Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Ön is félédes bort iszik legszívesebben?

A GfK Hungária Piackutató Intézet Háztartáspanel adatai szerint a fogyasztók legnagyobb arányban félédes bort vásárolnak, s az is kiderült, hogy elsősorban diszkont üzletekbe térnek be a vásárlók, ha borra szomjaznak.

Borivó nemzet a magyar, tartja a mondás. Ennek a sztereotípiának azonban némiképp ellentmondanak a piackutatási adatok. A GfK Étkezési szokások felmérés adatai szerint a lakosság 41 százaléka soha nem fogyaszt bort, 29 százalék pedig ritkábban, mint kéthetente.

Az előzőekkel összhangban a háztartások valós fogyasztását mérő Háztartáspanel adatai, azt mutatják, hogy a magyar háztartások fele vásárol valamilyen gyakorisággal bort. Örömteli hírt jelenthet a hazai borkereskedők számára viszont az, hogy a lakosság borfogyasztásának növekedése tovább folytatódik. A 2003-2004. évi időszakban mintegy négy százalékkal több bor fogyott el a háztartásokban, 2004-2005 viszonylatában ennek a növekedésnek az aránya már öt százalékra tehető.

Egy magyar háztartás 2004-ben éves szinten átlagosan 20,1 liter bort fogyasztott, az egy háztartás által átlagosan elfogyasztott mennyiség a tavalyi évben már 21,1 liter volt.

A mennyiségi piac bővülése ráadásul a forgalmazott érték növekedésével párosult. Míg az előző vizsgált időszakban az értékforgalom 9 százalékkal nőtt, addig a forgalmazott érték 2004-2005-ben már mintegy tizedével volt több.

A fogyasztás növekedésével egyfajta átrendeződés figyelhető meg mind a fogyasztott bortípusok, mind pedig az értékesítési csatornák mennyiségi piacrészében.

A 2004. évhez képest mintegy három százalékponttal több száraz bor fogyott 2005-ben, mely ezáltal az otthoni fogyasztás harmadát adja. Emellett az édes borok kedveltsége változott pozitív irányban, a teljes mennyiségi forgalomból való részesedése mintegy egy százalékponttal emelkedett. E két típus a GfK adatai szerint a félédes borok piacrészének kárára tudott nőni: míg 2004-ben a teljes fogyasztói piac 54 százalékát uralták, addig 2005-ben piacrészük 50 százalékra csökkent. Mindezek ellenére továbbra is a félédes boroké a vezető szerep. A félszáraz borok népszerűsége állandó, hiszen továbbra is mintegy 9 százalékkal részesednek a teljes értékesített mennyiségből.

Az értékesítési csatornák közül a diszkontoknál jelenik meg a legnagyobb forgalom, és vezető pozíciójukat az elmúlt időszakban tovább tudták javítani: míg mennyiségi értékesítésből 2004-ben 24 százalékkal részesedtek, addig ez az arány 2005-ben már 30 százalékos volt. A hipermarketek szintén szignifikánsan, mintegy öt százalékponttal növelték piacrészüket a 2004. évben mért 20 százalékról 2005-ben 25 százalékra.

A Háztartáspanel adatok tanúsága szerint ennek a növekedésnek legnagyobb kárvallottjai a kisbolt láncok (6 százalékpontos csökkenés) és a független kisboltok (4 százalékpontos visszaesés). A szupermarketek és cash&carry üzletek mennyiségi piacrésze 1-1 százalékkal csökkent, az egyéb üzletek pedig továbbra is 11 százalékkal részesednek az összesen értékesített bormennyiségből.

A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.


6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.
Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban?

Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban? 

Amikor a meleg napokon pihenni indulunk, mindenki szeretné a legjobb formáját hozni, és ebben a bőrünk ápolása különösen fontos szerepet kap.
Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is

Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is 

Az otthoni tartós szőrtelenítés egyre népszerűbb megoldás azok körében, akik szeretnének hosszú távon megszabadulni a nem kívánt szőrszálaktól anélkül, hogy időt és pénzt áldoznának drága szalonkezelésekre.
Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon?

Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon? 

A hálószoba sokkal több, mint egy hely, ahová aludni járunk. Ez az otthon legintimebb tere, ahol kikapcsolódunk, megpihenünk, és új energiával töltődünk fel. Éppen ezért fontos, hogy a berendezése ne csak ízléses, hanem funkcionális és kényelmes is legyen. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy a hálószobád ne csak szép, hanem élhető és nyugodt tér is legyen.
Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez?

Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez? 

A szobakennel sok gazdi fejében még mindig a „bezárás” fogalmával él együtt, pedig valójában épp az ellenkezője: egy jól bevezetett kennel nyugalmat, stabilitást és biztonságot ad a kutyádnak.
Így lesz stresszmentes az ételrendelés

Így lesz stresszmentes az ételrendelés 

Nőként nem mindig könnyű helytállni a mindennapokban, hiszen a munkahely mellett többnyire rájuk hárul a háztartás vezetése, a főzés és a gyereknevelés is.
Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra

Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra 

Amint megérkezik a tavasz, a kert újra életre kel, de csak akkor, ha mi is készen állunk rá.
Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.