A válság új divatőrülete – a vintage
Mi az a vintage? A szó magyar jelentése többek között: régi, klasszikus márkájú tárgy. Tulajdonképpen minden, ami nosztalgiát ébreszt, vintage-nek nevezhető. A divathullám legjövedelmezőbb ágazatai a ruházat és az ékszerek. Nálunk is kezd begyűrűzni a „vintage-mánia”, nagyobb városokban már számos ilyen üzlet létezik.
A múlt divatkellékei új értelmezést nyernek és reneszánszukat élik. A vintage-ruhákra vadászók nagyra értékelnek egy-egy nagymama vagy anyánk korabeli darabot. Főként, ha valamelyik divatház címkéje lóg rajta. Külföldön az ilyen ruhák több száz euróért is gazdára találnak, míg nálunk a vintage-üzletekben barátságosabb árak vannak.
Szerencsés helyzetben van az, aki még tud turkálni a nagyi vagy anyja 30-40-50 évvel ezelőtti gardróbjában. Most ezeket a ruhákat nem kell kidobni, nem divatjamúltak. Egy-két ötletes kiegészítővel egyedi megjelenést biztosíthatunk magunknak. Főként érdemes felújítani a régi nagyestélyiket, koktélruhákat.
Ha valaki mégis úgy érzi, nem fér a ruhahalmoktól a lakásban, akkor adja be egy ruhacsere-boltba, biztosan akad rá vevő. Ezeken a helyeken választhatunk helyette magunknak másik darabot, vagy akár pénzzé is tehetjük a megunt rongyokat. Ne gondoljuk azt, hogy ez turizás, ez a divat.
A régi, „megunt" dolgokat valaki más biztosan fel tudja használni. Ha már nem is látunk benne fantáziát, attól még valaki megtalálhatja benne álmai ruháját. Már vannak, kifejezetten ilyen darabokra szakosodott weboldalak is, amelyek segítenek abban, hogy hamarabb továbbadjuk a megunt göncöket.
Miért venné meg valaki azokat a ruhákat, amelyek kimentek a divatból? Nézzünk csak körül a mai trend világában. Amit édesanyáink a 60-as, 70-es években hordtak, az ismét a butikok kirakataiban mosolyog vissza ránk. Lehet, hogy a következő év legújabb divatát tartjuk a kezünkben, mivel a tervezők, desingerek, stylistok mind a bolhapiacokról és régiség-kereskedésekből veszik az ötleteket a kollekcióikhoz.
A klasszikus darabok mindig divatban maradnak, és ezt a sztárok is tudják. Kate Moss, Sienna Miller, Penelope Cruz vagy Julia Roberts is mély hívei a vintage-nak. A Chanel divatház például ebben az évben nagy figyelmet fordított erre a divatirányzatra és megpróbálta feltárni az átmenetet a klasszikusok és a mai, modern stílusok között. A mostani ruhadarabok már nem olyan tartósak, mint elődeik, ezért nem is nagyon pályázhatnak arra, hogy néhány év múlva még valaki hordja.
Hozzászólás zárolva.