A Plié Collection minden egyes darabját letisztultság, kifinomultság, elegancia és lágy nőies vonalak jellemzik. Az alkotók, Mihályi Zsófi és Závodszky Dalma három fő pillérre építették a márkát, saját gyártású esküvői ruhákra, alkalmi viseltekre és hétköznapi ruhákra. Hogy miért pont ezek lettek az irányvonalak? Arról inkább beszéljenek ők maguk.
- A ti sztoritok olyan, akár a mesében. Csak jelen esetben nem a legkisebb királyfi hanem inkább két határozott és erős királylány dönt úgy, hogy elindul szerencsét próbálni. Hogyan alakult meg a Plié márka?
- Kiskorunk óta ismerjük egymást és nagyon jó barátnők is vagyunk. Többször beszélgettünk már róla, hogy jó lenne valamit közösen létrehozni, és másfél éve alakult úgy, hogy belevágtunk. A divat nem volt teljesen ismeretlen terep számunkra, hiszen Dalma tervezőként végzett a MOME-n, anno volt egy saját táskamárkája is, majd később 10 éven keresztül az Operában dolgozott jelmeztervezőként és produkciós vezetőként. Én pedig marketinges pályámat az Adidasnál kezdtem. A Plié létrejöttekor egy olyan magyar márka megalkotása volt a cél, ahol nem a ruha az elsődleges, hanem a nők, akik viselik. Szerettük volna, hogy a Plié darabok időtállóak és könnyen kombinálhatóak legyenek. Célunk volt, hogy olyan öltözékekkel szolgáljuk ki a magyar nőket, amit sokféle szerepben tudnak kényelmesen viselni, de közben finomak, lágyak, elegáns megjelenésűek maradnak. A mottónk is innen ered, szeretnénk visszaadni a női szépség méltóságát!
-
Alig indultatok el, máris beköszöntött a pandémia időszaka. Volt olyan pillanat, hogy megbántátok az egészet?
- Egyértelműen nem. A márka indulása 2019 novemberére datálható. 2020 március elején még bemutattuk az első menyasszonyi ruha kollekciónkat a Millenárison rendezett Esküvő kiállításon, aztán pár napra rá lezárták az országot. Erre nem számítottunk, de vettünk egy nagy levegőt és megvizsgáltuk, hogyan álmodjuk tovább a Pliét. Tudtuk, hogy esküvők nem nagyon lesznek, így arra gazdaságilag nem alapozhattunk, az alkalmi ruha vonalat sem szerettük volna erősíteni, így a Plié hétköznapi ruhakollekciójára helyeződött át a hangsúly. Szinte pár hónap alatt létre jött egy több mint 100 mintából álló készlet, és az első weboldal. Nagy szerencsénk, hogy kettőnk közül mindig valaki húzta előre a másikat. Mindig azt szoktuk mondani, hogy ha ebben a helyzetben sikerül felépíteni a Pliét és elérni a vágyott célt, akkor a pandémia után könnyebb lesz. Ráadásul most fontosabbá váltak a hazai termékek és a tudatosság, ami a magyar márkáknak biztosan kedvezni fog.
-
És ki a célcsoport?
- Nem szeretünk kategóriákban gondolkodni. Éppen ezért dolgozunk 60 év körüli modellel is. De így másfél év után, már látjuk kik lehetnek főként a "Plié-nők". Elsősorban azok, akik tudatosabban gondolkoznak a divatról és önmagukról. Fontos nekik az egyéni figyelem, amit a ruhaszalonban mindenki megkapnak, hiszen nálunk csak bejelentkezés alapján lehet jönni vásárolni. Szeretnénk ha visszajönne a női szalonok érzése mikor valaki hozzánk belép.
- A letisztult stílus gondolom rátok is jellemző, mennyire önkifejezési forma számotokra a divat?
- Van, hogy összenevetünk, hogy sikerült magunknak tervezni egy márkát, nagyon szeretjük és használjuk is a saját darabjainkat. Dalma az, aki megálmodja és papírra veti a Plié-ruhadarabokat. Számára ez természetesen önkifejezés, de mindemellett egyfajta fennálló igény szolgálata is a kettőnk részéről. A célunk viszont az, hogy ne a divat legyen az önkifejezés a nők számára, hanem a saját stílusuk.
-
Honnan merítitek az inspirációt?
- Főként a női szerepkörökből és abból, hogy hogyan tudjuk segíteni őket a saját öltözködésükön keresztüli önkifejezésükben. Nagyon sokszor színek, vagy anyagok, textúrák inspirálnak egy-egy darabot, de mindig szeretünk egy kollekción belül koherensek maradni.
-
Hova szeretnétek eljutni a márkával?
- Egészen távoli céljaink vannak, ugyanakkor rugalmasan alkalmazkodunk a folyamatosan változó helyzethez, és e szerint alakítjuk a Plié körüli aktivitásokat is. Mindig nyitottak vagyunk a lehetőségekre és sokszor ki is próbáljuk, hogy a felkínált útvonalak járhatóak-e a márka szempontjából.
-
Mik a tapasztalataitok női vállalkozóként? Nehezebb út ez? Vagy éppenséggel könnyebb a divatszakmában érvényesülni nőként?
- Szerencsére a mi tapasztalataink eddig nagyon pozitívak. Olyan nőkkel találkoztunk össze, akár a divat, gasztro, vagy más területekről, akik mind segíteni és építeni szeretnék a másikat. Mi hiszünk abban, hogy a konkurencia csak emelni tud és újabb igényeket megmutatni egy bizonyos területen. A női vállalkozói lét számunkra a család és a gyerekek miatt jelent talán nagyobb kihívást, mint egy férfinak. Persze minden élethelyzet más, és sejtettük, hogy mit vállalunk, bár a Covid ezen szempontból is új távlatokat nyitott meg a női teherbírásban.
-
Van olyan tanulság, lecke amit egy életre megtanultatok mióta létrejött a vállalkozás?
- Egy vállalkozás folyamatos tanulás, de ez jó, mert inspirál. Több helyzetben megtapasztaltunk már, hogy érdemes kivárni kicsit egy-egy nagyobb döntés előtt, mert az élet mindig megmutatja a helyes utat, ha jó irányba haladunk. Érdemes tervezni, és rendszerezni, de mindig fontos, hogy rugalmasak maradjunk.
-
Esküvői ruhákat, alkalmi viselteket és hétköznapi darabokat is terveztek, gyártotok. Melyikre van a legnagyobb igény?
- Az online értékesítés miatt most a leginkább a hétköznapi ruhákat keresik nálunk. A nyárra vonatkozóan már pozitívabbak az emberek és egyre több menyasszonyi ruhát is készítünk. A Plié Hue alkalmi ruhákon belül kiemelt szerepet kap nálunk a méretre készített női zakó. Ezt is nagyon sokan keresik és szeretik. Egy jól szabott női klubzakó alapdarab lehet mindenki ruhatárában.
-
Meg lehet ma élni Magyarországon a divatból?
- Hisszük, hogy igen. Ez egy olyan terület, ami az elején nagyon tőkeigényes, ám a minőséget, amit a Plié képvisel sokan keresik a magyar divatpiacon.
A sorozat előző részei:
Magyar sikertörténet Ausztriában