BÚCSÚT MONDHATNAK A LIFTES FIÚKNAK IS
Készülődnek a nagy szállodaláncok a járvány utáni helyzetre
Készülődnek a nagy nemzetközi szállodaláncok a koronavírus-járvány utáni helyzetre, nem lesznek szobapincérek, se liftes fiúk, és a minibárnak is búcsút mondhatunk. De hogy a legsúlyosabbat is említsük, a társadalmi távolságtartás miatt a reggeli svédasztalnak is annyi lesz.
Viszlát svédasztalos reggeli, viszont szervusz social distancing a check-in pultnál – csak néhány példa, hogy miként fog alapjaiban megváltozni a szállodai tartózkodás a koronavírus-járvány lecsengése után.
Mindaddig, amíg nem fedeznek fel vakcinát a vírus ellen, nem lesz hatékony kezelés és a tesztelés sem áll rendelkezésre széles körben, addig búcsút mondhatunk az eddig megszokott rendnek a szálláshelyeken – mondja Christopher Anderson, a New York-i Cornell University vendéglátást oktató professzora.
Nem lesz büfé, minibár a szobákban, nem lesz masszázs és egyéb plusz szolgáltatás, eltűnnek a liftes fiúk és nem hozzák a szobába a reggelit sem fel – véli Anderson.
A recepciónál történő bejelentkezés teljesen személytelen lesz, ha lesz egyáltalán, hiszen online módon mindent előre meg lehet csinálni, a vendég ezentúl bemegy majd a szállodába, felmegy a lifttel a szobájába, ahol már csak olyan, valóban szükséges tárgyakkal fog találkozni, amit a személyzet érkezése előtt alaposan lefertőtlenített.
A szállodai kihasználtság az Egyesült Államokban 58 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest (és hazánkban sem túl rózsás a helyzet), a vendégek visszacsábítása tehát létfontosságú az ágazat számára. Meg is tesznek a szereplők mindent, hogy az új helyzethez alkalmazkodva olyan rendszabályokat és közegészségügyi intézkedéseket vezessenek be, melyek jelentősen megnövelik a vendégek alapvető biztonságérzetét – olvasható a CNN összeállításában.
A higiénia lesz talán az elkövetkezendő időszak legfontosabb kérdése. Az American Hotel & Lodging Association már fel is vázolta azokat az irányelveket, melyeket érdemes lesz követni.
A Hilton a Mayo Clinic segítségével dolgozik olyan megoldásokon, melyek biztosítanák a vendégek higiénés igényeit, így például vizsgálják, hogyan lehet fertőtlenítőszert permetezni a légtérbe anélkül, hogy az zavarná a vendégeket. A Marriott is hasonló megoldásokban gondolkodik, de már az ultraibolya fény használatát is fontolgatják.
Hozzászólás zárolva.