Egy valódi hibrid műfajról beszélünk: egy talkback (látsásérültetnek készült beszélő applikáció), egy interaktív rádió, egy konferenciahívás és egy házibuli igazi keveréke. Az egész kicsit egy podcast műsorra hajaz, de az egész élőben zajlik, és a felhasználók érdekes emberek közötti beszélgetéseket, interjúkat hallgathatnak meg a legkülönbözőbb, általuk kiválasztott témákban - az exkluzív társaság mindig rendelkezésre áll.
Elit klub
A Clubhouse „tagja” csak olyan személy lehet, akit meghívnak, itt nem lehet csak úgy letölteni az alkalmazást, ehhez egy már csatlakozott tag invitálása szükséges. A meglévő felhasználó kezdetben csak két másik személynek küldhet meghívót. Ettől az egész olyan, mint egy elit klub - mindez persze csupán a virtualitásban.
A közelmúltban megjelent blogbejegyzésben az alkotók bejelentették, hogy 2021-ben szeretnék az alkalmazás béta szakaszát befejezni, és ezzel párhuzamosan „megnyithatják a Clubhouse-t az egész világ előtt”.
Csatlakozáskor a legkülönfélébb, minket érdeklő téma között válogathatunk, a rendszer pedig úgy működik, hogy minél több információt adunk meg a minket érdeklő témákról, annál több cset-szobába nyerünk bebocsátást, és annál több exkluzív beszélgetésnek lehetünk aktív részesei.
Az egész olyan, mint egy konferenciahívás, néhány ember beszélget, a legtöbb pedig hallgat. És akárcsak egy telefonhívás, a beszélgetés befejezése után a szoba be is zárul; maga a beszélgetés hanganyaga sem marad meg, azt nem rögzítik, az egész processzus csak és kizárólag élőben élvezhető.
Milliárdos biznisz
A Clubhouse-t 2020 márciusában indította el két szilícium-völgyi vállalkozó, Paul Davidson és Rohan Seth. 2020 májusában mindössze 1500 felhasználója volt, és 100 millió dollárt ért.
2021. február 1-én a Clubhouse már 2 millió felhasználóval rendelkezett, értékét most 1 milliárd dollárra becsülik, és olyan startupnak számít, mint korábban az AirBnb, az Uber, vagy a SpaceX.
A Clubhouse bejelentette olyan új funkciókat indított el, amelyekkel közvetlenül lehet fizetni az alkotóknak az alkalmazásban.
A héten pedig bekerült a mainstreambe, amikor Elon Musk audio-beszélgetést szervezett a Clubhouse-ban Vlad Tenevvel a Robinhood vezérigazgatójával. A beszélgetés iránti érdeklődés minden előzetes várakozást felülmúlt.
Musk a Tenev-lel folytatott beszélgetése során abban foglalta össze a Clubhouse vonzerejét, hogy ez alkalmazás arra ad lehetőséget, hogy csak egy valamire összpontosítsunk, és ne osszuk meg a figyelmünket számtalan beszélgetés közben. Amikor a felhasználó bejelentkezik, azzal automatikusan letiltja a többi értesítéseit, és egyszerre csak egy témára koncentrálhat ilyenkor.
Kínában betiltották
Míg a cenzúra és a nyilvánosság szoros kormányzati ellenőrzése Kínában sikeresen akadályozza meg, hogy a nagy közösségi platformokon, Facebookon, Instagramon olyan témák kerüljenek terítékre, melyek szembe mennek a hivatalos állami narratívákkal, addig a Clubhouse néhány hónapig sikerrel tudta a kínai nagy tűzfalat megkerülni, és ezzel a szabad szólás kis szigetévé válhatott ebben a rövid időszakban.
A nagy kínai e-kereskedelmi webhelyek pedig lehetőséget nyújtottak a Clubhouse reménybeli felhasználóinak, hogy meghívásokat vásároljanak.
2021. február 8-án, hétfőn azonban a Clubhouse-t blokkolták Kínában.