Facebook hozzászólás
520

AUTÓSHOW

Takarékos fényűzés Frankfurtban

Kemény összecsapások várhatók a héten megnyíló Frankfurti Autókiállításon a környezetvédőkkel. A rendőrség is felkészült, miközben a válságba került gyártók párbeszédet szeretnének ellenfeleikkel.

Évtizedeken át mutogathatta erejét a német autóipar a nagy frankfurti kiállításon: mind több új kocsi, egyre erősebb modellek, fény és csillogás. Az IAA szervezői most viszont arra törekszenek, hogy társadalmi kérdések kerüljenek az idei kiállítás homlokterébe, írta a Wirtschaftswoche. (www.wiwo.de). A fokozódó klímavédelem, a mobilitás gyors változásai és a gyengülő piaci kilátások nehezednek az ágazatra, amelynek képviselőinek ráadásul a környezetvédők heves tiltakozásaival is számolniuk kell.

Angela Merkel korábban egy új Volkswagen Tiguan GTE volánja mögött, Forrás: EPA, Uwe Anspach)
Angela Merkel, Forrás: EPA, Uwe Anspach)

A nagy autóshow-t a növekvő bizonytalanság szakaszában rendezik. Az üzlet igencsak szerényen alakul: alig van olyan gyártó, beszállító, aki ne panaszkodna csökkenő nyereségre, miközben sok pénzt kell beruházniuk az új technikába. A Német Autógyártók Szövetsége (VDA) ugyan bizakodást terjeszt, ugyanakkor mindenekelőtt a nemzetközi üzletet látja aggasztónak: a külföldi rendelések, amelyek fontos jelzői a forgalom várható alakulásának, augusztusban 11 százalékkal csökkentek. A nagy amerikai, európai és kínai piacok nem jeleznek növekedést, közölte a VDA. A személyautók világpiaca ebben az évben a tavalyinál 4 százalékkal csökkent, ami 81 millió kocsit jelent.

BMW Frankfurtban, 2019, Kép: wikipedia
Kép: wikipedia
Arra sem látszik remény, hogy az e-autók kipótolják ezt a hiányt. Több ezer német fogyasztónál végzett felmérés azt mutatta, hogy a megkérdezettek kétharmada drágának és célszerűtlennek találta azokat, és probléma az e-autók alacsony utazási távolsága.

Frankfurti autóshow 2019, Kép: wikipedia
Frankfurti autóshow 2019, Kép: wikipedia

Csak 26 százalék nyilatkozott úgy, hogy érdekesnek tartja a villanyautókat, és vezetne is ilyet. Ugyanakkor a gyártóknak 2021-ig több, mint 2 millió e-kocsit kellene eladniuk ahhoz, hogy elérjék az EU által megszabott klímavédelmi célokat, különben milliárdos bírságokat kell fizetniük. A cél elérése nehéz lesz, hiszen 2018-ban csak kereken 200.000 e-kocsit adtak el.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!