Az ACNielsen felmérései szerint a kiskereskedelmi forgalom növekedésének egyik motorja egyre több ember, mind nagyobb igénye a kényelemre.
Például a jeges tea forgalma 59 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, a sport- és energiaitaloké 39-cel. A vizsgált időszakban mélyhűtött burgonyából 44, mélyhűtött pizzából 24 százalékkal többet vettek a boltokban tavaly, mint egy évvel korábban. A reggelit gyorsan és egészségesen megoldó müzli szeletek eladása 44 százalékkal bővült a szóban forgó időszakban. A konzerv zöldségek mutatója 30, a saláta önteteké 23 százalék.
A kényelem szempontjai érvényesülnek a különböző törlőkendők forgalmának 26-47 százalékos növekedésében, egyik évről a másikra.
A fenti magyarországi adatok megfelelnek a nemzetközi fogyasztási trendeknek, amelyeket az ACNielsen 59 ország kiskereskedelmi múlt évi adatai alapján tárt fel.
Magyarországon idén tovább növekedett a kényelmi termékek kiskereskedelmi forgalma. A 2004 június-2005 május közötti évben az élelmiszerek közül a reggelire való cereáliák bolti eladása értékben 33 százalékkal haladta meg az előző hasonló időszakét. A kategória forgalmából a mennyiség közel fele jut gabonapehelyre, további egyharmad müzlire, míg a többi a reggeliző szeletekre. Legnagyobb mértékben, 39 százalékkal azonban a reggeliző szeletek iránti kereslet növekszik, a müzlinél ez "csak" 13, a gabonapehelynél pedig 12 százalék.
A mélyhűtött pizza értékben mért növekedési mutatója 23, a mennyiségi pedig 19 százalék. Az egy darabra jutó átlagárak két év alatt alig 5 százalékkal nőttek a prémium szegmensben, idén április-májusban 636 forintra. Stagnálnak a minőségi kategóriában 379 forinttal.
A jeges tea értékesítése literben 27, forintban 19 százalékkal bővült, és a piac mérete közeledik a 9 milliárd forinthoz. Az eltérés oka, hogy egy liter átlagára a múlt év április-májusi 187 forintról idén 175-re csökkent.
Értékben a száraz salátaöntet piacbővülése 13, a bébiételé 11 százalékos - 2004 június-2005május között, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva.
A kényelmi termékek közt nagy forgalmúnak számító konzerv zöldség bolti eladása múlt év június és idén május között meghaladta a 8 milliárd forintot, és 9 százalék pluszt ért el, a megelőző hasonló időszakhoz képest.
Az otthoni főzést megkönnyítő szószok és alapok 6 milliárd forint körüli éves forgalma szintén 9 százalékos bővülést jelez az ACNielsen közlése szerint.
A többi napi fogyasztási cikk közül az eldobható pelenka viszi el a pálmát 32 százalékos, értékben mért növekedéssel, s így a kisker forgalom megközelíti a 13 milliárd forintot. A háztartási papír áruk mutatója plusz 24 százalék; így a kategória kisker eladása értékben immár meghaladja az évi 3 milliárd forintot.
Az igény a kényelemre nem csak a termékek, hanem maga a vásárlás iránt is erősödik. Például a nagyvárosokban főleg a 15-35 éves, egyszemélyes háztartásban élő, magas társadalmi státuszú fogyasztók számára nem az ár a legfontosabb, hanem a kellemes és gyors vásárlás, főleg szupermarketekben.
A családban élő, átlagos életkorú, magas iskolai végzettségű nagyvárosi lakosok növekvő hányada azért kedveli a hipermarketet, mert ott egy helyen mindent megvesz; és ezt a kényelmet egészíti ki az alacsony ár, illetve a sok vonzó promóció.További információk a www.acnielsen.hu oldalon találhatók.