A magyar nők nem hajítanák el a fakanalat
A magyar nők mintegy 70 százaléka szerint a családról és a háztartásról való gondoskodás továbbra is a gyengébbiknek mondott nem feladata – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet kutatásaiból. A többség szerint ez áldozatokkal is jár. A magyar nők jellemzően kevéssé mozdulnak ki a négy fal közül szabadidejükben is, táplálkozásukban tudatosak, a vásárlás pedig örömet szerez nekik .
A nők körében a férfiaktól valamivel nagyobb arányban vannak jelen azok, akik ha lehetőségük van rá, magyar terméket vásárolnak, illetve egészséges terméket vásárolnak.
Nők az étkezőasztalnál
A nők jobban odafigyelnek az egészséges táplálkozásra, mint a férfiak. A nők jobban kedvelik az egészséges táplálkozáshoz kapcsolható élelmiszereket, mint például az ízesített vagy gyümölcsjoghurtot, barna kenyeret és müzlit valamint a gabonapelyhet. Emellett a szárnyas húsok, a tej, a natúr joghurt, a zöldségek, gyümölcsök és saláták is kedveltebbek valamivel a hölgyek körében, mint az uraknál, de teázni is a gyengébb nem szeret jobban.
A sütemények, csokoládé, fagylalt és jégkrém kedveltsége esetében viszont alig fedezhető fel különbség a nemek között.
Forrás: GfK Hungária – Étkezési szokások, 2005.
Nők a televízió előtt
A legkedveltebb televíziós műfajok tekintetében jelentős különbségek mutatkoznak a nemek között. Van néhány műfaj, amelyek kedveltsége jellemzően a nők körében magasabb: a sztárok és híres emberek életét bemutató műsorokat tíz hölgyből négy szívesen nézi, amíg az uraknál csak 26 százalék ez az arány.
A kulturális műsorokat a nők 43 százaléka, a férfiak 22 százaléka nézi szívesen. A divatról szóló műsorok, a sorozatok és a sláger- és nótaműsorok is jóval kedveltebbek a nők körében.
Az összeállítás a GfK Hungária Shopping Monitor, Étkezési szokások, Életstílus kutatás, Consumer Tracking adatai, a biolelmiszerek vásárlásával kapcsolatos szokásokról szóló tanulmány és a GfK Hungária-Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis tanulmányának adatai alapján készült.
Hozzászólás zárolva.