Életforma.hu

Egyéb

Mit vár a Z generáció a szépségipari márkáktól, 2022-ben?

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Számos kutatás kimutatta, hogy ez a generáció a legsokfélébb és legváltozatosabb. Folyamatosan megkérdőjelezik a szépség normákat és figyelemmel követik a márkák helyzetét és tevékenységeiket. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Tisztaság mindenben

Tanulmányok szerint az ún. tiszta szépség egyre nagyobb teret nyer; a fiatal vásárlók 55%-a már olyan terméket részesít előnyben, ami környezetbarát. A globális statisztikák szerint a Z generáció 48%-ának elsődleges fontosságú, hogy egy kozmetikai termék ne tartalmazzon káros alapanyagokat. Egyik tanulmányában a Wunderman Thompson kutatócég kiemeli, hogy a Z generáció vásárlóinak kiemelten fontos a márkák társadalmi felelősségvállalása.

A fiatalabb generációk számára ezek nem csak üres szavak, vagy marketingfogások, kulcsfontosságú szempontok egy-egy bőrápolási vagy kozmetikai termék kiválasztásakor. Időt szánnak rá, hogy utána olvassanak az összetételnek, mert a környezetre gyakorolt hatásuk szívügyük. Hatékonyság és fenntarthatóság az ár felett: e nélkül az újrahasznosítható szilikon fültisztító sem jelent volna meg a piacon, és az okos eszközök sem váltak volna a bőrápolás elengedhetetlen kellékeivé.

A digitális bennszülött nemzedék tagjainak fontos, hogy egy adott márkával kapcsolatban maradjanak, hogy nyitott legyen köztük a kommunikáció, hogy véleményüket megosszák, és saját megoldásokkal álljanak elő. Egy vállalat hiteles és nyitott kommunikációja óriási hatással van a kozmetikai termékek kiválasztására.

A Z generáció számára fontos az innováció a szépségiparban is (Foto: Foreo)

Innováció és kreativitás

Ez a trend elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntartható fejlődéshez és tisztább termeléshez. A kozmetikai vállalatok innovatív megoldásokat mutatnak be, új hozzávalókat fedeznek fel, mely a teljes iparágat mozgatja és serkenti a kreatív hozzáállást a már megszokott dolgokhoz is. Ily módon lenyűgöző növényi összetevők és forradalmi szépségápolási technológiák jelennek meg a polcokon. A Z-gen valami újat keres: érzéseket, benyomásokat, tapasztalatot - emiatt azokat a márkákat részesíti előnyben, melyeknek a megszokottól eltérő a hozzáállása a termékek készítése során. Olyan új textúrákat és kütyüket keresnek a szépségápolási rutinjuk felfrissítésére, amelyek azonnali eredményt hoznak.

Egy másik fontos szempont a látványos csomagolás és a termék dizájn. A Z generáció által preferált márkák szinte ‘leugranak’ a polcokról. Ez a TikTok és Snapchat generációja, akik hozzá vannak szokva a LED-es arcváltó maszkokhoz és gyors változásokhoz. Ez az, amit a kozmetikumokban is keresnek. A szépségipari termékek az önkifejezést jelentik számukra.

Sokféleség

A fő szépség norma a Z generáció számára az, hogy nincs norma. Részeseinek tekintik magukat egy olyan közösségnek, amely sokféle, és nyitottak minden sajátos megjelenésre, bőrszínre és etnikumra. A generáció képviselői magasra értékelik befogadóképességüket és a sokféleséget, és keresik ennek alátámasztását a szépségiparban is. Az alapozók árnyalatainak bővülése volt az első lépés, és mostanra már számos márka van jelen a piacon személyre szabott bőrápolási termékekkel, mellyel kielégítik az emberek széles körének szükségleteit.

Ez a trend a márkák kommunikációjában is megjelenik: különböző alkatú modellek a világ kifutóin, átlagos vagy éppen különleges etnikumú lányok részvétele reklámfotózásokon, modellek komoly bőrproblémákkal - mind ehhez a trendhez köthető jelenség. Emellett a közönség figyelemmel kíséri a vállalatok DEI (Diversity, Equity, Inclusion - Sokféleség, Méltányosság, Befogadás) területén tett erőfeszítéseit is.

A technológia dominanciája

A Z generáció egyik kulcseleme a digitalizáció. Ezek a fiatalok az aktív technológiai fejlődés korszakában születtek, és most egyszerre két világban nőnek és fejlődnek: a valóságban és a virtuálisban. Minden újat könnyedén elsajátítanak, aktívan emelnek be életükbe új kütyüket. Új élményekre vágynak és vásárláskor is keresik azokat. Tehát azok a márkák teljesítik a közönség kívánságát, akik például az AR technológiát kombinálják a metaverzumban egy sminkpróbára és fogyasztóikkal itt (is) tartják a kapcsolatot.

A modern szépségápolási kütyüket is ez a trend mozgatja: a technológia szintén nem pihen, a fejlődés nem áll meg. Például a FOREO BEAR mikroáramos arcfeszesítő készülék olyan anti-shock rendszerrel bír, amely a bőr-analízis révén először megvizsgálja a bőr hidratáltságát, majd a kezelés erősségét annak megfelelően állítja be, hogy az biztonságos és fájdalommentes legyen.

A szépségápolási rutin értéke

Miközben ez a generáció egy folyamatosan változó világban él, ugyanúgy megélik a stresszt, a krízist és a pandémiát, épp ezért különösen értékelik a rituálékat.

A bőrápolás a mindennapok része, a stabilitás és a béke szigete. A folyamatát teljes mértékben élvezik, és nem csak egy kötelező körnek tekintik. A technológiai megoldásoknak még inkább előtérbe kerülhetnek, például a FOREO LUNA 3 plus használatával egy teljes arcápolási rutin letudható, hiszen arctisztító, masszázs és mikroáramos funkcióval is rendelkezik a kütyü. A rutin eredményeként használója tökéletesen tiszta bőrt kap egy gyors és hatékony kezelés részeként, anélkül, hogy időt vesztegetett volna, ami a Z generációnak (is) igencsak fontos!

Ezt is olvasd el:


Fenntartható megoldások a takarítógép-alkatrész gyártásban

Fenntartható megoldások a takarítógép-alkatrész gyártásban 

Gondolkodott már azon, mi történik, amikor egy takarítógép alapvető alkatrésze tönkremegy?
Frissesség négy keréken – az autó illata nem csak részletkérdés

Frissesség négy keréken – az autó illata nem csak részletkérdés 

Egy illat többet árulhat el rólunk, mint gondolnánk.
A szürke és a fehér ló közti különbségek

A szürke és a fehér ló közti különbségek 

Talán meglepő, de a szürke lovak nem fehéren jönnek a világra. Kezdetben fekete vagy sötét árnyalatúak, és az évek során egyre világosodnak. Ez a változás gyakran félreértéshez vezet, hiszen sokan nem tudják megkülönböztetni őket a fehér lovaktól. Pedig a színük története egészen más.
Modern tetőtéri ablak – nyáron is élhető körülmények

Modern tetőtéri ablak – nyáron is élhető körülmények 

A nyári meleggel szemben egyre nehezebb hatékonyan védekezni és egy klíma önmagában nem feltétlenül gazdaságos megoldás. Érdemes tehát az alapoknál, például a jó minőségű nyílászáróknál kezdeni a körülmények optimalizálását.
Havi kontaktlencse: kényelmes megoldás hosszú távra

Havi kontaktlencse: kényelmes megoldás hosszú távra 

A kontaktlencse viselés ma már nem csupán praktikus választás, hanem életstílus kérdése is.
Az eljegyzési gyűrű sokkal több, mint egy hétköznapi ékszer

Az eljegyzési gyűrű sokkal több, mint egy hétköznapi ékszer 

Az eljegyzés a szerelmi történetek egyik legmeghatározóbb pillanata. Ez az esemény mindkét félben örökké megmarad, és a koronát természetesen a gyűrű jelenti a folyamatban.
A fürdőszoba és a konyha is megérdemel egy szuper csaptelepet

A fürdőszoba és a konyha is megérdemel egy szuper csaptelepet 

Nőként nagy hangsúlyt fektetünk a szép dolgokra, de nem csak az esztétika lehet olyan kritérium, ami segíthet a döntésben.
A zsindelyezés alapszabályai, amelyekkel érdemes mindenkinek tisztában lennie

A zsindelyezés alapszabályai, amelyekkel érdemes mindenkinek tisztában lennie 

Egy figyelmes nő pillanatok alatt észreveszi, ha baj van a tetővel és ha már javításra kerül a sor, nem árt tudni, mire kell figyelni, amikor a zsindelyező mester dolgozni kezd a házunkon.
A fürdőszoba és a konyha is megérdemel egy szuper csaptelepet

A fürdőszoba és a konyha is megérdemel egy szuper csaptelepet 

Nőként nagy hangsúlyt fektetünk a szép dolgokra, de nem csak az esztétika lehet olyan kritérium, ami segíthet a döntésben. Mivel általában a nők használják a mosogatót és a fürdőben is sokkal több időt töltenek, mint az erősebbik nem, ezt a döntést rájuk bízzuk.
 A nők és a fogyasztásmérő szekrény

A nők és a fogyasztásmérő szekrény 

A 21. században élünk, mégis sokan meglepődnek, ha egy nő magabiztosan beszél villamos hálózatról, elosztószekrényekről vagy akár a fogyasztásmérő helyének pontos ismeretéről.