Életforma.hu

Egyéb

Mit vár a Z generáció a szépségipari márkáktól, 2022-ben?

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Számos kutatás kimutatta, hogy ez a generáció a legsokfélébb és legváltozatosabb. Folyamatosan megkérdőjelezik a szépség normákat és figyelemmel követik a márkák helyzetét és tevékenységeiket. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Tisztaság mindenben

Tanulmányok szerint az ún. tiszta szépség egyre nagyobb teret nyer; a fiatal vásárlók 55%-a már olyan terméket részesít előnyben, ami környezetbarát. A globális statisztikák szerint a Z generáció 48%-ának elsődleges fontosságú, hogy egy kozmetikai termék ne tartalmazzon káros alapanyagokat. Egyik tanulmányában a Wunderman Thompson kutatócég kiemeli, hogy a Z generáció vásárlóinak kiemelten fontos a márkák társadalmi felelősségvállalása.

A fiatalabb generációk számára ezek nem csak üres szavak, vagy marketingfogások, kulcsfontosságú szempontok egy-egy bőrápolási vagy kozmetikai termék kiválasztásakor. Időt szánnak rá, hogy utána olvassanak az összetételnek, mert a környezetre gyakorolt hatásuk szívügyük. Hatékonyság és fenntarthatóság az ár felett: e nélkül az újrahasznosítható szilikon fültisztító sem jelent volna meg a piacon, és az okos eszközök sem váltak volna a bőrápolás elengedhetetlen kellékeivé.

A digitális bennszülött nemzedék tagjainak fontos, hogy egy adott márkával kapcsolatban maradjanak, hogy nyitott legyen köztük a kommunikáció, hogy véleményüket megosszák, és saját megoldásokkal álljanak elő. Egy vállalat hiteles és nyitott kommunikációja óriási hatással van a kozmetikai termékek kiválasztására.

A Z generáció számára fontos az innováció a szépségiparban is (Foto: Foreo)

Innováció és kreativitás

Ez a trend elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntartható fejlődéshez és tisztább termeléshez. A kozmetikai vállalatok innovatív megoldásokat mutatnak be, új hozzávalókat fedeznek fel, mely a teljes iparágat mozgatja és serkenti a kreatív hozzáállást a már megszokott dolgokhoz is. Ily módon lenyűgöző növényi összetevők és forradalmi szépségápolási technológiák jelennek meg a polcokon. A Z-gen valami újat keres: érzéseket, benyomásokat, tapasztalatot - emiatt azokat a márkákat részesíti előnyben, melyeknek a megszokottól eltérő a hozzáállása a termékek készítése során. Olyan új textúrákat és kütyüket keresnek a szépségápolási rutinjuk felfrissítésére, amelyek azonnali eredményt hoznak.

Egy másik fontos szempont a látványos csomagolás és a termék dizájn. A Z generáció által preferált márkák szinte ‘leugranak’ a polcokról. Ez a TikTok és Snapchat generációja, akik hozzá vannak szokva a LED-es arcváltó maszkokhoz és gyors változásokhoz. Ez az, amit a kozmetikumokban is keresnek. A szépségipari termékek az önkifejezést jelentik számukra.

Sokféleség

A fő szépség norma a Z generáció számára az, hogy nincs norma. Részeseinek tekintik magukat egy olyan közösségnek, amely sokféle, és nyitottak minden sajátos megjelenésre, bőrszínre és etnikumra. A generáció képviselői magasra értékelik befogadóképességüket és a sokféleséget, és keresik ennek alátámasztását a szépségiparban is. Az alapozók árnyalatainak bővülése volt az első lépés, és mostanra már számos márka van jelen a piacon személyre szabott bőrápolási termékekkel, mellyel kielégítik az emberek széles körének szükségleteit.

Ez a trend a márkák kommunikációjában is megjelenik: különböző alkatú modellek a világ kifutóin, átlagos vagy éppen különleges etnikumú lányok részvétele reklámfotózásokon, modellek komoly bőrproblémákkal - mind ehhez a trendhez köthető jelenség. Emellett a közönség figyelemmel kíséri a vállalatok DEI (Diversity, Equity, Inclusion - Sokféleség, Méltányosság, Befogadás) területén tett erőfeszítéseit is.

A technológia dominanciája

A Z generáció egyik kulcseleme a digitalizáció. Ezek a fiatalok az aktív technológiai fejlődés korszakában születtek, és most egyszerre két világban nőnek és fejlődnek: a valóságban és a virtuálisban. Minden újat könnyedén elsajátítanak, aktívan emelnek be életükbe új kütyüket. Új élményekre vágynak és vásárláskor is keresik azokat. Tehát azok a márkák teljesítik a közönség kívánságát, akik például az AR technológiát kombinálják a metaverzumban egy sminkpróbára és fogyasztóikkal itt (is) tartják a kapcsolatot.

A modern szépségápolási kütyüket is ez a trend mozgatja: a technológia szintén nem pihen, a fejlődés nem áll meg. Például a FOREO BEAR mikroáramos arcfeszesítő készülék olyan anti-shock rendszerrel bír, amely a bőr-analízis révén először megvizsgálja a bőr hidratáltságát, majd a kezelés erősségét annak megfelelően állítja be, hogy az biztonságos és fájdalommentes legyen.

A szépségápolási rutin értéke

Miközben ez a generáció egy folyamatosan változó világban él, ugyanúgy megélik a stresszt, a krízist és a pandémiát, épp ezért különösen értékelik a rituálékat.

A bőrápolás a mindennapok része, a stabilitás és a béke szigete. A folyamatát teljes mértékben élvezik, és nem csak egy kötelező körnek tekintik. A technológiai megoldásoknak még inkább előtérbe kerülhetnek, például a FOREO LUNA 3 plus használatával egy teljes arcápolási rutin letudható, hiszen arctisztító, masszázs és mikroáramos funkcióval is rendelkezik a kütyü. A rutin eredményeként használója tökéletesen tiszta bőrt kap egy gyors és hatékony kezelés részeként, anélkül, hogy időt vesztegetett volna, ami a Z generációnak (is) igencsak fontos!

Ezt is olvasd el:


A raktársátor ideális megoldás a rugalmas tárolási igényekre

A raktársátor ideális megoldás a rugalmas tárolási igényekre 

Az év végi termék dömping, időszakos kapacitásbővítés sok vállalkozó körében okoz raktározási problémát.
Megérinteni az eget: a hőlégballonos felemelkedés élménye

Megérinteni az eget: a hőlégballonos felemelkedés élménye 

A hőlégballonozás töretlen népszerűsége a szabadidős programok világában nem véletlen.
Mit tehetsz, ha késik a repülő? Így igényelhetsz jogszerű kártérítést és visszatérítést

Mit tehetsz, ha késik a repülő? Így igényelhetsz jogszerű kártérítést és visszatérítést 

Egy repülőjárat késése vagy törlése nem csak bosszúságot okoz, hanem váratlan kiadásokkal is járhat. Sok esetben nem vagyunk tisztában azzal, hogy mely esetekben jár számunkra pénzvisszatérítés, vagy hogyan érvényesíthetik a jogaikat a légitársasággal szemben. Az Európai Unió szabályozása azonban kifejezetten védi az utasokat, és számos helyzetben biztosít kártérítést, akár több száz euró értékben.
A szövött címkék meghatározzák a teljes megjelenést

A szövött címkék meghatározzák a teljes megjelenést 

A ruhadarabok világában sokszor éppen azok a legkisebb elemek keltik a legerősebb benyomást, amelyek fölött könnyen átsiklana a figyelem. A címkék pontosan ilyenek: egyszerre praktikusak, esztétikusak és valahol egyébként a márka személyes üzenetét is hordozzák.
Mit ehetnek a tengerimalacok és mit kerülj el?

Mit ehetnek a tengerimalacok és mit kerülj el? 

A tengerimalacok egyre népszerűbb házi kedvencek Magyarországon, és nem véletlenül. Ezek a kisállatok kedvesek, könnyen barátkoznak, de a megfelelő táplálásuk nem elhanyagolható feladat azok számára, akik szeretnék, hogy minél hosszabb és egészségesebb életet éljenek. 
Alumínium ablakok – Amikor az otthon nem alkalmazkodik, hanem alkalmaz

Alumínium ablakok – Amikor az otthon nem alkalmazkodik, hanem alkalmaz 

Sokan akkor kezdenek igazán figyelni az ablakokra, amikor huzatot éreznek, zaj szűrődik be, vagy a fűtésszámla hirtelen magasabb lesz a megszokottnál.
Innovatív megoldások az esővíz gyűjtésére

Innovatív megoldások az esővíz gyűjtésére 

A fenntartható vízgazdálkodás egyre nagyobb jelentőséggel bír életünkben, különösen ahogy a klímaváltozás hatásai egyre hangsúlyosabbá válnak.
Ízületi problémák kezelése kutyáknál

Ízületi problémák kezelése kutyáknál 

Annak érdekében, hogy a kutyánk hosszú éveken át egészségesen és boldogan tudjon élni, figyelnünk kell az ízületei védelmére is. Ezek a problémák nemcsak a kor előrehaladtával jelentkezhetek, hanem genetikai okok és sérülések is állhatnak a háttérben.
A cégvezetőknek a zöldenergiára is gondolni kell

A cégvezetőknek a zöldenergiára is gondolni kell 

Az ipari energiatermelés témája elsőre idegennek hathat, pedig valójában egy olyan területről van szó, mely szinte mindenkit érint valamilyen formában.
Áramingadozások kezelése: miért fontos a feszültségstabilizátor?

Áramingadozások kezelése: miért fontos a feszültségstabilizátor? 

A modern társadalom láthatatlan hőse az elektromos áram. Mindennapi életünk során szinte észrevétlenül használjuk, mégis elképzelhetetlen lenne nélküle. Az elektronikus eszközeink – kezdve a mobiltelefonoktól, a számítógépeken át egészen a konyhai gépekig – mind-mind függenek az áramellátás stabilitásától.