Facebook hozzászólás
377

A NÉZELŐDÉS ÉS A VÁLOGATÁS ÖRÖME

Gyakran nem is a vásárlás szándékával megyünk az üzletekbe

A koronavírus-járvány, és a hozzá kapcsolódó szigorú rendszabályok alaposan visszavetették a boltba járást is. Pedig az emberek – és ezt bizonyítja sok-sok tanulmány is – pszichésen is igénylik a nézelődést, válogatást az üzletekben, még akkor is, ha nincsen szándékukban vásárolni.

A Retail Dive által készített felmérés szerint a vásárlók az internetes vásárlás helyett sokkal inkább kedvelik azt, ha megérinthetik, kipróbálhatják a kiválasztott terméket.

Üresen tátong. Fotó: depositphotos.com
Üresen tátong. Fotó: depositphotos.com

 

Egy New York-i, fogyasztással foglalkozó pszichológus, Peter Noel Murray úgy véli, hogy az ilyen böngészés pozitív pszichológiai lendületet is adhat magának a vásárlásnak is.

„Ha beülünk egy luxus-autóba egy autókereskedésben, valamiképp beleélhetjük magunkat abba is, hogy egy ilyen autó tulajdonosai vagyunk. Márpedig egy ilyen érzés akár még a vásárlás előszobája is lehet. Vagy, ha az nem, olyan élményekben részesít minket, amit az online térben, a neten keresgélve sohasem tapasztalhatunk meg” – mondja a pszichológus.

Egy a vásárlási szokásokat vizsgáló kutatás kimutatta, hogy az üzletben történő nézegetés során jelentősen növekedhet az úgynevezett impulzusvásárlás. Ian Zimmerman, a duluthi Minnesota Egyetem adjunktusa szerint: „ha a böngészés, válogatás, nézegetés közben már átéljük azt, hogy az adott termék a mienk, akkor az azt jelenti, hogy gyakorlatilag meg is vásároltuk azt”.

Lan Xia szerint az emberek nem csak azért böngésznek, mert mindenáron fogyasztani akarnak, hanem azért is, mert a gondosan kialakított kiskereskedelmi környezet erre kifejezetten ösztönzi is őket.

Chuck Palmer, az Ohio-i székhelyű ConsumerX Retail kiskereskedelmi tanácsadó vezető tanácsadója úgy látja, hogy a világjárvány előtt sok márka és kiskereskedő komoly beruházásokat hajtott végre, hogy a tulajdonukban lévő üzleteket az úgynevezett szabadidős vásárlók igényeit figyelembe véve alakítsák ki. Jó példa erre a Nike’s House of Innovation üzletei New Yorkban, Sanghajban és Párizsban.

De a koronavírus járvány miatt bevezetett korlátozásokkal, a social distancing szabályainak betartásával az üzletek, melyek eddig a válogatás, nézegetés révén az élményszerzés, de tágabb értelembe véve a társadalmi érintkezés terei voltak, ezeket a funkcióikat jórészt mára elvesztették. A korlátozások feloldásával azonban – nagy valószínűséggel – nem térnek vissza a régi idők, és azok, akik nem tudnak lemondani a nézegetés, válogatás okozta örömökről új, az eddigiektől eltérő helyszíneket, tereket kell találniuk szenvedélyük kiélésére.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

7 dolog, ami télen is kiváló kerti elfoglaltság lehet

Ahogy beköszönt a tél, sokan hajlamosak elfeledkezni a kert nyújtotta lehetőségekről, pedig ilyenkor is rengeteg…

Minden, amit tudni érdemes a szemfenékvizsgálatról

A tévhitekkel ellentétben a szemészeti vizsgálat nem egyenlő az optikákban végzett éles látás vizsgálattal.…
1 / 3 462

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!