Kínában már blokkolták
Mi a titka a Clubhouse alkalmazásnak?
Egy talkback, egy beszélgetős rádió, egy konferenciahívás és egy házibuli keveréke. Mi az? Hát a Clubhouse. Egy olyan új közösségi alkalmazás, mely exkluzivitást biztosít a csatlakozóknak, akik azonban csak meghívásos alapon léphetnek be a „zárt” klubba.
A héten pedig bekerült a mainstreambe, amikor Elon Musk audio-beszélgetést szervezett a Clubhouse-ban Vlad Tenevvel a Robinhood vezérigazgatójával. A beszélgetés iránti érdeklődés minden előzetes várakozást felülmúlt.
Musk a Tenev-lel folytatott beszélgetése során abban foglalta össze a Clubhouse vonzerejét, hogy ez alkalmazás arra ad lehetőséget, hogy csak egy valamire összpontosítsunk, és ne osszuk meg a figyelmünket számtalan beszélgetés közben. Amikor a felhasználó bejelentkezik, azzal automatikusan letiltja a többi értesítéseit, és egyszerre csak egy témára koncentrálhat ilyenkor.
Kínában betiltották
Míg a cenzúra és a nyilvánosság szoros kormányzati ellenőrzése Kínában sikeresen akadályozza meg, hogy a nagy közösségi platformokon, Facebookon, Instagramon olyan témák kerüljenek terítékre, melyek szembe mennek a hivatalos állami narratívákkal, addig a Clubhouse néhány hónapig sikerrel tudta a kínai nagy tűzfalat megkerülni, és ezzel a szabad szólás kis szigetévé válhatott ebben a rövid időszakban.
A nagy kínai e-kereskedelmi webhelyek pedig lehetőséget nyújtottak a Clubhouse reménybeli felhasználóinak, hogy meghívásokat vásároljanak.
2021. február 8-án, hétfőn azonban a Clubhouse-t blokkolták Kínában.
Hozzászólás zárolva.