Milyen szoftvereket érdemes bevonni a vállalkozásunkba?
Az internet és a digitális megoldásak ma már életünk valamennyi pontján jelen vannak – segítenek az utazásban, a kapcsolattartásban és szabadidőnk eltöltésében is. Miért ne használnánk tehát szoftveres megoldásokat a munkavégzés során is? Ha nem akarunk lemaradni versenytársainktól, érdemes ilyen módon is megerősíteni vállalkozásunkat! Mutatunk néhány példát, ahol a szoftverek segítségünkre lehetnek.
Ügyfélkezelés
Egyetlen vállalkozás sem működhet ügyfelek vagy vásárlók nélkül – épp ezért az ő elégedettségük a legfontosabb. Sok cég azonban még mindig nem tekint prioritásként az ügyfélkezelésre, abban bízva, hogy termékük és szolgáltatásuk úgyis eladja önmagát. Ma már ez nem feltétlenül van így: minden szektorban hatalmas a verseny, így az, hogyan kezeljük a felmerülő panaszokat, miként bánunk az ügyfelekkel, döntő lehet abban, hogy minket vagy versenytársunkat választják.
Szoftveres megoldásokkal azonban az ügyfélkezelés hamar vállalkozásunk egyik erősségévé válhat. Automatizálhatjuk a beérkezett panaszok kezelését, így egyetlen visszajelzés sem marad észrevétlen. Alkalmazhatunk online chatbotot vagy telefonos robot operátort is, így plusz erőforrás nélkül is kezelhetjük a megkereséseket – a lehetőségeink határtalanok.
Projektmenedzsment
Üzletmenetünk gördülékenyebbé tételében ma már elengedhetetlenek a projektmenedzsmentet támogató szoftveres megoldások. Mindegy, milyen nagy a vállalkozásunk, ezek a megoldások az egyszerű feladatoktól kezdve a komplex ügymenetekig segítségünkre lehetnek: időt és erőforrást, ezekkel együtt pedig jelentős pénzt takaríthatunk meg velük.
A projektmenedzsment-szoftverekkel kézben tarthatjuk a költségvetést, folyamatosan követhetjük az erőforrások megoszlását, mérföldköveket állíthatunk fel, nyomon követhetjük, munkavállalóink hogyan, milyen ütemben végzik el feladataikat. Scrum és kanban megoldások implementálásával javíthatunk a munkavégzés hatékonyságán, ráadásul legtöbb esetben ezek a megoldások a partnerek és munkatársak közötti kapcsolattartást is megkönnyítik.
Webshoplogisztika
Ha termékekkel kereskedünk, ma már szinte elengedhetetelen az online jelenlét. Nem elég azonban egy jól megtervezett, felhasználóbarát weboldal és néhány online hirdetés: a hatékony működés kulcsa a jól működő webshoplogisztika. Ma már számtalan ezt támogató szoftver létezik, melyek között egyre elterjedtebbek az innovatív, felhőalapú logisztikai platformok. Kommissiózás, leltározás, a bevételek vezetése, raktározás, a rendelések nyomon követése – csupa-csupa, önmagában is idő- és energiaigényes munkafeladat, amit szoftveres megoldásokkal könnyebbé és gyorsabbá tehetünk.
Kommunikáció cégen belül
Hatékony kommunikáció nélkül nincs hatékony munkavégzés sem. Egy céges szoftvernek azonban nemcsak ezt kell biztosítania, hanem azt is, hogy a levelek és értesítések könnyen kezelhetőek és rendszerezhetőek legyenek, a munkavállalókat pedig munkaidőben mindig elérhessük– ez különösen ma, az egyre elterjedtebb home office idején nehéz kérdés. Egyre fontosabbá válik a munka és magánélet egyensúlyának kérdése is – a legjobb szoftverek azonban ennek megtartásában is segítenek, például azzal, hogy jelzik, ha valaki nem elérhető vagy lejárt a munkaideje, szabadság esetén pedig automatikus üzenetet küldenek.
Adatbiztonság és kibervédelem
Saját és ügyfeleink adatainak védelme ma már egyre fontosabbá válik. Nemcsak az online csalások és lopások, de az egyre szigorúbb jogszabályok (pl. GDPR) is ezt bizonyítják. Ne bízzuk tehát a véletlenre, használjunk ezt biztosító szoftvereket, amelyek gondoskodnak arról, hogy vállalatunk biztonságosan, a törvényeknek megfelelően működik!
Számlázás
Kényelmes, könnyen nyomon követhető, gyors és egyszerű – ezek az elektronikus számlázó rendszerek mellett szóló legfőbb érvek, melyek miatt egyre népszerűbbek a vállalkozók körében. Olyannyira, hogy a cégek többsége már teljes mértékben az e-számlázásra váltott. Mindez nemcsak a vállalkozás dolgát könnyíti meg, de az ügyfelekét is, hiszen számlája az automatizált folyamatoknak köszönhetően pár perccel a vásárlás után már landolhat is az e-mail fiókjában.
Hírlevélküldés
Sokak szerint az internet hőskorával együtt az e-mailes hírleveleknek is leáldozott – ez azonban nincs így. Aligha létezik ugyanis hatékonyabb módszer a hírleveleknél arra, hogy bemutassuk ügyfeleinknek legújabb termékeinket, vagy hírt adjunk nekik akcióinkról és új kampányainkról. Mindehhez a legkézenfekvőbb valamilyen automatizált hírlevélküldő szolgáltatás használata, amellyel akár több ezer feliratkozónkat is könnyedén elérhetjük. Ezek segítségével hírlevelünket valóban olyanná alakíthatjuk, hogy az érdekelje is a vásárlókat – ráadásul arról is gondoskodhatunk, hogy levelünk elkerülje a kéretlen e-mailek mappáját.
Mindegy, vállalkozásunk mivel foglalkozik, milyen méretű vagy épp mekkora az árbevétele – ezekkel a szoftveres megoldásokkal egészen biztosan javíthatunk működésén. Webshoplogisztika, projektmenedzsment, vagy épp ügyfélkezelés – ne maradjunk le versenytársainktól, inkább álljunk az élre ezekben a folyamatokban!
Hozzászólás zárolva.