A Westend üzletközpontban tartott távolról sem szokványos megnyitóra Budapestre érkezett a cég kereskedelmi igazgatója, Fernando Fornaciari is. A ruházati cikkeket és kiegészítőket forgalmazó olasz multinacionális vállalat tervei szerint a közeljövőben további három üzlet nyílik Magyarországon, többek között a pesti belvárosban és vidéken is.
A West Endben található első Stefanel üzletben már kapható a márka új őszi-téli kollekciója, amely a "szabadság" mottójával született. A Stefanel ezúttal sem tagadta meg önmagát: az új kollekcióban is visszaköszönnek az olasz divatház stílusjellemzőit, azaz a kiváló alapanyagok és az apró, ám kidolgozott részletek összhangja, valamint az a törekvés, hogy a ruhák és a kiegészítők a "total looknak" nevezett koncepció alapján kényelmesen elegánsak és lezserek, de mindig alkalomhoz illőek legyenek.
Az idei színek a földszínek egy kis pasztellel kiegészítve, és persze a fekete. Az őszi-téli kollekció négy "alstílusra" oszlik: a díszesen dekorált, hímzésekkel díszített, némi westernes-egyenruhás hangulatot árasztó cuccok a "uniform", a színes, kevert mintájú, kötött kardigánokkal kiegészített holmik a "folk gypsy", a strasszos, aszimmetrikus skótkockás párosítások a "tartan", a színes, kicsit a lovaglóruhákat idéző, de nem túl feltűnő ruhák pedig a "british" stílusirányzatba tartoznak. Ne feledkezzünk meg a fehérneműkről sem, amelyek esetében az idén a meghatározó szín a fekete.
A felvezető után Demcsák Zsuzsa tolmácsolásával Fernando Fornaciari szólt az egybegyűltekhez, és megígérte, nem fordulhat elő, hogy más, vagy szűkebb választékú kollekciót kapunk itthon, mint Európa más országaiban. Szavaiból kiderül, hogy a felső-közép kategóriás Stefanel holmik árai némileg a Zara szintje fölé vannak "belőve". Az olasz divatlánc kollekciói elsősorban 20 és 35 év közötti, divatra figyelő, dinamikus fiatalokat célozzák meg.
A Stefanel a megnyitó alkalmából egy rögtönzött címlapfotózásra is meghívta az újságírókat. Minden résztvevő saját maga választhatta ki az új bolt kollekciójából a neki tetsző darabokat. Az átöltözés után a helyszínen lévő profi sminkes és divatfotós, valamint egy képszerkesztő szoftver segítségével címlapfotókat varázsoltak a vállalkozó kedvűekből, amelyet személyes ajándékként haza is vihettek.
A Westendben most megnyílt üzlet beindítására összesen több mint félmillió eurót (125 millió forintot) költöttek, és várhatóan hasonló nagyságrendű befektetést igényelnek a további egységek. A magyarországi boltok a Stefanel Spa. saját maga működteti. Az üzleteket a világon mindenütt egységes design alapján alakítják ki: ennek részei az Olaszországból hozatott bútorok is, amelyek közül nem egyet a szakmában jól ismert Antonio Citterto külön a Stefanelnek tervezett.
A Stefanel az új magyarországi üzlettel együtt immár a világ 35 országában van jelen, több mint 650 egységgel. Közép- és Kelet-Európában Bulgáriában, Csehországban, Horvátországban, Lengyelországban, Oroszországban, Romániában, Szlovákiában és Szlovéniában képviselteti magát az olasz divatlánc. A Stefanel csoport tulajdonában van az Interfashion nevű cég is, amely többek között a Marthe'+Francois Girbaud, és a sportos S.P.Q.R. City nevű felsőkategóriás ruházati márkákat forgalmazza. A társaság 2000 tavaszán felvásárolta a müncheni központú Hallhubert, amelynek 60 üzlete van Németországban, és most tervezi újabb üzletek nyitását Ausztriában és Hollandiában.
A 3700 alkalmazottat foglalkoztató Stefanel csoport tavaly 48,2 millió eurós adózás előtti nyereséget ért el, 807 millió eurós forgalom mellett. - A társaság éves szinten 14,2 százalékkal növelte nyerségét, elsősorban új üzleteinek, illetve annak a ténynek köszönhetően, hogy a minőség tekintetében nem ismerünk kompromisszumot - jelentette ki a megnyitón Lucio Manfreda, a Stefanel magyarországi, lengyelországi és romániai egységeinek ügyvezető igazgatója.