Életforma.hu

Egyéb

Mit vár a Z generáció a szépségipari márkáktól, 2022-ben?

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Számos kutatás kimutatta, hogy ez a generáció a legsokfélébb és legváltozatosabb. Folyamatosan megkérdőjelezik a szépség normákat és figyelemmel követik a márkák helyzetét és tevékenységeiket. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Tisztaság mindenben

Tanulmányok szerint az ún. tiszta szépség egyre nagyobb teret nyer; a fiatal vásárlók 55%-a már olyan terméket részesít előnyben, ami környezetbarát. A globális statisztikák szerint a Z generáció 48%-ának elsődleges fontosságú, hogy egy kozmetikai termék ne tartalmazzon káros alapanyagokat. Egyik tanulmányában a Wunderman Thompson kutatócég kiemeli, hogy a Z generáció vásárlóinak kiemelten fontos a márkák társadalmi felelősségvállalása.

A fiatalabb generációk számára ezek nem csak üres szavak, vagy marketingfogások, kulcsfontosságú szempontok egy-egy bőrápolási vagy kozmetikai termék kiválasztásakor. Időt szánnak rá, hogy utána olvassanak az összetételnek, mert a környezetre gyakorolt hatásuk szívügyük. Hatékonyság és fenntarthatóság az ár felett: e nélkül az újrahasznosítható szilikon fültisztító sem jelent volna meg a piacon, és az okos eszközök sem váltak volna a bőrápolás elengedhetetlen kellékeivé.

A digitális bennszülött nemzedék tagjainak fontos, hogy egy adott márkával kapcsolatban maradjanak, hogy nyitott legyen köztük a kommunikáció, hogy véleményüket megosszák, és saját megoldásokkal álljanak elő. Egy vállalat hiteles és nyitott kommunikációja óriási hatással van a kozmetikai termékek kiválasztására.

A Z generáció számára fontos az innováció a szépségiparban is (Foto: Foreo)

Innováció és kreativitás

Ez a trend elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntartható fejlődéshez és tisztább termeléshez. A kozmetikai vállalatok innovatív megoldásokat mutatnak be, új hozzávalókat fedeznek fel, mely a teljes iparágat mozgatja és serkenti a kreatív hozzáállást a már megszokott dolgokhoz is. Ily módon lenyűgöző növényi összetevők és forradalmi szépségápolási technológiák jelennek meg a polcokon. A Z-gen valami újat keres: érzéseket, benyomásokat, tapasztalatot - emiatt azokat a márkákat részesíti előnyben, melyeknek a megszokottól eltérő a hozzáállása a termékek készítése során. Olyan új textúrákat és kütyüket keresnek a szépségápolási rutinjuk felfrissítésére, amelyek azonnali eredményt hoznak.

Egy másik fontos szempont a látványos csomagolás és a termék dizájn. A Z generáció által preferált márkák szinte ‘leugranak’ a polcokról. Ez a TikTok és Snapchat generációja, akik hozzá vannak szokva a LED-es arcváltó maszkokhoz és gyors változásokhoz. Ez az, amit a kozmetikumokban is keresnek. A szépségipari termékek az önkifejezést jelentik számukra.

Sokféleség

A fő szépség norma a Z generáció számára az, hogy nincs norma. Részeseinek tekintik magukat egy olyan közösségnek, amely sokféle, és nyitottak minden sajátos megjelenésre, bőrszínre és etnikumra. A generáció képviselői magasra értékelik befogadóképességüket és a sokféleséget, és keresik ennek alátámasztását a szépségiparban is. Az alapozók árnyalatainak bővülése volt az első lépés, és mostanra már számos márka van jelen a piacon személyre szabott bőrápolási termékekkel, mellyel kielégítik az emberek széles körének szükségleteit.

Ez a trend a márkák kommunikációjában is megjelenik: különböző alkatú modellek a világ kifutóin, átlagos vagy éppen különleges etnikumú lányok részvétele reklámfotózásokon, modellek komoly bőrproblémákkal - mind ehhez a trendhez köthető jelenség. Emellett a közönség figyelemmel kíséri a vállalatok DEI (Diversity, Equity, Inclusion - Sokféleség, Méltányosság, Befogadás) területén tett erőfeszítéseit is.

A technológia dominanciája

A Z generáció egyik kulcseleme a digitalizáció. Ezek a fiatalok az aktív technológiai fejlődés korszakában születtek, és most egyszerre két világban nőnek és fejlődnek: a valóságban és a virtuálisban. Minden újat könnyedén elsajátítanak, aktívan emelnek be életükbe új kütyüket. Új élményekre vágynak és vásárláskor is keresik azokat. Tehát azok a márkák teljesítik a közönség kívánságát, akik például az AR technológiát kombinálják a metaverzumban egy sminkpróbára és fogyasztóikkal itt (is) tartják a kapcsolatot.

A modern szépségápolási kütyüket is ez a trend mozgatja: a technológia szintén nem pihen, a fejlődés nem áll meg. Például a FOREO BEAR mikroáramos arcfeszesítő készülék olyan anti-shock rendszerrel bír, amely a bőr-analízis révén először megvizsgálja a bőr hidratáltságát, majd a kezelés erősségét annak megfelelően állítja be, hogy az biztonságos és fájdalommentes legyen.

A szépségápolási rutin értéke

Miközben ez a generáció egy folyamatosan változó világban él, ugyanúgy megélik a stresszt, a krízist és a pandémiát, épp ezért különösen értékelik a rituálékat.

A bőrápolás a mindennapok része, a stabilitás és a béke szigete. A folyamatát teljes mértékben élvezik, és nem csak egy kötelező körnek tekintik. A technológiai megoldásoknak még inkább előtérbe kerülhetnek, például a FOREO LUNA 3 plus használatával egy teljes arcápolási rutin letudható, hiszen arctisztító, masszázs és mikroáramos funkcióval is rendelkezik a kütyü. A rutin eredményeként használója tökéletesen tiszta bőrt kap egy gyors és hatékony kezelés részeként, anélkül, hogy időt vesztegetett volna, ami a Z generációnak (is) igencsak fontos!

Ezt is olvasd el:


A felügyeleti relék működése és különböző típusai

A felügyeleti relék működése és különböző típusai 

A modern villamos rendszerek megbízhatóságát és biztonságát számos olyan komponens támogatja, amelyek első ránézésre rejtve maradnak. Ezek közé tartoznak a felügyeleti relék is. Ezek az apró, ám annál fontosabb műszerek aktívan figyelik az áramkörök működését, és beavatkoznak, ha problémát észlelnek.
Problémás autóalkatrészek, amik különleges odafigyelést igényelnek

Problémás autóalkatrészek, amik különleges odafigyelést igényelnek 

Egy autó működését rengeteg apró alkatrész összehangolt munkavégzése biztosítja. Még a legmegbízhatóbb modellek is tartalmaznak olyan komponenseket, amelyek különösen érzékenyek, és emiatt gyakoribbak a meghibásodások.
Miért kiváló választás a hordozható erőmű?

Miért kiváló választás a hordozható erőmű? 

Bár ez a téma nem épp megszokott egy női magazinban, de az életed különböző területein szükséged lehet egy megbízható energiaforrásra, ezért érdemes átgondolni, hogyan oldható meg hatékonyan az áramellátás kérdése.
A helyes sorrend zártszelvény hegesztése esetén is fontos

A helyes sorrend zártszelvény hegesztése esetén is fontos 

A hegesztés ma már nem egy kizárólag férfiak által űzött mesterség. Egyre több nő dönt úgy, hogy kreativitását és precizitását ezen a területén kamatoztatja. A következőkben a zártszelvény hegesztés rejtelmeiről lesz szó.
Kertépítés ipari parkokban: a zöld lendület hatása a munkahelyi környezetre

Kertépítés ipari parkokban: a zöld lendület hatása a munkahelyi környezetre 

A városi élet néha túl monoton lehet, de van megoldás a zöld környezet által egy kis újításra. Ha esztétikus és élhető munkahelyet szeretnél, akkor a zöldövezetek kialakítása az ipari parkokban zseniális ötlet lehet. A természet közelsége nemcsak kellemes látványt nyújt, hanem valós előnyöket is hoz mind a mentális, mind a fizikai egészség szempontjából.
Mire jó a fugakereszt?

Mire jó a fugakereszt? 

A ház körüli és azon belüli felújításokat, javításokat, különböző műveleteket ma már bárki elvégezheti. Nem számít ritkaságnak, ha a hölgyek is becsatlakoznak a barkácsolásba, festésbe vagy éppen az új burkolat felrakásába. Utóbbihoz tartoznak a fugakeresztek, amelyek segítenek abban, hogy a végeredmény tökéletes legyen.
Online cégkivonat igénylése: modern és gyors megoldás

Online cégkivonat igénylése: modern és gyors megoldás 

A mai rohanó üzleti életben, ahol minden pillanat számít, különösen fontos, hogy gyors és megbízható módon hozzájussunk a szükséges cégdokumentumokhoz.
A marketingben bőven akadnak nőknek való feladatok

A marketingben bőven akadnak nőknek való feladatok 

A cégvezetés, vevőszerzés, marketing kapcsán gyakran asszociálunk férfiakra, pedig szép számmal akadnak olyan tevékenységek ezek között, ahol a nők kifejezetten előnyben vannak. Ilyenek például a nagy precizitást, alaposságot és kreativitást igénylő folyamatok, melyek akadnak bőségesen egy vállalkozás üzemeltetése során.
7 érv, amiért a diákmunka kifizetődő a későbbi karriered során

7 érv, amiért a diákmunka kifizetődő a későbbi karriered során 

Lehet, hogy amikor egy fárasztó vizsga után legszívesebben hazamennél pihenni, nézni pár részt a kedvenc sorozatodból vagy csak összeülnél a csoporttársaiddal egy kicsit, de neked el kell menned dolgozni, akkor nem vagy túl lelkes. Ez persze teljesen természetes. Az ilyen pillanatokban viszont nem szabad elfelejtened, hogy a diákmunka nemcsak egy lehetőség arra, hogy zsebpénzt keress, hanem egy befektetés is a jövődbe.
Vajon egy kavicsbánya milyen hajtástechnikai eszközöket használ?

Vajon egy kavicsbánya milyen hajtástechnikai eszközöket használ? 

Az elmúlt évtizedek, melyek az ipari forradalom óta elteltek bizonyítják, hogy a jelentős fizikai erőkifejtést igénylő munkafolyamatokban is segítséget nyújtanak számunkra a gépek. Egy kavicsbánya üzemeltetése hatalmas bányagépek nélkül ma már elképzelhetetlen lenne, melyek többségét villanymotor hajtja.