Íme két újabb szupernő! Ismerjétek meg Zsófi és Dalma történetét, akik nem csak álmodoztak arról, hogy saját ruhamárkájuk lesz, de meg is valósították mindezt. Friss vállalkozásukat a járványhelyzet kialakulása előtt indították, az azóta kialakult helyzet pedig nem keserítette el őket, inkább erőt adott nekik.
A Plié Collection minden egyes darabját letisztultság, kifinomultság, elegancia és lágy nőies vonalak jellemzik. Az alkotók, Mihályi Zsófi és Závodszky Dalma három fő pillérre építették a márkát, saját gyártású esküvői ruhákra, alkalmi viseltekre és hétköznapi ruhákra. Hogy miért pont ezek lettek az irányvonalak? Arról inkább beszéljenek ők maguk.
Zsófi és Dalma, a Plié alapítói
A ti sztoritok olyan, akár a mesében. Csak jelen esetben nem a legkisebb királyfi hanem inkább két határozott és erős királylány dönt úgy, hogy elindul szerencsét próbálni. Hogyan alakult meg a Plié márka?
Kiskorunk óta ismerjük egymást és nagyon jó barátnők is vagyunk. Többször beszélgettünk már róla, hogy jó lenne valamit közösen létrehozni, és másfél éve alakult úgy, hogy belevágtunk. A divat nem volt teljesen ismeretlen terep számunkra, hiszen Dalma tervezőként végzett a MOME-n, anno volt egy saját táskamárkája is, majd később 10 éven keresztül az Operában dolgozott jelmeztervezőként és produkciós vezetőként. Én pedig marketinges pályámat az Adidasnál kezdtem. A Plié létrejöttekor egy olyan magyar márka megalkotása volt a cél, ahol nem a ruha az elsődleges, hanem a nők, akik viselik. Szerettük volna, hogy a Plié darabok időtállóak és könnyen kombinálhatóak legyenek. Célunk volt, hogy olyan öltözékekkel szolgáljuk ki a magyar nőket, amit sokféle szerepben tudnak kényelmesen viselni, de közben finomak, lágyak, elegáns megjelenésűek maradnak. A mottónk is innen ered, szeretnénk visszaadni a női szépség méltóságát!
Alig indultatok el, máris beköszöntött a pandémia időszaka. Volt olyan pillanat, hogy megbántátok az egészet?
Egyértelműen nem. A márka indulása 2019 novemberére datálható. 2020 március elején még bemutattuk az első menyasszonyi ruha kollekciónkat a Millenárison rendezett Esküvő kiállításon, aztán pár napra rá lezárták az országot. Erre nem számítottunk, de vettünk egy nagy levegőt és megvizsgáltuk, hogyan álmodjuk tovább a Pliét. Tudtuk, hogy esküvők nem nagyon lesznek, így arra gazdaságilag nem alapozhattunk, az alkalmi ruha vonalat sem szerettük volna erősíteni, így a Plié hétköznapi ruhakollekciójára helyeződött át a hangsúly. Szinte pár hónap alatt létre jött egy több mint 100 mintából álló készlet, és az első weboldal. Nagy szerencsénk, hogy kettőnk közül mindig valaki húzta előre a másikat. Mindig azt szoktuk mondani, hogy ha ebben a helyzetben sikerül felépíteni a Pliét és elérni a vágyott célt, akkor a pandémia után könnyebb lesz. Ráadásul most fontosabbá váltak a hazai termékek és a tudatosság, ami a magyar márkáknak biztosan kedvezni fog.
Fotó: Plié Collection
És ki a célcsoport?
Nem szeretünk kategóriákban gondolkodni. Éppen ezért dolgozunk 60 év körüli modellel is. De így másfél év után, már látjuk kik lehetnek főként a "Plié-nők". Elsősorban azok, akik tudatosabban gondolkoznak a divatról és önmagukról. Fontos nekik az egyéni figyelem, amit a ruhaszalonban mindenki megkapnak, hiszen nálunk csak bejelentkezés alapján lehet jönni vásárolni. Szeretnénk ha visszajönne a női szalonok érzése mikor valaki hozzánk belép.
A letisztult stílus gondolom rátok is jellemző, mennyire önkifejezési forma számotokra a divat?
Van, hogy összenevetünk, hogy sikerült magunknak tervezni egy márkát, nagyon szeretjük és használjuk is a saját darabjainkat. Dalma az, aki megálmodja és papírra veti a Plié-ruhadarabokat. Számára ez természetesen önkifejezés, de mindemellett egyfajta fennálló igény szolgálata is a kettőnk részéről. A célunk viszont az, hogy ne a divat legyen az önkifejezés a nők számára, hanem a saját stílusuk.
Honnan merítitek az inspirációt?
Főként a női szerepkörökből és abból, hogy hogyan tudjuk segíteni őket a saját öltözködésükön keresztüli önkifejezésükben. Nagyon sokszor színek, vagy anyagok, textúrák inspirálnak egy-egy darabot, de mindig szeretünk egy kollekción belül koherensek maradni.
Fotó: Plié Collection
Hova szeretnétek eljutni a márkával?
Egészen távoli céljaink vannak, ugyanakkor rugalmasan alkalmazkodunk a folyamatosan változó helyzethez, és e szerint alakítjuk a Plié körüli aktivitásokat is. Mindig nyitottak vagyunk a lehetőségekre és sokszor ki is próbáljuk, hogy a felkínált útvonalak járhatóak-e a márka szempontjából.
Mik a tapasztalataitok női vállalkozóként? Nehezebb út ez? Vagy éppenséggel könnyebb a divatszakmában érvényesülni nőként?
Szerencsére a mi tapasztalataink eddig nagyon pozitívak. Olyan nőkkel találkoztunk össze, akár a divat, gasztro, vagy más területekről, akik mind segíteni és építeni szeretnék a másikat. Mi hiszünk abban, hogy a konkurencia csak emelni tud és újabb igényeket megmutatni egy bizonyos területen. A női vállalkozói lét számunkra a család és a gyerekek miatt jelent talán nagyobb kihívást, mint egy férfinak. Persze minden élethelyzet más, és sejtettük, hogy mit vállalunk, bár a Covid ezen szempontból is új távlatokat nyitott meg a női teherbírásban.
Van olyan tanulság, lecke amit egy életre megtanultatok mióta létrejött a vállalkozás?
Egy vállalkozás folyamatos tanulás, de ez jó, mert inspirál. Több helyzetben megtapasztaltunk már, hogy érdemes kivárni kicsit egy-egy nagyobb döntés előtt, mert az élet mindig megmutatja a helyes utat, ha jó irányba haladunk. Érdemes tervezni, és rendszerezni, de mindig fontos, hogy rugalmasak maradjunk.
Fotó: Plié Collection
Esküvői ruhákat, alkalmi viselteket és hétköznapi darabokat is terveztek, gyártotok. Melyikre van a legnagyobb igény?
Az online értékesítés miatt most a leginkább a hétköznapi ruhákat keresik nálunk. A nyárra vonatkozóan már pozitívabbak az emberek és egyre több menyasszonyi ruhát is készítünk. A Plié Hue alkalmi ruhákon belül kiemelt szerepet kap nálunk a méretre készített női zakó. Ezt is nagyon sokan keresik és szeretik. Egy jól szabott női klubzakó alapdarab lehet mindenki ruhatárában.
Meg lehet ma élni Magyarországon a divatból?
Hisszük, hogy igen. Ez egy olyan terület, ami az elején nagyon tőkeigényes, ám a minőséget, amit a Plié képvisel sokan keresik a magyar divatpiacon.
Az egyik a funkcionalitásról, a másik az emlékekről, textúrákról és melegségről szól – és bár elsőre ellentétesnek tűnnek, valójában gyönyörű harmóniát alkothatnak együtt. A titok az arányokban rejlik, a régi és az új nem kioltja, hanem kiegészíti egymást. Néhány tudatos döntéssel és jól kiválasztott kiegészítővel pedig olyan otthont teremthetünk, ahol a modern technológia találkozik a múlt hangulatával, mindez stílusosan A lakberendezés világa két meghatározó stílus között ingadozik: a modern letisztultés egyedien.
A skandináv dizájn világszerte népszerű, egyszerűsége és praktikussága miatt. Vajon miért alakult ki ez a jellegzetes stílus, és miért vonzó még ma is sokak számára? A válasz a skandináv életfilozófiában rejlik, amely a funkcionalitást és a természet közelségét részesíti előnyben.
Egy igazán megfelelő futócipő kiválasztása komoly kihívás lehet, hiszen az évről évre növekvő kínálatból rengeteg modell közül választhatsz. 2025 is bizonyítja, hogy minden futónak eltérő elvárásai vannak a megfelelő lábbeli megtalálásakor. Legyen szó újonnan kezdő futókról vagy tapasztalt maratonistákról, mindannyian tudják, mennyire fontos, hogy egy cipő támogassa őket a hosszú távok során.
A gumicsizma régóta nemcsak praktikus választás, hanem stíluselem is – ehhez viszont az is kell, hogy pontosan tudjuk, mivel is párosítsuk a maradéktalan siker érdekében. A nadrágválasztás kulcsfontosságú: nemcsak az esztétika, hanem a kényelem és az időjáráshoz való alkalmazkodás szempontjából is. Akár rövid szárú, akár hosszúszárú gumicsizma mellett döntesz, az outfit egészét a nadrág tudja igazán kiegyensúlyozni. Nézzük, mit érdemes viselni idén ősszel és télen!
Képzeld el, hogy egy napsütéses délutánon sétálsz az utcán, és észreveszed, hogy a napszemüveged otthon maradt. Ismerős szituáció? A mai világban szinte mindenhol hozzáférhető egy napszemüveg, akár egy sarki drogériában, akár egy fast fashion boltban. De vajon valóban megfelelőek ezek az úton-útfélen megszerezhető modellek?
A női rövidnadrágok magasított derékkal idén is tökéletes választást jelentenek – laza utcai viseletekhez és elegáns alkalmakhoz is passzolnak, vagyis rendkívül sokoldalú felhasználást biztosítanak. Kíváncsi vagy, hogyan lehet őket stílusosan kombinálni minden helyzetre? Olvass tovább, és inspirálódj a nyári trendekből!