MENNI VAGY MARADNI
Koronavírus: hosszú távon az a jobb, ha elindul az oktatás
Magyarországhoz hasonlóan Nagy Britanniában is azon folyik a vita most még az iskolakezdés előtt pár nappal, hogy mi okozhat nagyobb kárt: ha megkezdődik az oktatás, vagy ha nem. A kiváltó ok természetesen a koronavírus, hiszen nem lehet tudni, vajon a gyerekek között berobban-e a járvány.
Chris Whitty professzor, Anglia tiszti főorvosa szerint a kormánynak „kiegyensúlyozott” politikát kell folytatnia annak kapcsán, hogy a gyermekek visszatérjenek-e a közoktatási rendszerbe a koronavírus terjedésének jelen állapotában, hozzátéve, hogy a tanulók valószínűleg még inkább „sérülnének, ha nem járnak iskolában még ebben a járvány sújtotta helyzetben is”.
Boris Johnson miniszterelnök azt tartaná jónak, ha minden tanuló visszatérne az iskolába a következő hónapban, mondván, hogy „igazán ez a megoldás lenne hasznos mindenki számára”.
Whitty professzor szerint sokkal nagyobb károkat okoz, ha a gyerekek nem járnak iskolába; a hosszú távú esélyeket kifejezetten rontja. Az esélyegyenlőség csökken, és növeli annak kockázatát, hogy hosszú távon kihatással lesz a gyermek mentális és fizikai egészségi állapotára is. Szerinte „egyértelmű bizonyítékok vannak ma már arra, hogy a kisgyerekek halálozási rátája, ha koronavírussal fertőzöttek, rendkívül alacsony, de ma már az is nagy biztonsággal kijelenthető, hogy a gyerekek, különösen az általános iskolások, nagyon kis valószínűséggel kapják el a COVID-19-et.
Skócia, Észak-Írország és Wales tiszti főorvosai és főorvos-helyettesei is csatlakoztak ahhoz, hogy a gyermekek térjenek vissza az iskolákba a világjárvány idején.
Hozzászólás zárolva.