Facebook hozzászólás
1 511

Alvilág és nyilvánosság

Az olasz maffia is Facebookozik

Az olasz maffia is előszeretettel használja a közösségi médiát, elsősorban imázsépítésre.

Kevesen gondolnák, de az olasz maffia saját arculatának építéséhez felhasználja a közösségi média eszköztárát is.

Itt van például a „Becsület és méltóság” nevet viselő Facebook profil, közel húszezer követővel; ez például az egyik jelentős dél-olasz maffiafőnök imázsépítését szolgálta a gyakori bejegyzésekkel, mindaddig, amíg az illetőt 30 évre be nem „varrták” a börtönbe – írja a The Financial Times.

Ott vannak a neten is. Fotó: depositphotos.com
Ott vannak a neten is. Fotó: depositphotos.com

 

Vincenzo Torcasio, a calabriai Ndrangheta, vagyis Olaszország legerősebb maffiaklánjának főnöke volt, aki öt évet fordított arra, hogy jelentős követőtábort gyűjtsön; digitális kínálata a giccses rózsa- és szívképek, a Paulo Coelho idézetek és gengszter bölcsességek valószínűtlen egyvelegét vonultatta föl. Persze a profilon felbukkannak az olasz állam kemény maffiaellenes börtönszabályait támadó bejegyzések is.

Szakértők vélekedése szerint Vincenzo Torcasio példája jól mutatja, hogy az olasz maffia, amely egyébként kerüli a nyilvánosságot, hogy ne vonja magára a hatóságok figyelmét, a közösségi média által nyújtotta lehetőséggel az „egyéni” márka építésekor mégis előszeretettel él.

A márkaépítést az olasz maffia mindig is fontosnak tartotta, és bár a médium alapvetően megváltozott, a cél nem – állítja Federico Varese, az Oxfordi Egyetem szervezett bűnözéssel foglalkozó szakértője.

„Az eljárással csökkenthető az alkalmazott erőszak mértéke, hiszen, ha valakiről tudott dolog, hogy köze van – valamiképpen – az alvilághoz, már komolyabban is veszik; ez a sajátos hírnév segít elkerülni az erőszakot, ezért ennek felépítése racionális befektetés is egyben.”

Amúgy komoly múltra tekint vissza maffia körökben a média használata, főleg a személyes imázsépítése; a dapper don néven ismert New York-i maffiózó, John Gotti az 1980-as években kifejezetten udvarolt a korabeli nyilvánosságnak. Bár az is igaz, hogy a hírnév megszerzése jó lehet üzleti szempontból, de komoly buktatókat is hordozhat magában. Ha híresség lesz belőled, az vonzza a rendőrség figyelmét is – mondja Federico Varese.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Eljegyzési ajándékötletek a jegyespár hölgytagjának

Az eljegyzés egy életre szóló lépés, melynek során a páros megteszi az első lépést, hogy összekösse az életét. A…

Egy történet, amit érdemes megismeri a mózeskosárról

Első hallásra talán furcsának tűnhet, hogy miért nevezik így a babakocsi egyik részét. A titulus viszont egy nagyon…
1 / 3 454

KUL-TOUR

1 / 158

KUL-TOUR

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!