Facebook hozzászólás
375

A NÉZELŐDÉS ÉS A VÁLOGATÁS ÖRÖME

Gyakran nem is a vásárlás szándékával megyünk az üzletekbe

A koronavírus-járvány, és a hozzá kapcsolódó szigorú rendszabályok alaposan visszavetették a boltba járást is. Pedig az emberek – és ezt bizonyítja sok-sok tanulmány is – pszichésen is igénylik a nézelődést, válogatást az üzletekben, még akkor is, ha nincsen szándékukban vásárolni.

Henry Layte, a The Book Hive, az Egyesült Királyság egyik legismertebb könyvesboltjának tulajdonosa a járvány miatti szigorítás enyhültével azon gondolkodik, hogyan nyithatná meg újra üzletét az érdeklődő közönség előtt.

Szabadpolc. Fotó: depositphotos.com
Szabadpolc. Fotó: depositphotos.com

 

A lehetőségek: minden könyvet műanyag fóliába csomagolna, vagy egyszerre csak két embert engedne be a boltjába. Henry Layte számára egyik sem igazán szimpatikus megoldás, helyette azt találta ki, hogy a bolt hatalmas kirakatait használja majd, a könyveket kinyitva teszi oda ki, ez elő és hátlapot láthatóvá téve teremti meg a böngészés, nézegetés illúzióját.

„Nyitottak vagyunk, de nem léphetsz be az üzletbe” – mondja Layte. Ez egyfajta szlogen is lehetne, de a lényege mégis csak az, hogy a potenciális vásárlók biztonságos módon nézegethessenek, lapozgathassanak könyveket (ami valljuk be, mégis alapvetően hozzátartozik a könyvvásárlás procedúrájához).

Kérdés, hogy ez a kirakatból történő vásárlás kiváltja-e kellőképpen a járvány előtti szokásokat, amikor az ember a boltba betérve végigjárta az üzletet és gyakorlatilag végig tapogatta a kínálatot – írja a BBC.

Mindannyian nézegetünk, válogatunk, böngészünk ha betérünk egy boltba, még akkor is, ha eszünk ágában sincs vásárolni. Egyszerűen jó körülnézni, felmérni a terepet.

Lan Xia, a massachusettsi Bentley Egyetem marketing professzora szerint az emberek két okból szoktak böngészni, nézegetni: szeretnének információkat szerezni a kínálatról (például összevetik az árakat) vagy csak azért, mert örömüket lelik az egész processzusban.

A Louisiana Állami Egyetem által elvégzett kutatás szerint, betérni egy boltba, és ott felmérni a kínálatot, összehasonlítani az árakat már önmagában is szórakoztató elfoglaltság, még akkor is, ha az ember nem vásárol semmit. A kutatás azt is megállapítja, hogy a kirakatnézegetés is képes lehet részben ezt a fajta örömet kiváltani.
Ugyanakkor az is igaz, hogy egy tipikus vásárlás során a fogyasztók többet költenek a boltban, mintha ezt online módon tennék.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!