Életforma.hu

Egyéb

Mit vár a Z generáció a szépségipari márkáktól, 2022-ben?

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Számos kutatás kimutatta, hogy ez a generáció a legsokfélébb és legváltozatosabb. Folyamatosan megkérdőjelezik a szépség normákat és figyelemmel követik a márkák helyzetét és tevékenységeiket. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Tisztaság mindenben

Tanulmányok szerint az ún. tiszta szépség egyre nagyobb teret nyer; a fiatal vásárlók 55%-a már olyan terméket részesít előnyben, ami környezetbarát. A globális statisztikák szerint a Z generáció 48%-ának elsődleges fontosságú, hogy egy kozmetikai termék ne tartalmazzon káros alapanyagokat. Egyik tanulmányában a Wunderman Thompson kutatócég kiemeli, hogy a Z generáció vásárlóinak kiemelten fontos a márkák társadalmi felelősségvállalása.

A fiatalabb generációk számára ezek nem csak üres szavak, vagy marketingfogások, kulcsfontosságú szempontok egy-egy bőrápolási vagy kozmetikai termék kiválasztásakor. Időt szánnak rá, hogy utána olvassanak az összetételnek, mert a környezetre gyakorolt hatásuk szívügyük. Hatékonyság és fenntarthatóság az ár felett: e nélkül az újrahasznosítható szilikon fültisztító sem jelent volna meg a piacon, és az okos eszközök sem váltak volna a bőrápolás elengedhetetlen kellékeivé.

A digitális bennszülött nemzedék tagjainak fontos, hogy egy adott márkával kapcsolatban maradjanak, hogy nyitott legyen köztük a kommunikáció, hogy véleményüket megosszák, és saját megoldásokkal álljanak elő. Egy vállalat hiteles és nyitott kommunikációja óriási hatással van a kozmetikai termékek kiválasztására.

A Z generáció számára fontos az innováció a szépségiparban is (Foto: Foreo)

Innováció és kreativitás

Ez a trend elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntartható fejlődéshez és tisztább termeléshez. A kozmetikai vállalatok innovatív megoldásokat mutatnak be, új hozzávalókat fedeznek fel, mely a teljes iparágat mozgatja és serkenti a kreatív hozzáállást a már megszokott dolgokhoz is. Ily módon lenyűgöző növényi összetevők és forradalmi szépségápolási technológiák jelennek meg a polcokon. A Z-gen valami újat keres: érzéseket, benyomásokat, tapasztalatot - emiatt azokat a márkákat részesíti előnyben, melyeknek a megszokottól eltérő a hozzáállása a termékek készítése során. Olyan új textúrákat és kütyüket keresnek a szépségápolási rutinjuk felfrissítésére, amelyek azonnali eredményt hoznak.

Egy másik fontos szempont a látványos csomagolás és a termék dizájn. A Z generáció által preferált márkák szinte ‘leugranak’ a polcokról. Ez a TikTok és Snapchat generációja, akik hozzá vannak szokva a LED-es arcváltó maszkokhoz és gyors változásokhoz. Ez az, amit a kozmetikumokban is keresnek. A szépségipari termékek az önkifejezést jelentik számukra.

Sokféleség

A fő szépség norma a Z generáció számára az, hogy nincs norma. Részeseinek tekintik magukat egy olyan közösségnek, amely sokféle, és nyitottak minden sajátos megjelenésre, bőrszínre és etnikumra. A generáció képviselői magasra értékelik befogadóképességüket és a sokféleséget, és keresik ennek alátámasztását a szépségiparban is. Az alapozók árnyalatainak bővülése volt az első lépés, és mostanra már számos márka van jelen a piacon személyre szabott bőrápolási termékekkel, mellyel kielégítik az emberek széles körének szükségleteit.

Ez a trend a márkák kommunikációjában is megjelenik: különböző alkatú modellek a világ kifutóin, átlagos vagy éppen különleges etnikumú lányok részvétele reklámfotózásokon, modellek komoly bőrproblémákkal - mind ehhez a trendhez köthető jelenség. Emellett a közönség figyelemmel kíséri a vállalatok DEI (Diversity, Equity, Inclusion - Sokféleség, Méltányosság, Befogadás) területén tett erőfeszítéseit is.

A technológia dominanciája

A Z generáció egyik kulcseleme a digitalizáció. Ezek a fiatalok az aktív technológiai fejlődés korszakában születtek, és most egyszerre két világban nőnek és fejlődnek: a valóságban és a virtuálisban. Minden újat könnyedén elsajátítanak, aktívan emelnek be életükbe új kütyüket. Új élményekre vágynak és vásárláskor is keresik azokat. Tehát azok a márkák teljesítik a közönség kívánságát, akik például az AR technológiát kombinálják a metaverzumban egy sminkpróbára és fogyasztóikkal itt (is) tartják a kapcsolatot.

A modern szépségápolási kütyüket is ez a trend mozgatja: a technológia szintén nem pihen, a fejlődés nem áll meg. Például a FOREO BEAR mikroáramos arcfeszesítő készülék olyan anti-shock rendszerrel bír, amely a bőr-analízis révén először megvizsgálja a bőr hidratáltságát, majd a kezelés erősségét annak megfelelően állítja be, hogy az biztonságos és fájdalommentes legyen.

A szépségápolási rutin értéke

Miközben ez a generáció egy folyamatosan változó világban él, ugyanúgy megélik a stresszt, a krízist és a pandémiát, épp ezért különösen értékelik a rituálékat.

A bőrápolás a mindennapok része, a stabilitás és a béke szigete. A folyamatát teljes mértékben élvezik, és nem csak egy kötelező körnek tekintik. A technológiai megoldásoknak még inkább előtérbe kerülhetnek, például a FOREO LUNA 3 plus használatával egy teljes arcápolási rutin letudható, hiszen arctisztító, masszázs és mikroáramos funkcióval is rendelkezik a kütyü. A rutin eredményeként használója tökéletesen tiszta bőrt kap egy gyors és hatékony kezelés részeként, anélkül, hogy időt vesztegetett volna, ami a Z generációnak (is) igencsak fontos!

Ezt is olvasd el:


 A nők és a fogyasztásmérő szekrény

A nők és a fogyasztásmérő szekrény 

A 21. században élünk, mégis sokan meglepődnek, ha egy nő magabiztosan beszél villamos hálózatról, elosztószekrényekről vagy akár a fogyasztásmérő helyének pontos ismeretéről.
Mitől lesz valóban agilis az agilis transzformáció

Mitől lesz valóban agilis az agilis transzformáció 

Az agilis transzformáció a szervezet működésmódjának, kultúrájának és gondolkodásmódjának mélyreható átalakulását jelenti.
Tudatos digitális jelenlét: miért fontos az egyediség az online térben?

Tudatos digitális jelenlét: miért fontos az egyediség az online térben? 

Az online világban való láthatóság manapság már nem csupán lehetőség, hanem alapkövetelmény.
A digitális nomádok legjobb laptopjai idén

A digitális nomádok legjobb laptopjai idén 

A digitális nomádok világa izgalmas és sokszínű, tele kihívásokkal és új tapasztalatokkal.
3 jel, hogy nincs egy férfi formában

3 jel, hogy nincs egy férfi formában 

A férfiasság és a fizikai erő régóta kéz a kézben járnak a társadalmi elvárásokban, de a valódi fittség nem csupán külső megjelenés kérdése.
Fűnyírás új szinten – így válassz okosan gépet a pázsitodhoz

Fűnyírás új szinten – így válassz okosan gépet a pázsitodhoz 

A rendezett gyep nemcsak a kert éke, de a ház megítélésére is hatással van.
Különleges márka, különleges eszközök

Különleges márka, különleges eszközök 

Az Ariens neve már több mint 85 éve egyet jelent a professzionális színvonalú kerti gépekkel és a hóeltakarítás hatékony eszközeivel. A vállalat az Egyesült Államokból indult, de termékei mára világszerte ismertek magas minőségük és hatékonyságuk miatt.
PS5 headset választás: Merülj el a játék világában

PS5 headset választás: Merülj el a játék világában 

Mennyire fontos számodra a hangzás, amikor beleveted magad a virtuális világokba? A megfelelő headset kiválasztása döntő jelentőségű élményt nyújthat a játék során, nemcsak a zajok tisztasága és intenzitása, de a kényelem szempontjából is. 
Hogyan érdemes szakkönyvet vásárolni és miért olyan fontos a tudás ezen formája?

Hogyan érdemes szakkönyvet vásárolni és miért olyan fontos a tudás ezen formája? 

Egyre nagyobb jelentőséget kapnak azok a lehetőségek, amikor az anyai szerep mellé csatlakozik a dolgozó nő feladatköre is.
Az élhajlítás ipari jelentősége: pontos és hatékony megoldások

Az élhajlítás ipari jelentősége: pontos és hatékony megoldások 

A modern ipar számos eszközt és gépet alkalmaz a gyártási folyamatok során, de kevesen vannak, akik tisztában vannak az élhajlító gépek kulcsfontosságú szerepével.