Egészséggazdasági Monitor
Felméréseik alapján a lakosság elvárása és az egészségügy teljesítménye között jelentős különbség figyelhető meg a páciensek véleménye szerint, amely jól mutatja a változtatás iránti igényeket.Az emberek legnagyobb részének (69%) véleménye szerint a gyógyítás szempontjából az a legmegfelelőbb, ha az orvos és a beteg egyenrangú félként működnek együtt a gyógyítás érdekében.
Egészséggazdasági Monitor: információs és tudásbázis az egészségpiac valamennyi szereplője számára
A GfK Hungária és a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet most induló, közös kutatásában a teljes hazai egészséggazdaság nyomon követését célozza meg.
A GfK Hungária és a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet által közösen rendezett mai Egészséggazdasági Monitor konferencián bemutatásra került a két vállalat most induló, közös vizsgálata, az Egészséggazdasági Monitor. Az elhangzott előadásokon többek között szó esett a magyar lakosság öngondoskodási attitűdjéről, a növekvő egészségfogyasztás nemzetközi és hazai trendjeiről és arról is, hogyan juthatnak hozzá a páciensek az egészséget szolgáló hiteles információkhoz.
A kétezres évek első évszázada többek között az egészséggazdaság forradalma lesz, amely ezt a területet a világgazdaság motorjává teszi. Ennek alapja egyrészről a technológia fejlődése – különösen a biotechnológia, az idegtudományok és a pszichológia eredményei révén –, másrészről a fogyasztói igények teljes egészség iránti erősödése, a test-lélek-szellem egység elérése. A becslések szerint az évszázad második felére a teljes fogyasztásunk jelentős része, akár fele lehet egészségcélú. A lakosság fogyasztásról szóló döntéseit egyre nagyobb mértékben befolyásolja, hogy milyen mértékben szolgálja az a saját vagy családja egészségét, amelynek következtében a mai fogyasztási struktúra jelentős mértékben átalakul a következő években. Új termékek és szolgáltatások, de még inkább új üzleti modellek jelennek meg az egészség iránti igény kiszolgálására.
Ebben a folyamatban a közfinanszírozott egészségügy is megváltozik. Egyrészt az egészséggazdaság szerves részeként a többi szolgáltatáshoz hasonlóan ügyfélközpontúvá válik a mostani technológia-központúság helyett, másrészt csak bizonyos jól körülhatárolható feladatok, szolgáltatások megvalósítására tud vállalkozni és nem tud felelősséget vállalni az emberek egészségéért. A legújabb elképzelések szerint az egészséggel kapcsolatos termékek és szolgáltatások esetében a legfontosabb a legmagasabb szintű társadalmi hasznosság elérése lesz, amelyben a profitorientált, az állami és a civil szervezetek közös, egymással együttműködő értékteremtése nyújtja a legtöbbet minden résztvevő számára.
„Bár az irány és a főbb tendenciák jól látszanak, a konkrét megvalósítási módok, az üzleti modellek és a finanszírozási megoldások, valamint az értékteremtési formák részletei még kidolgozásra várnak. Ebben kíván mostantól az egészséggazdaság valamennyi hagyományos és új belépője számára állandó partner lenni az Egészséggazdasági Monitor, illetve a GfK Hungária Piackutató Intézet és a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet” – mondta el dr. Lantos Zoltán, egészséggazdasági szakértő, a GfK HealthCare ügyfélkapcsolati igazgatója.
Hozzászólás zárolva.