Facebook hozzászólás
316

Minden változik! A lektűrök korszaka

A világban minden változik. A közhelyszerű megállapítás nemcsak a gazdasági miliőre vagy a pénzkereseti szokásainkra vonatkozik, hanem a mindennapjainkban végzett bármely tevékenységünkre, így a kultúrafogyasztásunkra is. Lassan már megszokott a technikai fejlődés dinamikája, természetes az állandó változás, a minket körülvevő bizonytalanság. Ilyen körülmények között természetes, hogy más jelent kikapcsolódást, feltöltődést.

A múzeumok sincsenek könnyű helyzetben. Mindinkább komplex, az egész családnak szóló szórakoztató programokkal igyekeznek rávenni az embereket, hogy a szabadidejük egy részében látogassák a tárlatokat. Ahogy a könyv, a színház és a mozi, ugyanígy a múzeumok is csak „szenzációval” tudnak közönséget fogni. 2003-ban rendezték meg először a Múzeumok Éjszakáját, amely néhány éven belül több százezer látogatót vonzott. A Múzeumok Majálisa szintén sikeres kezdeményezés. Ezek a látványos, szórakoztató események azokat is megszólították, akik egyébként nem járnak rendszeresen múzeumba. A másik irány a „megatárlatok” rendezése: a világszínvonalú kiállítások – mint például a Szépművészeti Múzeum Monet-, Rembrandt- vagy Van Gogh-tárlata – embertömegeket vonzanak. 2007 óta egyre kisebb ütemben csökken a múzeumba látogatók száma, de a közfigyelem felkeltéséhez nem elég megrendezni egy színvonalas kiállítást, a kor médiaeszközeit használva hangos hírverésre is szükség van. A társadalom akkor jár múzeumba, ha az divat. Divatot pedig teremteni kell.

Hétvége
Az emberek nyolcvan százaléka általában otthon és elsősorban tévézéssel tölti a pénteki s a hétvégi estéket. Az otthon maradók háromnegyede nem is vágyik zajos programokra. A leggyakoribb közös kikapcsolódási forma a baráti társaságban, valakinek a lakásán eltöltött könnyed beszélgetések és ünneplések az Ipsos márciusi kutatása szerint. Minden tizedik megkérdezett viszonylag sűrűn vesz részt ilyen programokon. Akik inkább moziba, színházba, koncertre járnak – saját bevallásuk szerint –, átlagosan 4400 forintot költenek egy hétvégén esti szórakozásra. A hétvégén szórakozni járók fele úgy érzi, hogy igényeit kielégítik a mostani lehetőségek, a másik fele viszont elégedetlen, ha lenne rá pénze, ideje, gyakrabban eljárna hétvégén otthonról. A felmérés szerint moziba főleg a fiatalok és a városiak járnak, a színházak, koncerttermek közönsége is leginkább az 50 év alattiakból, városiakból és érettségizettekből, diplomásokból áll. Az étteremben étkezők is a városokban, valamint a közép- és felső státusúak körében felülreprezentáltak.

forrás:Piac&Profit Magazin novemberi számának NHD melléklete





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!