Sokan hiszik, hogy Michael Schumachernek, mint már jó ideje trónon lévő egyeduralkodónak, minden eddiginél nehezebb dolga lesz, ha meg akarja ismételi sokadik elsőségét.
A szakemberek arra alapozzák ezen vélekedésüket, hogy a nem egy szabálymódosításnak köszönhetően- melyeket azzal a nem is titkolt szándékkal vezettek be, hogy megtörjék a lovas istálló évek óta tartó hegemóniáját- azaz a 36 éves német felkötheti amije van.
Nem egy olyan abszurd ötlet is felmerült a korábbiakban, hogy a Ferrarisok másodpercekkel a mezőny után indulhatnak el, vagy hogy körelőnyt adnak a többieknek, vagy hogy nem fejleszthetik tovább a kocsijukat, és mindezért azért, mert kicsit az unalomba fulladtak a versenyek. Mert mindegy volt, hogy Schumi honnan indul, az elsőségéhez nem férhetett kétség. Volt hogy a legutolsó startkőről vágott neki a több száz kilométeres túrnak, mégis húsz körön belül a mezőny lélekszakadva próbálta csak beérni.
A német klasszis, a már most méltán élő legenda, csak mosolyog mindezen, és ígéri, hogy áll elébe bárminemű megpróbáltatásnak, és nem is lehet más célja, csak hogy a nyolcadik világbajnoki címet is a magáénak tudja.
Sokan biztosra vették ugyan hogy a 7. után szögre akasztja a sisakját, vagy ha nem is hagy fel az őrült körözéssel, visszavesz a tempóból, és megadja a sanszot, hogy másról is szóljanak a futamok. Okoskodtak, hogy már nincs ami motiválja, ami tűzbe hozza, amiért érdemes lenne újból a volán mögé ülni, hiszen nem mindegy neki hogy hét vagy nyolc?...
Eddigi teljesítményét előreláthatólag senki emberfia nem fogja még csak megközelíteni sem, ha csak azt vesszük, hogy Fangioli ötös szériájának megdöntésére majd 40 esztendőt kellett várni a nagyérdeműnek.
A csapatok nagy része ugyan fejlődött technikailag és az új, a minden idők legprímább versenyautójának kikiáltott 2005-ös Ferrari bemutatkozására a Barcelonai Spanyol nagydíjig várni kell, de a tavalyi továbbfejlesztett autó így is másodpercekkel jobb bárkinél.
Bár Ross Brawn csapatfőnök szerint, keresztbe tehet nekik az új gumiszabály, amely szerint az elkövetkezőkben az időmérőkön és a GP-is egyetlen garnitúrát használhatnak.
Ami szerinte egy kíméletesebb, óvatosabb vezetési stílust követel majd meg mind Schumitól, mind a Brazil Barrichellótól, akinek más célja nem is lehet, mint a dobogó 2. helye. Legalábbis amíg csapattársa a német.
Ami a visszafogottabb versenyzést illeti, legfeljebb nem 350-es tempóval fog repeszteni és szaggatni a beton szalagot, hanem megemberelve magát a fékre lép, és beéri egy 340-es utazási sebességgel is...
Hallhattuk, hogy Schumi 10 millió eurót ajánlott fel a Cunami utáni katasztrófakor, ami igazán nem terhelhette meg a pénztárcáját és a családi büdzsét, ha azt vesszük hogy a múlt évben 8,5 milliárd forintnak megfelelő eurót kapott a csapattól, és további 4,1 milliárdot söpört be a reklámból, valamint a személyét érintő relikviákból, így nem lehet azt mondani hogy kenyérgondjai lennének.
Ezzel a keresettel Európában vezeti a sportolók listáját, így azt a nagyvonalúságot is megengedhette magának, hogy a tavalyihoz képest nem kér fizetésemelést, de előreláthatólag így is 12,6 milliárd forint ütheti a markát az ajándékokból és szponzori pénzekből.
Eddigi pályafutása alatt megközelítőleg 600 millió eurót autózott össze, ami 145 milliárd forint.
Tiger Woods az amerikai csodagolfos 18,3 milliárdos évi keresetével, pár kört ebben a versenyben rá tudott verni a németre, aki a Forma egyesek között persze, hogy ebben is numero unó, őt követi testvére Ralph 3,4 milliárddal, és a csapattársa Bari a szerény 2,6 milliárdjával.
Érdekességképpen jegyzem meg, hogy az újoncok sem járnak rosszul ebben a száguldó cirkuszban. Hiszen az úgymond bevásárló pilóták is félmillió eurót 8121 millió forint) kapnak vissza a mecénások által kifizetett összegből.
Baumgartner, természetszerűleg már nem soroltatik ide...
Móritz Mátyás