Életforma.hu

Egyéb

Mit vár a Z generáció a szépségipari márkáktól, 2022-ben?

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Ők az első digitális generáció, a valódi digitális bennszülöttek, a Z generáció, vagy Z nemzedék. Hívhatjuk őket bárhogy, ők azok, akik 1997 után születtek és nagyon másképp gondolkodnak: másképp hoznak meg egy-egy döntést és másképp választanak terméket, még bőrükről is másképp gondoskodnak. Számos kutatás kimutatta, hogy ez a generáció a legsokfélébb és legváltozatosabb. Folyamatosan megkérdőjelezik a szépség normákat és figyelemmel követik a márkák helyzetét és tevékenységeiket. Nézzük meg, vajon mit vár a Z generáció a szépségipartól 2022-ben!

Tisztaság mindenben

Tanulmányok szerint az ún. tiszta szépség egyre nagyobb teret nyer; a fiatal vásárlók 55%-a már olyan terméket részesít előnyben, ami környezetbarát. A globális statisztikák szerint a Z generáció 48%-ának elsődleges fontosságú, hogy egy kozmetikai termék ne tartalmazzon káros alapanyagokat. Egyik tanulmányában a Wunderman Thompson kutatócég kiemeli, hogy a Z generáció vásárlóinak kiemelten fontos a márkák társadalmi felelősségvállalása.

A fiatalabb generációk számára ezek nem csak üres szavak, vagy marketingfogások, kulcsfontosságú szempontok egy-egy bőrápolási vagy kozmetikai termék kiválasztásakor. Időt szánnak rá, hogy utána olvassanak az összetételnek, mert a környezetre gyakorolt hatásuk szívügyük. Hatékonyság és fenntarthatóság az ár felett: e nélkül az újrahasznosítható szilikon fültisztító sem jelent volna meg a piacon, és az okos eszközök sem váltak volna a bőrápolás elengedhetetlen kellékeivé.

A digitális bennszülött nemzedék tagjainak fontos, hogy egy adott márkával kapcsolatban maradjanak, hogy nyitott legyen köztük a kommunikáció, hogy véleményüket megosszák, és saját megoldásokkal álljanak elő. Egy vállalat hiteles és nyitott kommunikációja óriási hatással van a kozmetikai termékek kiválasztására.

A Z generáció számára fontos az innováció a szépségiparban is (Foto: Foreo)

Innováció és kreativitás

Ez a trend elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntartható fejlődéshez és tisztább termeléshez. A kozmetikai vállalatok innovatív megoldásokat mutatnak be, új hozzávalókat fedeznek fel, mely a teljes iparágat mozgatja és serkenti a kreatív hozzáállást a már megszokott dolgokhoz is. Ily módon lenyűgöző növényi összetevők és forradalmi szépségápolási technológiák jelennek meg a polcokon. A Z-gen valami újat keres: érzéseket, benyomásokat, tapasztalatot - emiatt azokat a márkákat részesíti előnyben, melyeknek a megszokottól eltérő a hozzáállása a termékek készítése során. Olyan új textúrákat és kütyüket keresnek a szépségápolási rutinjuk felfrissítésére, amelyek azonnali eredményt hoznak.

Egy másik fontos szempont a látványos csomagolás és a termék dizájn. A Z generáció által preferált márkák szinte ‘leugranak’ a polcokról. Ez a TikTok és Snapchat generációja, akik hozzá vannak szokva a LED-es arcváltó maszkokhoz és gyors változásokhoz. Ez az, amit a kozmetikumokban is keresnek. A szépségipari termékek az önkifejezést jelentik számukra.

Sokféleség

A fő szépség norma a Z generáció számára az, hogy nincs norma. Részeseinek tekintik magukat egy olyan közösségnek, amely sokféle, és nyitottak minden sajátos megjelenésre, bőrszínre és etnikumra. A generáció képviselői magasra értékelik befogadóképességüket és a sokféleséget, és keresik ennek alátámasztását a szépségiparban is. Az alapozók árnyalatainak bővülése volt az első lépés, és mostanra már számos márka van jelen a piacon személyre szabott bőrápolási termékekkel, mellyel kielégítik az emberek széles körének szükségleteit.

Ez a trend a márkák kommunikációjában is megjelenik: különböző alkatú modellek a világ kifutóin, átlagos vagy éppen különleges etnikumú lányok részvétele reklámfotózásokon, modellek komoly bőrproblémákkal - mind ehhez a trendhez köthető jelenség. Emellett a közönség figyelemmel kíséri a vállalatok DEI (Diversity, Equity, Inclusion - Sokféleség, Méltányosság, Befogadás) területén tett erőfeszítéseit is.

A technológia dominanciája

A Z generáció egyik kulcseleme a digitalizáció. Ezek a fiatalok az aktív technológiai fejlődés korszakában születtek, és most egyszerre két világban nőnek és fejlődnek: a valóságban és a virtuálisban. Minden újat könnyedén elsajátítanak, aktívan emelnek be életükbe új kütyüket. Új élményekre vágynak és vásárláskor is keresik azokat. Tehát azok a márkák teljesítik a közönség kívánságát, akik például az AR technológiát kombinálják a metaverzumban egy sminkpróbára és fogyasztóikkal itt (is) tartják a kapcsolatot.

A modern szépségápolási kütyüket is ez a trend mozgatja: a technológia szintén nem pihen, a fejlődés nem áll meg. Például a FOREO BEAR mikroáramos arcfeszesítő készülék olyan anti-shock rendszerrel bír, amely a bőr-analízis révén először megvizsgálja a bőr hidratáltságát, majd a kezelés erősségét annak megfelelően állítja be, hogy az biztonságos és fájdalommentes legyen.

A szépségápolási rutin értéke

Miközben ez a generáció egy folyamatosan változó világban él, ugyanúgy megélik a stresszt, a krízist és a pandémiát, épp ezért különösen értékelik a rituálékat.

A bőrápolás a mindennapok része, a stabilitás és a béke szigete. A folyamatát teljes mértékben élvezik, és nem csak egy kötelező körnek tekintik. A technológiai megoldásoknak még inkább előtérbe kerülhetnek, például a FOREO LUNA 3 plus használatával egy teljes arcápolási rutin letudható, hiszen arctisztító, masszázs és mikroáramos funkcióval is rendelkezik a kütyü. A rutin eredményeként használója tökéletesen tiszta bőrt kap egy gyors és hatékony kezelés részeként, anélkül, hogy időt vesztegetett volna, ami a Z generációnak (is) igencsak fontos!

Ezt is olvasd el:


Mitől lesz valóban agilis az agilis transzformáció

Mitől lesz valóban agilis az agilis transzformáció 

Az agilis transzformáció a szervezet működésmódjának, kultúrájának és gondolkodásmódjának mélyreható átalakulását jelenti.
Tudatos digitális jelenlét: miért fontos az egyediség az online térben?

Tudatos digitális jelenlét: miért fontos az egyediség az online térben? 

Az online világban való láthatóság manapság már nem csupán lehetőség, hanem alapkövetelmény.
A digitális nomádok legjobb laptopjai idén

A digitális nomádok legjobb laptopjai idén 

A digitális nomádok világa izgalmas és sokszínű, tele kihívásokkal és új tapasztalatokkal.
3 jel, hogy nincs egy férfi formában

3 jel, hogy nincs egy férfi formában 

A férfiasság és a fizikai erő régóta kéz a kézben járnak a társadalmi elvárásokban, de a valódi fittség nem csupán külső megjelenés kérdése.
Fűnyírás új szinten – így válassz okosan gépet a pázsitodhoz

Fűnyírás új szinten – így válassz okosan gépet a pázsitodhoz 

A rendezett gyep nemcsak a kert éke, de a ház megítélésére is hatással van.
Különleges márka, különleges eszközök

Különleges márka, különleges eszközök 

Az Ariens neve már több mint 85 éve egyet jelent a professzionális színvonalú kerti gépekkel és a hóeltakarítás hatékony eszközeivel. A vállalat az Egyesült Államokból indult, de termékei mára világszerte ismertek magas minőségük és hatékonyságuk miatt.
PS5 headset választás: Merülj el a játék világában

PS5 headset választás: Merülj el a játék világában 

Mennyire fontos számodra a hangzás, amikor beleveted magad a virtuális világokba? A megfelelő headset kiválasztása döntő jelentőségű élményt nyújthat a játék során, nemcsak a zajok tisztasága és intenzitása, de a kényelem szempontjából is. 
Hogyan érdemes szakkönyvet vásárolni és miért olyan fontos a tudás ezen formája?

Hogyan érdemes szakkönyvet vásárolni és miért olyan fontos a tudás ezen formája? 

Egyre nagyobb jelentőséget kapnak azok a lehetőségek, amikor az anyai szerep mellé csatlakozik a dolgozó nő feladatköre is.
Az élhajlítás ipari jelentősége: pontos és hatékony megoldások

Az élhajlítás ipari jelentősége: pontos és hatékony megoldások 

A modern ipar számos eszközt és gépet alkalmaz a gyártási folyamatok során, de kevesen vannak, akik tisztában vannak az élhajlító gépek kulcsfontosságú szerepével.
Hogyan tehetjük még hatékonyabbá megbeszéléseinket?

Hogyan tehetjük még hatékonyabbá megbeszéléseinket? 

Ha a hatékonyság kerül szóba, akkor nem mehetünk el a hölgyek azon képessége mellett, hogy egyszerre több dolgot is képesek csinálni, és valóban extra hatékonyan tudnak dolgozni, háztartást vezetni és gyereket nevelni egyszerre. Ugyanakkor persze megvan az az oldaluk is, amikor akár órákon át tudnak egymással cseverészni kivesézve minden fontos témát, pletykát és történést.