Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Nincs holtszezon

A keresőkben azonban nem létezik holtszezon, a kulcsszó alapú hirdetések nyáron is nagy népszerűségnek örvendenek.

Megszokott, hogy júniustól szeptemberig minden évben visszaesnek a marketingköltések, hiszen a hirdetők az őszi hajrára tartogatják energiáikat és büdzséjüket. A keresőkben azonban nem létezik holtszezon, a kulcsszó alapú hirdetések nyáron is nagy népszerűségnek örvendenek.

A Kurzor.hu oldalain megfigyelhető, hogy az éppen aktuális témák nagyban befolyásolják a keresések számát. Így az internetezők idén januárban a "cunami"-t, februárban az "ügynöklista"-t, márciusban a "Húsvét"-ot és a "locsoló versek"-et keresték a leggyakrabban, majd áprilisban, a költő születésének 100. évfordulóján beindult a "József Attila" láz is. 

A hirtelen kiugró és aztán elcsendesedő téma-hullámok megjelenése mellett szezonalítás észlelhető a rendszeresen keresett szavak esetében. Az "autó", "használtautó" szavakra leggyakrabban február és április között keresnek az internetezők, míg a "klíma"-nak és a "last minute" utaknak márciustól szeptemberig tart a szezonja. A műszaki cikkek - "digitális kamera", "házimozi" - keresései Karácsony előtt kezdenek drasztikusan emelkedni.

Kristók Balázs, a Kurzor.hu-t üzemeltető Hírek Média KKV üzletág igazgatójának elmondása szerint nyáron például "Horvátország" tartozik azon nyaralóhelyek közé, amiket leggyakrabban gépelnek be a keresőkbe az internetezők, de az ilyen és ehhez hasonló kulcsszavak esetében is megfigyelhető a szezonalítás. Míg június és augusztus között havonta több ezren keresnek az említett úti célra, addig szeptemberben már drasztikusan lecsökken az internetezők ez irányú érdeklődése.

Télen-nyáron

Szezontól függetlenül csak az "mp3", a "DC++" és a hasonló kifejezéseket, vagy például a térképeket és a szexualitással kapcsolatos szavakat keresik az internetezők, de nem mutatkozik szezonalítás a keresőkbe áramló hirdetések mennyiségében sem, mivel a különböző termékeket és szolgáltatásokat reklámozó szövegek felbukkanása és eltűnése kiegyenlíti egymást. Így nyáron például nagy hirdetőnek számítanak az utazási irodák vagy a klíma szaküzletek, télen pedig a síléc és a téligumi hirdetések jelennek meg gyakrabban.

Ezzel együtt - a hirdetési forma népszerűségének erősödésével - folyamatosan növekszik a keresőkbe áramló marketingköltések összmennyisége is. "Egyre több hirdető ismeri fel, hogy a keresőkben megjelenített kulcsszó alapú hirdetések szerves részét képezhetik a marketingstratégiának." - mondja Kristók, aki szerint az ilyen hirdetések kedvező árú kiegészítő eszközt adnak a marketingesek kezébe.

Visszajelzés a hirdetőknek

A Kurzor.hu napi oldalletöltése megközelíti az 1 milliót, azaz ennyi alkalommal keresnek különböző szavakra a magyarországi internet-felhasználók. Mivel a hirdetőknek lehetőségük van reklámszövegeket megfogalmazniuk a különböző kulcsszavakra, ezért potenciálisan naponta akár 3 millió reklámüzenet jelenhet meg a kereső oldalain. Így ha egy internetező begépeli például a "marketing" szót, a találatok listája előtt egy úgynevezett fizetett hivatkozást (a reklámszöveg külön dobozban kerül kiemelésre), illetve két darab úgynevezett szponzorált linket (a reklámszöveg a rendes találatok felett kerül kiemelésre) jelenít meg számára a kereső. 

"A Kurzor.hu kulcsszó alapú hirdetési szolgáltatása havonta nettó 5 000 forinttól indul. Ezért az összegért akár több kulcsszó megvásárlására is van lehetőség, mivel a Kurzor.hu még korántsem olyan telített, mint a Google AdWords névre hallgató hasonló szolgáltatása. Így a hirdetők még ki tudják használni az elsőként cselekvés előnyeit. Ügynökségünk például 30 darab, a marketinggel és a pr-al kapcsolatos kulcsszóra vásárolt hirdetési jogot három hónapos időtartamra, mindössze 40 ezer forintért." - mondja Széll András, a Sakkom Interaktív ügyvezetője, aki szerint a keresőkben történő hirdetés kedvező ára lehetővé teszi azt is, hogy a marketingesek különösebb kockázat nélkül teszteljék különböző üzeneteik hatékonyságát, mielőtt költségesebb kampányokba kezdenek.

 

Kapcsolódó weboldalak:

www.kurzor.hu


6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.
Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban?

Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban? 

Amikor a meleg napokon pihenni indulunk, mindenki szeretné a legjobb formáját hozni, és ebben a bőrünk ápolása különösen fontos szerepet kap.
Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is

Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is 

Az otthoni tartós szőrtelenítés egyre népszerűbb megoldás azok körében, akik szeretnének hosszú távon megszabadulni a nem kívánt szőrszálaktól anélkül, hogy időt és pénzt áldoznának drága szalonkezelésekre.
Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon?

Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon? 

A hálószoba sokkal több, mint egy hely, ahová aludni járunk. Ez az otthon legintimebb tere, ahol kikapcsolódunk, megpihenünk, és új energiával töltődünk fel. Éppen ezért fontos, hogy a berendezése ne csak ízléses, hanem funkcionális és kényelmes is legyen. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy a hálószobád ne csak szép, hanem élhető és nyugodt tér is legyen.
Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez?

Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez? 

A szobakennel sok gazdi fejében még mindig a „bezárás” fogalmával él együtt, pedig valójában épp az ellenkezője: egy jól bevezetett kennel nyugalmat, stabilitást és biztonságot ad a kutyádnak.
Így lesz stresszmentes az ételrendelés

Így lesz stresszmentes az ételrendelés 

Nőként nem mindig könnyű helytállni a mindennapokban, hiszen a munkahely mellett többnyire rájuk hárul a háztartás vezetése, a főzés és a gyereknevelés is.
Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra

Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra 

Amint megérkezik a tavasz, a kert újra életre kel, de csak akkor, ha mi is készen állunk rá.
Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.