Vírusként terjedő oklevelek taroltak a magyar Facebookon: öt olyan oldal is felkerült a Front Page Communications és a Fészbuker.hu októberi Facebook TOP 100 Növekedési toplistájára, amelyik ilyen kampányt használt. Emellett ismét több százezren beugrottak az átveréseknek és persze azt is sokan szerették volna, ha Cristofel visszakerül a Való Világba.
Októberben az utazom.com és az Olcsó receptek Facebook oldalak gyűjtötték a legtöbb rajongót a Front Page Communications és a Fészbuker.hu adatai szerint, ha nem számítjuk a kifejezetten átverésre épülő, kamu oldalakat. Mindkettő a „Mennyire vagy jó szakács?” kérdést használó alkalmazás vírusként terjedő tulajdonságát kihasználva érte el az óriási növekedést. Az utazom.com így 352 ezer, az Olcsó receptek pedig 171 ezer új rajongót gyűjtött az előző hónapban – dacára annak, hogy megoszlanak a vélemények módszerük szabályszerűségéről. Hasonló, vírusként terjedő oklevelekkel operáló megoldással növelte táborát a Drukka.hu (205 ezer új rajongó), a Bonduelle, a zöldségek legjava (108 ezer új rajongó), valamint az Agárdi Pálinka (28 ezer új rajongó) is.
Ami a kamu oldalakat illeti, ezekből is jutott bőven a hazai Facebook felhasználóknak: a Nézd meg, hogy ki nézte meg az adatlapodat nevű átverés például 218 ezresre duzzadt a hónap végére. A Mentos-Cola párosítás is komoly eredményeket ért el, persze nem teljesen úgy, ahogyan arra a brand menedzserek vágynak. A Nézd meg azt a lányt aki bevett egy Mentost és ivott rá Colát Facebook átverés, valamint „fiús” változata egyaránt százezres nagyságrendű lájkot gyűjtött – az ilyen oldalakhoz csatlakozókat azonban nehéz lenne rajongóknak nevezni.
Média kategóriában a legtöbb új rajongót a Minimax (11 ezer) és az ÖsszeEsküvők – hivatalos oldal (10 ezer) gyűjtötte. Nem hivatalos oldal ugyan, de nagy erőt mutatott a VV Cristofel – Kampány, vissza Crist a VV-be, legyünk több mint 100.000-en, amely október végére 78 ezresre növekedett. Talán a potenciális rajongóbázis méretének határait, talán a lassan beinduló kezdést mutatja, hogy az ősszel újraindult kereskedelmi műsorok egyelőre még nem taroltak: az X-Faktor 7 ezer, a Való Világ pedig mindössze 5 ezer új rajongóval lett gazdagabb a múlt hónapban. A média kategóriába sorolhatjuk az ablak-zsiráf-ot, amely 18 ezer új rajongójával szintén erős teljesítményt nyújtott. Tarolt egy partioldal is: a Clubinfo 48 ezer új rajongót gyűjtött és a növekedési listában is második helyre került.
A brandek közül erős volt a T-Mobile Hungary (10 ezer új rajongó), a Toshiba Magyarország (8 ezer új rajongó), az alkoholos márkák közül pedig az Innék egy Sopronit (20 ezer új rajongó), valamint a BalliFace – Ballantine’s Magyarország (16 ezer új rajongó) szerezték a legtöbb új rajongót.
A közélet kategóriában az Egymillióan a magyar sajtószabadságért oldalhoz csatlakoztak a legtöbben, szám szerint 6 ezren, gasztro témában a mindig aktív NoSalty a Webszakácskönyv ismét előkelő helyen szerepelt 13 ezer új lájkolójával. Erősek voltak az Update brandek is: a Norbi Update oldal 17 ezer, Rubint Réka oldala pedig 9 ezer új rajongót szerzett.
Miközben októberben jelentős növekedést mutatott a Túró Rudi (10 ezer új rajongó), ez nem volt elég ahhoz, hogy megőrizze vezető pozícióját a hazai Facebook oldalak között. November elején az I ♥ ALVÁS letaszította a Facebook TOP 100-as listájának trónjáról a legtöbb rajongóval rendelkező magyar márkát és mára félmilliós bázisával a legnagyobb magyar Facebook oldallá vált.
A Facebook TOP 100 Növekedési toplista a https://www.facebook.com/feszbuker?sk=app_274728602550103 oldalon érhető el.