosási protokollt, ha a saját hajukról van szó. Páratlan napokon mosnak hajat. Valamiért csütörtökön csak alig. A vegyszeres egyenesítést vagy göndörítést nem használják. Ellenben festik és vasalják a hajukat – de hát senki sem lehet tökéletes. A saját frizurájuk viszont rendezett, ezért azzal alig kell foglalkozni reggel – derül ki a Lafferton Fodrászat 275 hazai fodrász körében végzett felméréséből. Az időzítés nem véletlen: július 22. Magdolna, a fodrászok védőszentjének napja.
Az osztrákoknál sem fenékig tejföl az élet
Egy közvélemény-kutatás szerint az osztrákok 53 százaléka véli úgy, hogy 2015-ben rosszabb Ausztriában élni, mint 2010-ben, és mindössze 5 százalékuk szerint érzékelhető javulás – derül ki a Der Standard című osztrák liberális lap hétfői számában közzétett felmérésből.
Mi alapján választunk orvost?
Az időtényező és az orvos osztatlan figyelme a két legfontosabb szempont, ami miatt magánorvost választ egy mai beteg, derült ki a HáziPatika.com által készített friss felmérésből.