Tavaly nálunk majdnem 2,1 millió felnőtt vásárolt ezen a napon. Az esemény nemcsak online, hanem offline is sikeresnek bizonyult.
A 2,1 millió vásárló közül 800 ezren csak az ilyen akciót hirdető webshopokon, míg 510 ezren a Black Friday-t hirdető üzletekben vásároltak, 700 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.

Black Friday már Magyarországon sem újdonság, egyre többen készülnek tudatosan a leárazásokra. Sokan rendszerint már pár nappal előtte listát készítenek az általuk vásárolni kívánt termékekről, és bár a vásárlók 51%-a továbbra sem készül fel előre, mindig megnézi milyen akciók várhatóak az eseményen.

Leginkább az elektronikus eszközök fogynak ilyenkor tömegesen, de emellett még kedveltek a lakberendezés, a ruházat és a cipők kategóriái is.

De honnan is ered ez a tradíció? A Black Friday kifejezés Amerikában a hálaadás utáni első pénteket jelöli, eredetéről azonban megoszlanak a vélemények. Egyesek a kereskedők azon hagyományára vezetik vissza, mely szerint a főkönyveikbe pirossal jegyezték fel veszteségeiket, és feketével a nyereségeiket. Ez a nap jelentette az ünnepi időszak kezdetét, amikor a vásárlók végre újra költekezni kezdtek jó pár, a boltok számára veszteséges hónap után. De a leghitelesebb verzió az 50-es évekig nyúlik vissza, mikor Philadelphia város rendőrsége a dugók és a boltok előtt kígyózó hosszú sorok miatt Black Friday-nek nevezte el a hálaadás utáni pénteket. Ez a név sokáig nem volt használatban, de valamikor a 80-as években az üzletek megpróbáltak előnyt kovácsolni belőle azzal, hogy korábban nyitottak, és kedvezményekkel kínálták termékeiket.