Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Okos és modern nő vagy? Az ilyet szereti a magyar!

Miután gyakran alkalmazott eszköz valamilyen női karakter szerepeltetése egy célcsoport megszólításához, így különösen izgalmas kérdés, hogyan viszonyulnak a reklámokban megjelenő nemiséghez és nemi szerepekhez azok, akiknek a hirdetések készülnek.

A modern, gondolkodó nőket szeretik nézni a magyarok

Bár a tévénézők csupán egytizede nyilatkozik úgy, hogy kedveli a hirdetéseket, 80 százalékuk azért elismeri, hogy kisebb-nagyobb gyakorisággal szokott jó reklámokkal is találkozni. Jó reklámnak pedig leginkább azt tekinti, amely egyrészt szórakoztató, másrészt az azonosulás élményét nyújtja számára.

A gondoskodó, sokoldalú és a kor ízlésének megfelelő nőket szeretjük a reklámokban – ez derül ki az NRC piackutató felméréséből, amelyet a legalább hetente tévéző 18‒59 évesek körében végzett. A kutatók konkrét reklámfilmek megítélését vizsgálták, és ez alapján arra a megállapításra jutottak, hogy a reklámokban megjelenített női karaktereknek elsősorban a kultúrában elfogadott értékeket kell megjeleníteniük, mivel egy szpot normaszegő volta – ami jelentősen befolyásolja kedveltségét is – nagyrészt a női főszereplőn múlik.

Népszerű karakter például a hirdetések klasszikus főszereplője: a vidám, családja körében serénykedő, gondoskodó nőfigura. Csupán a fogyasztók azon elenyésző hányada utasítja el az ilyen hirdetéseket, akik nem tudják, vagy nem akarják elképzelni magukat egy családi idill részeként. A negatív családi példák és a cinizmus viszont a nézők nagy többségéből ellenszenvet vált ki, sokak véleménye szerint ugyanis az ilyen hirdetések sértik a családot és a nőket.

A többség a test „nem esztétikus” és a kor elvárásainak nem megfelelő ábrázolását, valamint a női gondolkodásmódra sajátos kritikát gyakorló reklámokat is elítéli, és nem tartoznak kedvencei közé a női méltóságot sértő, a női testet lealacsonyító, azt tárgyként, árucikként megjelenítő szpotok sem. Kedveltebbek ezzel szemben az olyan hirdetések, amelyekben a meztelenséget a nemiség kritikája nélkül, pusztán esztétikai értéke miatt vagy humoros formában jelenítik meg.

Minden negyedik nő megadja magát az öregedésnek
Hogyan viszonyulunk az öregedéshez? Mi zavar minket benne leginkább, mikor kezdünk foglalkozni vele, hogyan próbáljuk meg késleltetni? Egyáltalán, szerintünk mikortól számít öregnek valaki?


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.