Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Legyél egyedi! Ne az utolsó pillanatban vásárolj idén!

Az öreg kontinens lakóinak több mint háromnegyede az utolsó hónapra hagyja a vásárlást, ezen belül 14 százalékuk az ünnepet megelőző napon vagy az utolsó pillanatban szerzi be az ajándékokat - sokan pedig egyszerűen pénzt adnak, ami elég ciki...

Kép:Pixabay

A MasterCard 17 országra – köztük Magyarországra is – kiterjedő felmérést készített az európaiak ajándékozási szokásairól. A kutatásból kiderül, hogy az öreg kontinens lakóinak több mint háromnegyede az utolsó hónapra hagyja a vásárlást, ezen belül 14 százalékuk az ünnepet megelőző napon vagy az utolsó pillanatban szerzi be az ajándékokat. A britek a legelőrelátóbbak, a görögök pedig a legráérősebbek: 60 százalékuk egy héttel az ünnep előtt kezdi meg a vásárlást, egynegyedük pedig az utolsó előtti napra hagyja.

A számok fényében nem meglepetés, hogy az emberek nagy része nem is gondolja át, mit ajándékoz. Legrosszabb esetben arra sem jut idejük, hogy egyáltalán ajándékot vegyenek, csak készpénzt tesznek egy borítékba, holott ez az egyik legszemélytelenebb ajándék, amit adhatunk. Sőt, minden tizedik ember úgy gondolja, hogy ez akár egy veszekedés kiváltó oka is lehet. A MasterCard felmérése szerint az életkor is szerepet játszhat a pénzajándékozásban, ugyanis az 55 évnél idősebbek kétszer akkora valószínűséggel adnak pénzt, mint a 18-34 évesek.

Bár az európaiak számára rendkívül fontos az ötletesség és a személyre szabottság az ajándékválasztás során, mégis a 15,000 megkérdezett negyede vallotta, hogy már adott szeretteinek olyan ajándékot, melyet utólag megbánt annak ötlettelensége miatt. Az európaiak közel egyharmada szerint ebbe a kategóriába tartozik a készpénz ajándékozása is.

Egyszerűsítsd az életed!
A karácsony mindig stresszes kicsit. Hogy minden jól sikerüljön, mindenki örüljön, a nagy igyekezetben hajlamosak vagyunk túlszervezni, túlbonyolítani vagy csak túl sokat vállalni. Összeszedtünk néhány olyan tippet, amelyek könnyebbé tehetik a karácsonyi időszakot.

„A MasterCard ezzel a kutatással arra szeretné ösztönözni az embereket, hogy átgondolt, ötletes, személyre szabott ajándékokkal lepjék meg szeretteiket, és legalább karácsonykor kerüljék az utolsó pillanatban összekapkodott, személytelen ajándékokat – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „A kutatásból tudjuk, hogy az európaiak számára az ár nem játszik szerepet az ajándék értékelésében: csupán 3 százalékuknak számít, hogy mennyibe került a meglepetés, míg a túlnyomó többség szerint az a legfontosabb, hogy az ajándék személyesen nekik szóljon!” – tette hozzá Eölyüs Endre.

Az európaiak egyébként egyre kevésbé használnak készpénzt ajándékvásárlás során: közel kétharmaduk fizet kártyával akár bolti, akár online vásárlásról van szó. Ám ez országonként nagyon eltér: míg a görögök 66 százaléka készpénzzel fizet, Franciaországban a vásárlók 88 százaléka a kártyáját használja.

Érdekesen változnak a régiónk ajándékozási szokásai is: míg az osztrákok 94 százaléka azt gondolja, hogy az ajándék személyessége a legfontosabb, és a csehek 91 százaléka az átgondoltságra fekteti a hangsúlyt, addig a lengyelek 36 százaléka ismerte be, hogy szégyelli magát a korábbi ajándékok ötlettelensége miatt. Magyarországon panaszkodtak a legkevesebben arra, hogy átgondolatlan ajándékot kaptak: a megkérdezettek mindössze 17 százaléka vallott így.

A kutatásból az is kiderül, hogy a legtöbben a partnerük számára szeretnék megtalálni a tökéletes ajándékot, a családtagoknak pedig igyekeznek azt adni, amire vágynak. Ezzel szemben a kollégáknak szánt meglepetésekre nem szívesen költenek, és az ő esetükben a legnagyobb az esélye annak, hogy az első szembejövő ajándékot veszik meg nekik.

Magunkat is meglepjük
A felmérés arra is kitért, hogy az európaiak milyen gyakorisággal és milyen módon lepik meg önmagukat ajándékokkal. A megkérdezettek majdnem fele havi rendszerességgel vagy még gyakrabban vásárol élvezeti cikket, leggyakrabban ruhát, táskát vagy cipőt. Bár az európaiak 58 százaléka úgy érzi, időnként megérdemli a kényeztetést, sokuknak bűntudata van tőle, főként a fiatalabb generáció körében, akik úgy gondolják, spórolniuk kéne. A leggyakoribb célja az ilyen vásárlásoknak, hogy felvidítsuk magunkat: a válaszadók 42 százaléka akkor vásárol magának élvezeti cikkeket, amikor rossz kedve van, vagy ha többletpénzhez jut. Nemek szerint eltérő képet mutat az önkényeztetés: a nők hajlamosabbak (51%) rá, mint a férfiak (33%), valamint utóbbiak majdnem harmada alkohollal lepi meg magát, míg a nők 38 százaléka kozmetikumokat vásárol magának.

 


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.