A LEGDIVATOSABB BOR
Nagy jövő előtt áll a rozé?
Mindenki, – főleg a rozét készítő borászok,- előszeretettel mondja, hogy a rozé töretlenül népszerű, és évről évre nő e borstílus rajongótábora, ezzel együtt pedig az eladási számai is. Vajon igaz ez? És milyen irányzatokra kell odafigyelnünk, ha lépést akarunk tartani a trendekkel?
Egyre népszerűbb
A rozé egyik nagy erőssége abban rejlik, hogy – bár azt hinnénk, hogy a rózsaszín elriasztja a férfiakat, – a nők mellett ugyanolyan szívesen fogyasztják. Az Y-generáció pedig még divatosabbá tette, hiszen a közösségi média-platformokon menőnek számítanak az olyan hashtagek, mint az #roséallday. Pont a vizuális megjelenítés miatt a palacknak, címkének egyre nagyobb a jelentősége, ahogy előtérbe kerülnek az alternatív csomagolási megoldások is, akár a kisebb kiszerelésű üvegek, fémdobozok vagy a környezetbarát innovációk, kartondobozok. A lényeg, hogy legyen színes és feltűnő, és mutasson jól az Instagramon.
Barta Anna, a mátrai Nagygombos birtok borásza régóta elkötelezett a rozék irányába, így mindig figyelemmel kíséri, hogy a borpiac mely történései milyen kihatással lehetnek a rozékra.
„Abszolút látjuk, hogy évről évre nő a kereslet a rozék iránt, az emberek szerencsére nem tudják megunni. Ezzel együtt folyton reagálnunk kell a változásokra, amelyek nem mindig csak fogyasztói igények. A Brexit, vagy az amerikai piacokra való kijutás nehézsége, a klímaváltozásra való reagálás a szőlőtermesztés kapcsán, a fine dining éttermek elvárásainak való megfelelés, vagy éppen most a COVID-19 piaci hatásai … Ezt mind-mind szem előtt kell tartani, miközben persze a borkészítés hosszú távú tervezést igényel, és nem lehet évente változtatni a portfólión.”
Hozzászólás zárolva.