Az Estée Lauder vállalat által világszerte ismertté tett rózsaszín, mellrákellenes figyelemfelkeltő szalag idén élénk rózsaszínben pompázik. Az új szín a vállalat fokozott elkötelezettségét hivatott jelképezni. „2004-es kampányunk még az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektet a mellrák leküzdésének fontosságára és ezt jelképezi a szalag új, erőteljesebb színe is,” magyarázza Evelyn H. Lauder, a vállalat rangidős alelnöke és a The Breast Cancer Research Foundation elnevezésű alapítvány alapítója és elnöke. „Az amerikai rákkutató intézet statisztikája szerint az Egyesült Államokban 2004-ben 215.990 új, I-IV. stádiumú mellrákos megbetegedés várható, melyből előreláthatóan 40.110 lesz halálos kimenetelű. Ne feledjük, hogy a betegség nem csupán a nőket érinti: a megbetegedettek 1%-a férfi. Reméljük, hogy ha a lehető legtöbb emberhez juttatjuk el üzenetünket, miszerint a betegség korai felismerése életeket menthet, és megadunk minden tőlünk telhető támogatást a gyógymód felfedezésén fáradozó kutatóknak, csökkenteni tudjuk ezeket a számokat, egy napon pedig végleg eltöröljük ezt a szörnyű betegséget a föld színéről.”
A mellrákellenes kampányt hivatalosan Evelyn H. Lauder és a márka egyik reklámarca, a színésznő és producer Elizabeth Hurley nyitja meg szeptember 30-án Las Vegas világhírű Strip sugárútján. Az 5. alkalommal megrendezésre kerülő figyelemfelkeltő épület kivilágítási kampány keretében hírességek és más fontos személyek társaságában kapcsolják majd fel Las Vegas legfényűzőbb szállodáját és kaszinóját, a The Venetian-t megvilágító rózsaszín fényeket. Las Vegas-hoz az eredetileg is „a fény városaként” ismert Párizs is csatlakozik, ahol október 21-én nyílik meg Evelyn H. Lauder fotókiállítása, melynek teljes bevétele a The Breast Cancer Research Foundation mellrákellenes alapítvány pénzalapját gyarapítja majd.
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tucatnyi világhíres épület és helyszín kapcsolódik a kampányba és hirdeti a reményt világszerte. 2004. októberében várhatóan a new yorki Empire State Building, Elvis Presley gracelandi háza, a bécsi városháza, a sao paolói zászlós emlékmű, a rio de janeirói Impanema Beach, az ontariói Niagara vízesés, a chilei Las Condes városháza, a londoni Royal Opera House, a párizsi National Assembly épülete, az athéni városháza, az amszterdami Magere Brug híd, a hongkongi villamosok, a veronai aréna, a római Konstantin diadalív, a japán Tokyo torony, a szöuli Namsan torony, a vilniuszi városháza, az új-zálandi Auckland Skytower torony, az oslói Karl Johans Grand Hotel, a moszkvai GUM bevásárlóközpont, Puerto Ricoban a san juani La Fortaleza (El Palacio de Santa Catalina) palota, a fokvárosi Táblás-hegység, a johannesburgi Gallagher Estates épületegyüttes és az Egyesült Arab Emírségek dubai Burj Al Arab Hotelje is rózsaszín fényben pompázik majd.
EVELYN H. LAUDER, az Estée Lauder vállalat rangidős Alelnöke és a The Brest Cancer Research Foundation nevű, mellrákkutatást támogató alapítvány alapítója és elnöke válaszolt kérdéseinkre.
Mi késztette arra, hogy gyűjtést kezdeményezzen és figyelemfelkeltő kampányt indítson a mellrák leküzdésére?
- Eredetileg egy videó film ihletett meg, melyet a „Look Good, Feel Better” („Ha jobban nézel ki, jobban is érzed magad”) elnevezésű szervezet készített, akik a rákkezelés alatt álló nők külsejét javítva, sminktanácsok és parókák segítségével gondoskodnak a betegek jobb közérzetéről. A saját kampányukkal nagy sikert arató AIDS aktivisták szintén megihlettek. Számos olyan embert ismerek és ismertem, akiknek életét ilyen-olyan módon befolyásolta a rák. Ma még mindig nagy szükség van megfelelő tájékoztatásra és arra, hogy anyagilag is támogassuk a mellrák felismerésére, gyógyítására és megelőzésére irányuló kutatásokat.
Hogyan indította el annak idején az Estée Lauder vállalat mellrákellenes kampányát?
- Az Estée Lauder vállalat mellrákellenes kampányának első kezdeményezése a rózsaszín szalag terjesztése volt, melyben Alexandra Penney, a Self magazin akkori szerkesztője volt a segítségemre. Máig több, mint 45 millió rózsaszín szalagot osztottunk szét üzleteinkben. A kampány jól példázza, hogy micsoda nem várt sikert hozhat egyetlen apró ötlet. Az Estée Lauder vállalat munkatársai továbbfejlesztették és azóta is folyamatosan csiszolgatják a kampányt, mely mára már több, mint 40 országra terjed ki és különböző eseményekkel bővült. A kampány sikere elsősorban munkatársaink energiájának és lelkesedésének köszönhetően vált igazán sikeressé.
Mit tart az Estée Lauder vállalat által indított mellrákellenes kampány legnagyobb sikerének?
- Nők és férfiak millióihoz juttattuk el üzenetünket, miszerint a betegség korai felismerése életet menthet. Az Estée Lauder vállalat az elmúlt 12 év során több, mint 45 millió rózsaszín szalagot és ugyanennyi információs szóróanyagot osztott szét üzleteiben az éves kampány idején, melyet mindig az Egyesült Államokban nemzeti mellrákellenes hónapnak kinevezett októberben tartunk. Öt éve minden évben megrendezett épület kivilágítási kampányunk, melynek keretében rózsaszín fénnyel világítjuk meg a kampányban résztvevő országok nevezetességeit, ismert látnivalóit, nagymértékben hozzájárult a kampány sikeréhez, a figyelem felkeltéséhez. Ezidáig több tucat ország többszáz nevezetessége pompázott rózsaszínben.
Hogyan mérik a mellrákellenes kampány sikerét?
- Médiapartnereink segítségével csak az elmúlt évben több, mint 1 milliárd emberhez sikerült eljuttatnunk üzenetünket. A legnagyobb sikernek azt tartom, hogy az emberek ma már beszélnek a mellrákról és tájékozódnak a betegség felől. A tudás hatalom és segíti a félelem legyőzését. Minél előbb ismerjük fel a mellrákot, annál hamarabb veheti kezdetét a kezelés, így nő a túlélés esélye is. A korai stádiumban felismert mellrák 100-ból több, mint 96 esetben gyógyítható.
Pontosan mi a The Breast Cancer Research Foundation alapítvány és milyen szerepet játszik?
- Az alapítvány alapítójaként és elnökeként én koordinálom a klinikai és genetikai kutatások anyagi támogatását. Eddig összesen közel 100 millió dollárt gyűjtöttünk a mellrákkutatás támogatására világszerte. 2003-ban összesen 14,5 millió dollárt adományoztunk 80 különböző kutatóintézetnek az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban és Izraelben.
Melyik a legfontosabb üzenet, melyet szeretne eljuttatni az emberekhez?
- Ne féljünk a mellráktól. Ne féljünk az önvizsgálattól sem. Ne féljünk a rendszeres mammográfiai vizsgálattól. Ne féljünk és ne késlekedjünk felkeresni egy szakorvost, ha csomót találunk. És terjesszük az üzenetet, tájékoztassuk szeretteinket is.
Mi a legfőbb célja?
- Optimistaként nincs kétségem afelől, hogy a megelőzés hatékony módjának elterjesztése mellett megtalálják a mellrák gyógymódját is, mégpedig 15 éven belül.
Az egyéni aktivisták hogyan kapcsolódhatnak a kampányba?
- Csatlakozzanak hozzánk! Viseljék az új, élénk rózsaszín szalagot, beszéljék rá ismerőseiket a mammográfiai vizsgálat elvégeztetésére és a helyes önvizsgálat elsajátítására. Adományaikkal is segíthetik a mellrákkutatást. Kapcsoljunk erősebb fokozatra a mellrákellenes tevékenységben és győzzük le a betegséget örökre!
A mellrákellenes kampányt hivatalosan Evelyn H. Lauder és a márka egyik reklámarca, a színésznő és producer Elizabeth Hurley nyitja meg szeptember 30-án Las Vegas világhírű Strip sugárútján. Az 5. alkalommal megrendezésre kerülő figyelemfelkeltő épület kivilágítási kampány keretében hírességek és más fontos személyek társaságában kapcsolják majd fel Las Vegas legfényűzőbb szállodáját és kaszinóját, a The Venetian-t megvilágító rózsaszín fényeket. Las Vegas-hoz az eredetileg is „a fény városaként” ismert Párizs is csatlakozik, ahol október 21-én nyílik meg Evelyn H. Lauder fotókiállítása, melynek teljes bevétele a The Breast Cancer Research Foundation mellrákellenes alapítvány pénzalapját gyarapítja majd.
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tucatnyi világhíres épület és helyszín kapcsolódik a kampányba és hirdeti a reményt világszerte. 2004. októberében várhatóan a new yorki Empire State Building, Elvis Presley gracelandi háza, a bécsi városháza, a sao paolói zászlós emlékmű, a rio de janeirói Impanema Beach, az ontariói Niagara vízesés, a chilei Las Condes városháza, a londoni Royal Opera House, a párizsi National Assembly épülete, az athéni városháza, az amszterdami Magere Brug híd, a hongkongi villamosok, a veronai aréna, a római Konstantin diadalív, a japán Tokyo torony, a szöuli Namsan torony, a vilniuszi városháza, az új-zálandi Auckland Skytower torony, az oslói Karl Johans Grand Hotel, a moszkvai GUM bevásárlóközpont, Puerto Ricoban a san juani La Fortaleza (El Palacio de Santa Catalina) palota, a fokvárosi Táblás-hegység, a johannesburgi Gallagher Estates épületegyüttes és az Egyesült Arab Emírségek dubai Burj Al Arab Hotelje is rózsaszín fényben pompázik majd.
EVELYN H. LAUDER, az Estée Lauder vállalat rangidős Alelnöke és a The Brest Cancer Research Foundation nevű, mellrákkutatást támogató alapítvány alapítója és elnöke válaszolt kérdéseinkre.
Mi késztette arra, hogy gyűjtést kezdeményezzen és figyelemfelkeltő kampányt indítson a mellrák leküzdésére?
- Eredetileg egy videó film ihletett meg, melyet a „Look Good, Feel Better” („Ha jobban nézel ki, jobban is érzed magad”) elnevezésű szervezet készített, akik a rákkezelés alatt álló nők külsejét javítva, sminktanácsok és parókák segítségével gondoskodnak a betegek jobb közérzetéről. A saját kampányukkal nagy sikert arató AIDS aktivisták szintén megihlettek. Számos olyan embert ismerek és ismertem, akiknek életét ilyen-olyan módon befolyásolta a rák. Ma még mindig nagy szükség van megfelelő tájékoztatásra és arra, hogy anyagilag is támogassuk a mellrák felismerésére, gyógyítására és megelőzésére irányuló kutatásokat.
Hogyan indította el annak idején az Estée Lauder vállalat mellrákellenes kampányát?
- Az Estée Lauder vállalat mellrákellenes kampányának első kezdeményezése a rózsaszín szalag terjesztése volt, melyben Alexandra Penney, a Self magazin akkori szerkesztője volt a segítségemre. Máig több, mint 45 millió rózsaszín szalagot osztottunk szét üzleteinkben. A kampány jól példázza, hogy micsoda nem várt sikert hozhat egyetlen apró ötlet. Az Estée Lauder vállalat munkatársai továbbfejlesztették és azóta is folyamatosan csiszolgatják a kampányt, mely mára már több, mint 40 országra terjed ki és különböző eseményekkel bővült. A kampány sikere elsősorban munkatársaink energiájának és lelkesedésének köszönhetően vált igazán sikeressé.
Mit tart az Estée Lauder vállalat által indított mellrákellenes kampány legnagyobb sikerének?
- Nők és férfiak millióihoz juttattuk el üzenetünket, miszerint a betegség korai felismerése életet menthet. Az Estée Lauder vállalat az elmúlt 12 év során több, mint 45 millió rózsaszín szalagot és ugyanennyi információs szóróanyagot osztott szét üzleteiben az éves kampány idején, melyet mindig az Egyesült Államokban nemzeti mellrákellenes hónapnak kinevezett októberben tartunk. Öt éve minden évben megrendezett épület kivilágítási kampányunk, melynek keretében rózsaszín fénnyel világítjuk meg a kampányban résztvevő országok nevezetességeit, ismert látnivalóit, nagymértékben hozzájárult a kampány sikeréhez, a figyelem felkeltéséhez. Ezidáig több tucat ország többszáz nevezetessége pompázott rózsaszínben.
Hogyan mérik a mellrákellenes kampány sikerét?
- Médiapartnereink segítségével csak az elmúlt évben több, mint 1 milliárd emberhez sikerült eljuttatnunk üzenetünket. A legnagyobb sikernek azt tartom, hogy az emberek ma már beszélnek a mellrákról és tájékozódnak a betegség felől. A tudás hatalom és segíti a félelem legyőzését. Minél előbb ismerjük fel a mellrákot, annál hamarabb veheti kezdetét a kezelés, így nő a túlélés esélye is. A korai stádiumban felismert mellrák 100-ból több, mint 96 esetben gyógyítható.
Pontosan mi a The Breast Cancer Research Foundation alapítvány és milyen szerepet játszik?
- Az alapítvány alapítójaként és elnökeként én koordinálom a klinikai és genetikai kutatások anyagi támogatását. Eddig összesen közel 100 millió dollárt gyűjtöttünk a mellrákkutatás támogatására világszerte. 2003-ban összesen 14,5 millió dollárt adományoztunk 80 különböző kutatóintézetnek az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban és Izraelben.
Melyik a legfontosabb üzenet, melyet szeretne eljuttatni az emberekhez?
- Ne féljünk a mellráktól. Ne féljünk az önvizsgálattól sem. Ne féljünk a rendszeres mammográfiai vizsgálattól. Ne féljünk és ne késlekedjünk felkeresni egy szakorvost, ha csomót találunk. És terjesszük az üzenetet, tájékoztassuk szeretteinket is.
Mi a legfőbb célja?
- Optimistaként nincs kétségem afelől, hogy a megelőzés hatékony módjának elterjesztése mellett megtalálják a mellrák gyógymódját is, mégpedig 15 éven belül.
Az egyéni aktivisták hogyan kapcsolódhatnak a kampányba?
- Csatlakozzanak hozzánk! Viseljék az új, élénk rózsaszín szalagot, beszéljék rá ismerőseiket a mammográfiai vizsgálat elvégeztetésére és a helyes önvizsgálat elsajátítására. Adományaikkal is segíthetik a mellrákkutatást. Kapcsoljunk erősebb fokozatra a mellrákellenes tevékenységben és győzzük le a betegséget örökre!