Facebook hozzászólás
250

Értékesítő, te hulló csillag!

A jó értékesítő ritka madár a munkaerőpiacon. Olyan mitikus figura, akiről mindenkinek határozott elképzelése van a feje búbjától a kocsija orráig, mégis ez az a munkakör, ahol a leggyakrabban kell a „munkatársat keresünk” táblát az ajtóra kiakasztani.

9.

Állítsunk elé irracionális követelményeket!

A könnyen elérhető célok nem motiválóak – és valljuk meg -, túl sok jutalékot kellene kifizetni, ez pedig nem lenne korrekt a többi munkavállalóval szemben. Ha viszont mégis sikerül elérnie a kitűzött célt, a cég is jól jár, hiszen nő a profitja is.

Érezze az értékesítő, hogy nagypályán kell nyomulnia ennél a cégnél! Csak nagy feladatok képesek kihozni az emberből a legjobbat! Vagy riasztólag hat: az irracionális terveket csak az vállalja be, aki nem tudja, mit vállal.

10.

És most jöjjön a kegyelemdöfés:

Az értékesítés nem valódi szakma, bárki megpróbálkozhat vele, legfeljebb nem sikerül neki, mert nem rendelkezik az értékesítéshez szükséges sajátos lelki alkattal. Éppen ezért a saleses egy szakmailag kvalifikált munkatársakból álló közegben gyakran csak megtűrt személynek érezheti magát, ami megint csak identitásgondokhoz vezethet.

Az értékesítés épp annyira személyiségfüggő, mint pl.: a pszichológia, vagy a pedagógia, vagy más emberekkel foglalkozó hivatás. Iskolarendszerben ma Magyarországon nem oktatják, legfeljebb csiribiri tréningeken vásárolhatja össze e szakma igenis létező és bárki által elsajátítható szabályait és ismereteit az érdeklődő.

Konklúzió:

A cég és az értékesítés kapcsolatára egy bizalmi válság jellemző napjainkban. Ennek okai főleg a fentiekben keresendők. Az értékesítő anyagi motiválása mindenképpen indokolt, de a cégek többsége átesett a ló túlsó oldalára. A pusztán közös anyagi érdek következtében az értékesítő légüres térben találta magát. Az értékesítőnek ahhoz, hogy elkötelezett legyen a cég felé, vagyis hogy hosszú távon és sikeresen teljesítsen, szerves részévé kell válnia a vállalati szervezetnek, be kell vonni őt a vállalat jövőképébe, perspektívát kell neki nyújtani, lehetőséget a továbblépésre, vagy arra, hogy más szakterületen is kipróbálja magát.

A többi munkatárshoz hasonlóan anyagi és szociális biztonságban kell éreznie magát. Ha felmerül a kint-bent szemlélet, az értékesítő esetében, akkor már nagyon nehezen kezelhető a helyzet.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!