Facebook hozzászólás
63

Kíváncsi rá? A legtöbb ember így vásárol!

A kereskedelmi márkák növekedése következtében ma már a boltokban, élelmiszervásárlásnál minden ötödik forintot a láncok saját márkás termékeiért fizetnek ki a vevők.

A Nielsen piackutató vállalat idei első félévi adatai szerint a háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál a kereskedelmi márkák kevésbé elterjedtek, de részarányuk a forgalomból szintén növekvő arányt mutat.

Amíg a háztartási vegyiáru és kozmetikum értékben mért bolti forgalmából 12,8-ról 13,4 százalékra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya 2007 első felében, a tavalyi év első hat hónapjához képest, addig a mutató élelmiszernél 17,8 százalékról 19,2-re nőtt.

Az adatok a Nielsen által mért 86 élelmiszer és 61 vegyiáru kategória forgalmi mutatóit összegzik. Kereskedelmi márkák azok a termékek, amelyeket kizárólag egyetlen kiskereskedő vagy üzletlánc árusít, illetve a gyártó közvetlenül csak a lánc számára állítja elő. Márkanév lehet a lánc neve (pl. Profi, Spar vagy Tesco) vagy fantázianév is; ott nem a lánc nevét tüntetik fel márkanév gyanánt, hanem kategóriánként különbözőképpen nevezik el őket. (Pl. a Plusnál Almsana, Alpa, stb., a Lidl termékei vagy a dm-ben Babylove, Denkmit, stb).

Majdnem minden üzlettípusban emelkedett a láncok saját márkáinak részaránya. Ebből a szempontból kiemelkedő szerepet játszanak a diszkontok. Az ott értékesített élelmiszerekből 48, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból 47 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, forintban számolva. A növekedés mértéke, 2007 első féléve és a tavalyi első félév között előbbinél 5, utóbbinál 3 százalékpont.

Némi csökkenést a Nielsen a hipermarketeknél regisztrált. Mindkét termékcsoportban 0,4 százalékponttal csökkent a kereskedelmi márkák részesedése; élelmiszernél 12,5 százalékra, vegyiárunál 6,2-re.

Az átlagot leginkább meghaladó mértékű a kereskedelmi márkák piaci részesedése élelmiszerek között állateledelnél, mélyhűtött áruknál és úgynevezett reggeliző termékeknél. (Utóbbiba tartozik a müzli, croissant, gabonapehely, müzli szelet, csoki- és mogyorókrém, valamint tartós sütemény).

Legalacsonyabb viszont a forró italnál, alkoholtartalmú italnál és édességnél.

A vegyiáruk és kozmetikumok sorában a háztartási papír és a babaápolási kategória emelkedik ki, a kereskedelmi márkák magas részarányával.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!