HEIMTEXTIL
Január helyett májusban tartják meg a lakástextilek világ-seregszemléjét Frankfurtban
Az eredeti időpont, azaz jövő év január 12-15. helyett május 4-7. között rendezik meg a Heimtextilt, a lakástextilek nemzetközi szakvásárát Frankfurtban. A mottó most a sokat sejtető „Nothing New, Everything New“ lesz. A szlogen vélhetőleg részben a koronavírus járvány miatt alakult úgy, ahogy.
„Revive“
Kreativitás és az ifjúság aktivitása: a „Revive“ trend a „mai világ dolgaival” szembeni viszonyt és magatartást tükrözi. Nincsenek szabályok: nem az eredményre fókuszál, hanem az alkotás folyamatában keletkező érzelmi kielégülésre, a kísérletezésre és a tanulásra. Újra kapcsolatot teremt az emberi képességekkel és újraéleszti, újraértékeli az „áramlás” állapotát a kreatív folyamatokban. A végeredmény másodrendű. Amíg a javítást korábban tisztán kézműipari tevékenységnek tartották, ma a javítás az alkotás egyik módja – végtelen szabad tér nyílik meg a kísérletezések előtt.
„Rewild“
Welcome to the jungle: a posztmodern világban az emberek elveszítették a természethez való kötődésüket. Ez kihatással van arra, hogyan érti meg, és hogyan használja az egyén azt az ökológiai rendszert, amelyben él. A „Rewild“ trend témája az eredeti, vad természetbe történő visszatérés. Azt sugallja, hogy értsük meg a természet bölcsességét és tanuljunk belőle: fedezzük fel újra a természetes forrásokat és hasznosítsuk azokat egy modern kontextusban. Így a szakma termékfejlesztését tartós és regeneratív megoldások gazdagíthatják. Természeti kincsek, őshonos, vad és alapvető életfeltételek – ezt sugározzák a „Rewild” trend textíliái.
A tartósnak tervezett „Trend Space“
Hűen az egy éve kihirdetett „Material Manifests“-hez, a dizájnerek szem előtt tartják a „Trend Space“ fenntarthatósági elveken alapuló kialakítását. Ennek megfelelően a lehető legkevesebb hulladék termelése a cél, továbbá az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, ezzel pedig az ökológiai lábnyom lehető legkisebbre csökkentése. A külön bemutatót a SPOTT Trends and Business és a dán MODUS A/S stúdió tervezi.
Különleges higiéniai és biztonsági intézkedések
A Heimtextil 2021 „Trend Space“ területét a Messe Frankfurt az új, nagyon szigorú higiéniai koncepciót szem előtt tartva alakítja ki. A külön bemutató helyszíne és az előadótér nagyon tágas, így az előírt 1,50 m-es biztonsági távolság tartható.
Hozzászólás zárolva.