KRESZ cikkek

Tanuljunk meg helyesen kerékpározni
Tavasszal sokan pattannak kerékpárra, mindenkit a szabadba csábít a jó idő. A Covid-19 minderre rátett egy lapáttal, azok is a drótszamarat választják közlekedési eszközül, akik nem akarják elkapni a fertőzést a tömegközlekedési eszközökön. A kerékpáros forgalom igencsak megnőtt az utakon. Ahhoz, hogy minden rendben menjen, néhány fontos szabályt be kell tartanunk. A Magyar Kerékpáros Klub (MKK) egy háromrészes videósorozatban hívja fel ezekre a figyelmet.

Ki szeret itt biciklizni?
A felnőttek 70%-a kerékpározik valamilyen gyakorisággal nálunk - derült ki egy friss kutatásból. 17%-nak ez az elsődleges közlekedési eszköze, 38 % legalább hetente biciklire ül. A Dél-Alföld a legbringásabb régió, a budapestiek 16%-a hetente többször közlekedik biciklivel - adta közre a Magyar Kerékpárosklub és az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Vigyázat, gyerekkel vagyok!
Ismét gyerekektől lesznek hagosak az iskolák, az óvodák. Azonnal megnő a forgalom az utakon, ami komly veszélyforrás. Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság adatai szerint a 14 év alatti gyermekek nagyobb eséllyel válhatnak közlekedési balesetek áldozataivá ebben az időszakban.

Ahogy Weisz Fanni fog, úgy nem vizsgázott még senki...
Weisz Fanni sikeres KRESZ-vizsgát tett, örömét Instagram oldalán a követőivel is megosztotta. Elméleti vizsgáján jeltolmács fordított, a vezetés alapjait pedig egy elektromos oktatóautón fogja elsajátítani.

Parkolás és biztonsági öv miatt fizetjük a legtöbbet
A leggyakoribb szabálysértéseket és az elmúlt 10 év 150 KRESZ-szabály módosítását gyűjtötte össze új könyvébe Pető Attila, vagy ahogyan sokan ismerik, a Kreszprofesszor. Hiába a vezetői rutin, rengetegen parkolnak szabálytalanul vagy helytelen módon használják a gyerekülést. Pető Attila volt, aki kidolgozta a most futó Generali Nagy Diák KRESZ-teszt verseny feladatait is.