Facebook hozzászólás
630

Lalibela templomegyüttes, a keresztény hit őrzője Etiópiában

Földváry Eszter idegenvezető ismét az afrikai kontinensre kalauzol el bennünket, Etiópiát látogatjuk meg és felkeressük Lalibela templomegyüttesét, ami a keresztény hit őrzője Afrikában.

Késő tavasz volt, de itt már tombolt a hőség. Izgatottan készültünk Lalibela messze földön híres templomegyütteseinek meglátogatására, de előbb egy különös kalandban volt részünk.

Lalibela templomegyüttes Etiópia
Etióp keresztény Koptok Lalibela templomegyüttes területén. ( Fotó: depositphotos)

A fővárosban, Addis Ababában szálltunk le, és a reptérről a nagy forgalomban araszolva jutottunk el a Nemzeti Múzeumhoz, ahol egy nem mindennapi házigazda várt ránk. A világ legidősebb hölgyét, a három is fél millió éves Lucyt látogattuk meg. Természetesen nem személyesen fogadott minket, az eredeti csontjainak maradványait láthattuk, míg a kiállításon csak a másolat tekinthető meg. Ezzel a kissé morbid kalanddal indult az utazás Etiópiába.

Szállodák Etiópiában

Ezután a kerítéssel körülvett fővárosi luxus szállodánkba vezetett az utunk, ahová csak több biztonsági ellenőrzésen át juthattunk be. A hotel csupa csillogás, hatalmas elegáns előcsarnokkal, és a szobák is nagyok és kényelmesek voltak. Nem sokáig élveztük ki a kényelmet, hiszen másnap hajnalban már repültünk is tovább egy charter járaton a Kék Nílus eredetéhez, Etiópia legnagyobb tavához, a Tana-tóhoz.

A reptérről elég rossz utakon jutottunk el a következő szállásunkra, ami mondhatni nagyon egyszerű volt. Kis bungalókban laktunk, amelyekben tisztaság uralkodott, de a törülközők úgy elkoptak a sok mosástól, hogy szinte átlátszóak voltak. A szobák berendezését is a lehető legegyszerűbb módon oldották meg, semmi díszítés, semmi luxus. Ide nem is ezért jöttünk, hanem megnézni az egyik legrégibb kolostort. Sajnos az utasaim közül nem mindenki osztotta ezt a véleményt, és az egyik házaspár azonnal magán repülőgépet követelt, hogy még aznap visszautazhassanak a fővárosi szálloda luxusába. Szerencsére a nagy többségben buzgott a kalandvágy és semmi sem tudta lelohasztani lelkesedésüket.

Vallási háttér

Mielőtt belekezdenék a mesélésbe, meg kell említenem, hogy két görög szerzetes a negyedik században hozta el a ide kereszténységet és Örményország mellett ez a terület volt az egyike az elsőknek, ahol államvallássá tették a kereszténységet. Az itteniek a kopt egyházzal rokon keleti ortodox katolikus vallást követik és a mai napig igen vallásosak.

Etióp festészet

A Tana-tó több szigetén kolostorok, templomok álltak, de a legtöbbet hölgyek nem látogathatták. Szerencsére az egyik legszebb nyitva volt számukra is és egy csónakon jutottunk el oda. Egy kis kerek nádtetős fából készült épületet láttunk, amint partra szálltunk. Kívülről nagyon egyszerű építmény, de amint beléptünk különleges festményekkel borított falak fogadtak bennünket. Hatalmas szemekkel néztek le ránk szentek a színes falakról. Az etióp festészeti stílust leginkább a gyermeki egyszerűség jellemzi, ugyanakkor nagyon kifejezőek és érdekesek a figurák. Ez a templom, az Ura Kidane Mehret a 14. században már állt, a mostani épület a 16. században épült fel. A freskók bibliai jeleneteket, Szűz Mária életét és az etióp ortodox egyház történetét ábrázolták. Nem tudtunk betelni a látvánnyal, annyi érdekes részletet találtunk a képeken. Már az is elképesztő volt, hogy a templom így megmaradt több száz éven keresztül.

Facebook hozzászólás

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!