Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Őszintén! Te is belenézel a párod mobiljába?

Szabad az gazda, vagyis az okostelefon! A magyar férfiak és nők nem titkolnak semmit párjuk előtt, sokan azt is megengedik, hogy partnerük belenézzen az üzenetekbe, Facebook profiljukba. A mobilon való társkeresés nem annyira gyakori, aki pedig használja és sikerrel jár, törli is az alkalmazást – derült ki a notebook.hu online kérdőíves kutatásából. 

A megcsalás minden korban és helyzetben kényes téma. Van, aki önként bevallja, és van, akit az óvatlanul kezelt, árulkodó jelek buktatnak le. Roppant kínos például egy zsebben maradt számla, idegen hajszál, parfümillat vagy rúzsfolt az ingen, de sokan csúsznak meg a telefonon, a kimenő és bejövő hívásokon vagy az sms és chat üzeneteken. Legalábbis azt gondolhatnánk, hogy sokakat buktat le az okoskütyü, azonban a notebook.hu felmérése szerint a magyar férfiak és nők nem titkolnak semmit telefonjukban a párjuk előtt. Ez két dolgot jelenthet: vagy azonnal törlik a kompromittáló dolgokat, vagy valóban nincsenek kompromittáló dolgok.

Gyorsan töröljük vagy nincs is mit? Kép: Pixabay

Titkok nélkül

A notebook.hu online kérdőívét kitöltő, közel 15 ezer válaszadó 47%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs titkolnivalója a telefonján, így párja bármikor belenézhet akár az sms-ekbe, akár személyes Facebook profiljába. A felmérésben résztvevők 33%-a válaszolta azt, hogy bár megengedné a kíváncsiskodást, párjának nem szokása a személyes dolgaiban kutatni. Csupán 20% vélte úgy, hogy a telefon (és a benne lévő üzenetek) abszolút magánügy és nem tartozik senkire, még a partnerre, házastársra sem.

Ami a társkeresést illeti, meglepő eredmény született: a válaszadók döntő többsége, 75%-a nem használ társkereső applikációkat (mint például a kifejezetten okostelefonokra fejlesztett Tindert, vagy a hagyományos, internetes társkeresők mobilbarát applikációit) a telefonján. Akik használnak, azok törlik is regisztrációjukat, miután párra találtak. Csupán elenyésző azok száma, kik jegelik (inaktívvá teszik) profiljukat (2%), vagy mindent meghagynak, de nem lépnek be (5%). A pártalálás után is társkereső applikációkat használók 2%-ot képviselnek a felmérésben – és a férfiak vannak többségben.

Minden férfi disznó, az asszony meg ingatag ...
Hova mész? Minek? Kivel? Miért nem veszed fel, ha hívlak? Higgyem el, hogy nem táncoltál ott senkivel? Ne magyarázd meg, hogy a boltba mész ebben az illatfelhőben! Ismerős szavak? Igen. A féltékenység az az érzés, ami gyakran keseríti meg napjainkat.

Alig szelfi

Bár mindannyian tapasztalhatjuk, mennyire képesek a szelfik elárasztani Facebook üzenőfalunkat és hírfolyamunkat (főleg nyáron és főleg a hölgyek esetében), a kérdőív női válaszadói csak nagyon ritkán (34%) vagy egyáltalán nem (30%) szoktak szelfizgetni! Hozzá kell tenni, hogy szelfi témában azért a nők erősebbnek bizonyultak az uraknál, bár nem sokkal előzik meg őket: a szelfimániára igennel válaszoló hölgyek 8%-ot képviselnek, míg az urak 5%-ot.

Sms helyett Facebook üzenet

Mit használnak a nők üzenetküldésre az okostelefonon? Talán nem meglepő az eredmény, miszerint a Facebook Messenger 84%-kal magasan verte a hagyományos sms-t, de a Viber is jól szerepelt 41%-kal, míg a Skype és a WhatsApp nem annyira erőteljes, előbbi 16%, utóbbi 7%-ot képvisel a felmérésben.

Arra a kérdésre, milyen kütyüket viszünk magunkkal leginkább a nyaralásra, ugyancsak nem meglepő módon a telefon a nőknél semmiképp sem maradhat otthon (90%-nál), míg a notebook és a tablet közel azonos arányt (23% és 27%) képvisel a hölgyeknél.

Márkahűség
A kutatás eredménye szerint egyébként a márkahűség csak annyira számít, hogy ár-érték arányban legyen a kiválasztott elektronikai eszköz. A válaszadók 65%-a több márkát is használ vagy kipróbált már, és inkább eszközfüggő, hogy mikor melyik brandet választja. Márkahűség tekintetében viszont a férfiak ragaszkodóbbak.

Mennyi a maximum, ha kinyitjuk a pénztárcát?

Bár mindkét nem igyekszik az olcsóbb középkategória árszintjén lavírozni – okostelefonra átlagosan kb. 80 ezret, notebookra 140 ezret, tabletre 60 ezret szánunk –, mégis jelentős eltérés van férfiak és nők között az elektronikai eszközökre szánt maximum összegek tekintetében. Míg a nők átlagosan 70 ezer forintban határozták meg a limitet, addig a férfiak közel 90 ezret lennének hajlandók okostelefonra áldozni. A laptopoknál még szembetűnőbb a különbség: a hölgyek 118 ezerre, a férfiak közel 160 ezerre tették a lélektani határt. A tableteknél van a legnagyobb egyetértés: a nők kerekítve 58 ezer forintra, a férfiak 65 ezerre taksálják a maximum árat. Megjegyzendő azonban, hogy az összegek az életkor előrehaladtával jelentősen csökkennek.

Kiderült az is, hogy a nők kevésbé nyitottak az internetes vásárlásra, ha elektronikai eszközről van szó, mint a férfiak: csak 24%-uk vásárol webshopban, míg a férfiaknál ez az arány 41%.

 


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.