Értékesítő, te hulló csillag!
A jó értékesítő ritka madár a munkaerőpiacon. Olyan mitikus figura, akiről mindenkinek határozott elképzelése van a feje búbjától a kocsija orráig, mégis ez az a munkakör, ahol a leggyakrabban kell a „munkatársat keresünk” táblát az ajtóra kiakasztani.
4.
„Úgy sem kell neki külön helyet biztosítani!”
Nem vagy csak jelképesen alakít ki neki a cégen belül saját munkahelyet, mondván úgyis terepen dolgozik.
Ha mégis van egy szabad asztal és számítógép, nem törődik sokat azok elhelyezésével, működőképességével, hiszen nem az irodában elvesztegetett időért fizeti a cég. Nyugodtan elfeledhető, hogy ajánlatokat is kell írnia, illetve azt is, hogy korlátozott a mobilhívása, és a „vonalas” készülékről, az irodából olcsóbban egyeztethetne magának időpontot.
Ha bent ücsörög, úgyis veszteség a cégnek, (bár az is igaz, hogy ha kint van, akkor ugye nincs szem előtt, tehát még egy ok hogy ne kapjon fixet.)
5.
„Rengeteg plussz juttatást kap!”
Plusz juttatásként tálalják az autót és a mobiltelefont is (hosszú vidéki tárgyalási napok utáni szállásköltség térítését már ne is említsük…)!
Hiszen ismerjük már a salesesek ravaszságát, – tulajdonképpen ezért vettük fel, – úgy is fogja magán utakra / beszélgetésekre használni az eszközt. Ismerjük mi is a mondást: „céges autó, még egy fizetés”.
Az értékesítési vezetők azt gondolják, igaziból a legjobb az lenne, ha saját autót és telefont használnának az értékesítők, legfeljebb költségtérítés fejében, hiszen akkor nem lesznek „üresjáratok”, hatékonyan fognak gazdálkodni idővel, pénzzel egyaránt.
6.
„Nem kell betanítani.”
A jó értékesítő bármit elad, mi értelme lenne a hosszadalmas betanításnak, ami a munkától veszi el az időt? Egyébként pedig, ha túlságosan belemerül a részletekbe, kialakulhat benne az az érzés, hogy nem is olyan tökéletes a termék / szolgáltatás, ez pedig csökkenti hitét, így az eladási kedvét is! Inkább azon legyen, hogy minél előbb kitermelje a bérét! A cégnek egyébként is vannak fenntartásai az értékesítők termékismeretével és innovációs ötleteivel szemben…
7.
„Akár hogy is forgatom, a sales mint olyan: nem lehet jó!”
Hozzászólás zárolva.