Kínában már blokkolták
Mi a titka a Clubhouse alkalmazásnak?
Egy talkback, egy beszélgetős rádió, egy konferenciahívás és egy házibuli keveréke. Mi az? Hát a Clubhouse. Egy olyan új közösségi alkalmazás, mely exkluzivitást biztosít a csatlakozóknak, akik azonban csak meghívásos alapon léphetnek be a „zárt” klubba.
Egy valódi hibrid műfajról beszélünk: egy talkback (látsásérültetnek készült beszélő applikáció), egy interaktív rádió, egy konferenciahívás és egy házibuli igazi keveréke. Az egész kicsit egy podcast műsorra hajaz, de az egész élőben zajlik, és a felhasználók érdekes emberek közötti beszélgetéseket, interjúkat hallgathatnak meg a legkülönbözőbb, általuk kiválasztott témákban – az exkluzív társaság mindig rendelkezésre áll.
Elit klub
A Clubhouse „tagja” csak olyan személy lehet, akit meghívnak, itt nem lehet csak úgy letölteni az alkalmazást, ehhez egy már csatlakozott tag invitálása szükséges. A meglévő felhasználó kezdetben csak két másik személynek küldhet meghívót. Ettől az egész olyan, mint egy elit klub – mindez persze csupán a virtualitásban.
A közelmúltban megjelent blogbejegyzésben az alkotók bejelentették, hogy 2021-ben szeretnék az alkalmazás béta szakaszát befejezni, és ezzel párhuzamosan „megnyithatják a Clubhouse-t az egész világ előtt”.
Csatlakozáskor a legkülönfélébb, minket érdeklő téma között válogathatunk, a rendszer pedig úgy működik, hogy minél több információt adunk meg a minket érdeklő témákról, annál több cset-szobába nyerünk bebocsátást, és annál több exkluzív beszélgetésnek lehetünk aktív részesei.
Az egész olyan, mint egy konferenciahívás, néhány ember beszélget, a legtöbb pedig hallgat. És akárcsak egy telefonhívás, a beszélgetés befejezése után a szoba be is zárul; maga a beszélgetés hanganyaga sem marad meg, azt nem rögzítik, az egész processzus csak és kizárólag élőben élvezhető.
Milliárdos biznisz
A Clubhouse-t 2020 márciusában indította el két szilícium-völgyi vállalkozó, Paul Davidson és Rohan Seth. 2020 májusában mindössze 1500 felhasználója volt, és 100 millió dollárt ért.
2021. február 1-én a Clubhouse már 2 millió felhasználóval rendelkezett, értékét most 1 milliárd dollárra becsülik, és olyan startupnak számít, mint korábban az AirBnb, az Uber, vagy a SpaceX.
A Clubhouse bejelentette olyan új funkciókat indított el, amelyekkel közvetlenül lehet fizetni az alkotóknak az alkalmazásban.
Hozzászólás zárolva.